Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW iX1: Čo sľúbi, to splní (prvá jazda)

BMW iX1 je po každej stránke rozumne vyladený elektromobil, ktorý sa právom hrdí titulom prémiový.

S kompaktným bavorským SUV už v redakcii máme nejaké skúsenosti, kolega nedávno testoval verziu xDrive 23i a ja sám som si pred pár mesiacmi vyskúšal naftový variant. Keď teda prišla možnosť sadnúť si za volant elektrickej verzie, ktorá je v ponuke novinkou, už som plus-mínus vedel do čoho idem. Hoci sa elektromobil od svojich konvenčných súrodencov vizuálne príliš neodlišuje, pozorné oko rýchlo odhalí poznávacie znaky. Tými najvýraznejšími sú modré lišty v rohoch predného nárazníka, jemné modré lemovanie ľadviniek, ale aj špecifický aerodynamický tvar diskov kolies. V kombinácii s perleťovou bielou farbou karosérie tieto detaily príjemne ladia.

BMW iX1

Najviac som bol zvedavý na to, ako funguje samotný elektrický pohon, pretože BMW iX1 je v tomto smere jedinečné. Teda, nečakajte žiadne kúzlo, jedinečnosť je v tom, že výrobca pri verzii xDrive30 použil dvojicu rovnakých elektromotorov s permanentným magnetom. Jeden pre prednú, druhý pre zadnú nápravu. Väčšina výrobcov používa pri elektrických štvorkolkách dva rozdielne elekromotory, spravidla jeden silnejší a jeden slabší, v BMW majú obidva výkon 140 kW. Celkový výkon sústavy je 230 kW (313 k) a spoza volantu to cítiť. 

BMW iX1

Už samotný údaj, že z nuly na stovku auto zrýchli za 5,6 sekundy veľa naznačuje, realita je ešte ostrejšia. Dynamicky je hlavne nástup, v športovom režime vám poriadne mykne krkom. Vo vyšších rýchlostiach je už zrýchľovanie, pochopiteľne, vlažnejšie, no agilita elektrického bavoráka ma aj tak prekvapila. Na testovacom okruhu dlhom necelých 100 kilometrov, vrátane krátkeho úseku diaľnice, sa mi podarilo udržať spotrebu elektrickej energie pod 15 kWh, čo je veľmi sympatické, dokonca lepšie než uvádza výrobca – ten hovorí o kombinovanej spotrebe 16,9 – 18,1 kWh.

BMW iX1

Uvidíme, čo prezradí plnohodnotný redakčný test, no pri takejto spotrebe môžete rátať s dojazdom aj 400 kilometrov, využiteľná kapacita akumulátora je 64,7 kWh. BMW iX1 sa dokáže nabíjať, pri využití rýchlonabíjačky s jednosmerným prúdom, rýchlosťou 130 kW, takže ani s dĺžkou nabíjania by v praxi nemal byť problém. Prvý dojem je teda solídny, auto splní všetko, čo sľubuje. V niektorých ohľadoch dokonca aj viac. 

BMW X1: O krok dospelejšie (prvá jazda)

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov