Z druhej ruky: Škoda Kodiaq – Vstupenka do sveta V.I.P.
Škoda Kodiaq je vôbec prvé veľké SUV od českej automobilky., ako Ako si vedie na trhu ojazdených áut?
Keď sa model Kodiaq začiatkom roka 2017 objavil na našom trhu, spôsobil doslova ošiaľ. Automobilka v tom čase dokonca nestíhala produkovať novinku v takom množstve, aby uspokojila dopyt klientov. Kodiaq bol totiž prvým modelom značky Škoda v už vtedy obľúbenej kategórii SUV, ak nepočítame Yetiho, a navyše sa predával aj v 7-miestnej verzii, v čom má dodnes prvenstvo. K tomu všetkému si treba prirátať fakt, že Kodiaq je spolu so Superbom vlajkovou loďou značky. Po pár rokoch tento sumár faktov znamená, že Kodiaq sa začína hojne objavovať v ponuke autobazárov a druhú vlnu záujmu zažíva už aj ako jazdenka.
Komfort a priestrannosť
Auto budí značný rešpekt svojimi rozmermi, veď na dĺžku meria takmer 4,7 metra a rázvor osí kolies konštruktéri natiahli na skoro 2,8 metra. Našťastie robustná karoséria v tomto prípade znamená aj veľa miesta v interiéri a objemný batožinový priestor, čo sú hlavné tromfy v rukáve Kodiaqu. Výrobca si dal záležať na spracovaní detailov, na použitých materiáloch, ale najmä na ergonómii. Centrálny dotykový displej je napríklad umiestnený vysoko medzi výduchmi ventilácie, vďaka čomu je dobre čitateľný a pohodlne ovládateľný.
Základom bol, mimochodom, systém Swing so 6,5-palcovým displejom, vo vyššej výbave bol k dispozícii systém Bolero s 8-palcovou obrazovkou, pričom navigácia Amundsen bola ešte ďalším rozšírením a tvorila vrchol vtedajšej ponuky v rámci multimédií. Chválim príjemné analógové ukazovatele prístrojového štítu aj prehľadné manuálne ovládanie automatickej klimatizácie, pocit luxusu dotvára ešte aj netradičný tvar voliča automatickej prevodovky. Priestor na zadných sedadlách je doslova kráľovský a jednoducho sa tu manipuluje aj s detskou sedačkou. V prípade, že si zvolíte 7-miestnu verziu, bude sa dať zadná lavica ešte posúvať o celých 18 centimetrov.
Jasná voľba
Pokiaľ je reč o motorizáciách, v prípade Škody Kodiaq bola voľba minority jasná. Aj keď v ponuke sú aj preplňované benzínové motory z radu TSI, drvivá väčšina zákazníkov siahla po naftovom motore 2,0 TDI. Buď s výkonom 110 kW, alebo s výkonom 140 kW (ako v našom prípade). Vrcholom pri naftovom motore bola verzia s výkonom až 176 kW, ale tých v bazároch nie je až tak veľa. Rovnako málo je aj exemplárov s manuálnou prevodovkou, väčšina áut disponuje dvojspojkovým automatom DSG. Odporúčame pohon 4×4, lebo jednak patrí do SUV a Kodiaq sa tiež vďaka nemu nestratí ani v ľahšom teréne.
Kde má slabiny?
Dobrou správou je, že Kodiaq nemá zásadný problém, ktorý by trápil mnoho jeho majiteľov. Viacerí sa sťažujú na vŕzganie niektorých plastov v interiéri, problémové sú predovšetkým kľučky dverí. V pár prípadoch blbli snímače adaptívneho tempomatu a niektorým štrajkoval mechanizmus navíjania roletky v kufri, najmä v zimnom období. Ak rozmýšľate nad kúpou Škody Kodiaq, nemáme proti tejto voľbe žiadne väčšie výhrady.
Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny) | |
Predný brzdový kotúč | 50 |
Zadný brzdový kotúč | 40 |
Tlmič pérovania – predná náprava | 80 |
Ložisko kolesa – opravná súprava | 70 – 100 |
Spojková súprava | 500 – 1500 |
Zotrvačník | 450 |
Súprava rozvodového remeňa | 150 |
Lambda sonda | 90 – 180 |
Škoda Kodiaq 2,0 TDI 140kW DSG 4×4 Style
- Cena: nového vozidla / súčasná cena 45 000 / 34 990 €
Motor:
- preplňovaný vznetový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 3 500 – 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 3 250 ot.min-1, emisie CO2: 150 g/km
Jazdné výkony a spotreba:
- 0-100 km/h za 8,6 s, vmax=210 km/h, spotreba WLTP / test 5,7 / 6,5 l/100 km.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov