Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Ford Grand Tourneo Connect 2,0 TDCi – Zahoďte predsudky!

Ford Grand Tourneo Connect spája priestor úžitkáča s pocitom z osobného auta.

Aj vy patríte k tým, ktorí pred každou cestou na dovolenku alebo k starým rodičom riešia, čo nechať doma? Aj vy patríte k tým, pre ktorých niet toho auta, do ktorého by sa vmestilo všetko, čo chcú vziať na dovolenku vaše deti a manželka? Asi ste ešte neobjavili rodinne orientované deriváty z kompaktných úžitkových áut, ako je napríklad Ford Grand Tourneo Connect. Isteže, sú aj ešte väčšie, ako napríklad VW Multivan, alebo aby som ostal pri Forde, tak Tourneo Custom, ale tie sú už predsa len veľké autá a nie je s nimi celkom ľahké existovať v každodenných podmienkach. Sú veľké, nezaparkujete s nimi, máte problém v úzkych uličkách, horšie sa do nich nastupuje, pretože sú vysoké, majú vyššiu spotrebu… Tourneo Connect a ešte aj jeho dlhšia verzia Grand Tourneo Custom sú však „v norme“ a v pohode sa s nimi dá existovať od pondelka do piatka a samozrejme aj cez víkend, keď idete na výlet. Dlhšia verzia má dĺžku 4 868 mm.

Žiaden úžitkáč

Jasné, tento typ áut je mimo hlavného záujmu ľudí, pretože v našich podmienkach je auto symbolom statusu a nikto nechce vyzerať, že má doma úžitkáč, no Tourneo Connect vyzerá skutočne atraktívne. Obzvlášť vo výbave Active s plastovou ochranou lemov blatníkov, prahov dverí a striebornými imitáciami nábehových lyžín vpredu aj vzadu. Atraktívny je aj interiér. Odhliadnuc od tvrdých plastov je porovnateľný s osobnými autami. Aj tu nájdete veľký dotykový displej, čo je aj trochu na škodu veci, pretože prakticky všetky funkcie ovládate cezeň. Ja som ešte vďačný za klasický prístrojový štít s analógovými budíkmi a palubným počítačom uprostred. Akurát trocha škoda, že jeho displej je monochromatický. Rozdiel je v odkladacích priestoroch. Sú väčšie a sú aj tam, kde ich bežné osobné autá, SUV ani MPV nemávajú – napríklad nad prístrojovou doskou alebo pod stropom. Vyzdvihol by som aj predné sedadlá. Sú veľké a príjemné, samozrejme vyhrievané.

Každý a všetko

Vzhľadom na veľkosť karosérie je v aute nadpriemerne veľa miesta na výšku aj na šírku, z čoho ťažia najmä pasažieri vzadu. S tou výškou súvisí, že sedadlá sú ukotvené vyššie, takže sa sedí prirodzene, kolená nemáte skrčené, navyše si môžete upravovať sklon operadiel. So šírkou zasa, že sa ani traja netlačíte. Pravdou je, že v druhom rade na dĺžku, teda na nohy, nie je tak veľa miesta, ako by ste čakali. Za mnou sa ešte bez problémov zmestí aj dospelý človek, no ja sedím nalepený na volant. Keby bol druhý rad sedadiel posuvný, bolo by po probléme. Testovaný model je sedemmiestny a vzadu je omnoho viac miesta ako v akomkoľvek SUV. Nevravím, že by som sa pýtal dozadu, no keby som v partii vytiahol najkratšiu zápalku, nemal by som problém ísť dozadu. A do tretice, ešte aj v sedemmiestnej konfigurácii máte na batožinu oveľa viac miesta než v SUV či MPV – až 650 dm3. A keď potrebujete, tretí aj druhý rad sedadiel sa dá preklopiť dopredu a povyberať. Pre potreby prevozu dlhých vecí môžete preklopiť operadlo spolujazdcovho sedadla dopredu. Skrátka je to auto, kam sa zmestia všetci a všetko. Mimochodom, aj vzadu a celkom vzadu sú odkladacie priestory a tiež stropné výduchy klimatizácie. Veľmi som si pochvaľoval extrémne silné svetlo v kabíne, ale najmä vo výklopných dverách, ktoré osvetlili celý nakladací priestor, a keď som vyklopil plató, tak aj kufor. A ďalšie silné svetlo je na boku kufra.

Za šesť litrov

Ja som testoval verziu s dvojlitrovým dieselom a 7-stupňovým automatom DCT. Výkon 90 kW (122 k) v spojení s 320 Nm plne postačuje, no motor je drsnejší a hlučnejší ako ten istý motor v osobných autách. Hlučnejšia je aj aerodynamika a podvozok, no nič z toho nie je také hlučné, že by to bol kardinálny problém. Na druhej strane spotreba 6,0 l/100 km poteší. Keby som niečo riešil, tak mapovanie prevodovky, aby nepodtáčala motor – 1 200 ot.min-1 a okolie je podľa mňa málo. Ako som naznačil, odhlučnenie podvozka sa nevyrovná osobných autám, no tlmenie, resp. pohyb karosérie je celkom príjemný. Ako rodinné auto musí byť bezpečné. O to sa staral adaptívny tempomat, sledovanie bdelosti vodiča, čítanie dopravných značiek, auto hold, prepínanie medzi stretávacími a diaľkovými svetlami, prisvecovanie do križovatiek, aktívna korekcia smeru pri neúmyselnom opustení jazdného pruhu… Pristavím sa pri svetlách, pretože diaľkové majú extra široký svetelný kužeľ, vďaka čomu vidíte zver pri ceste.

Keď to s priestorom myslíte vážne, potom zabudnite na predsudky, nehrajte sa na pánov, použite rozum a budete spokojný.

Čo treba uznať

  • Priestor úžitkáča, ale pocit osobného auta.

Čo nám chýbalo

  • Posuv sedadiel v druhom rade.

Čo nás prekvapilo

  • Drsný a hlučný chod motora.

Ford Explorer 3,0 V6 EcoBoost PHEV A10º Platinum – Kulturista – vegán

Ford Grand Tourneo Connect 2,0 TDCi EcoBlue 122 k A7 FWD Active

Cena (základ/test)                                          34 188/36 383 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 00 km

Motor

  • Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 90 kW (122 k) pri 2 750 – 4 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 600 – 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 137 – 142 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 11,8 s, vmax=186 km/h, spotreba WLTP/test 5,3 – 5,4/6,0 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 650 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov