Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ssangyong Musso Grand 2,2 e-XDI 4WD Premium – Neprehliadnuteľný

Ssangyong Musso Grand je zaujímavý, neopozeraný pracovný pick-up, ktorý prekvapuje rozmermi a komfortom.

Prvé, čo vás na tomto pick-upe upúta, je jeho majestátny vzhľad. Aj v porovnaní s konkurenciou je totiž Ssangyong gigantický. Na dĺžku meria takmer 5,5 metra, rázvor osí kolies je dlhý 3,2 metra a na strechu uvidíte iba vtedy, ak meriate dva metre a viac. Model Musso Grand nedávno prešiel rozsiahlym faceliftom, pričom sa výrazne zmenila najmä jeho predná časť. Vďaka tomu teraz pôsobí dominantne a elegantne, akoby už ani nešlo o primárne úžitkové auto. Testovaný kus mal predné svetlá s LED denným svietením (Full-LED technológia nie je k dispozícii), čiernu metalízu, 18-palcové čierne disky kolies (kombinovateľné iba s 5-prvkovou tuhou zadnou nápravou) a doplnky vo farbe chrómu.

Ťaží z úctyhodných rozmerov  

Vďaka svojej veľkosti sa môže Ssangyong Musso Grand pochváliť rozmernejšou korbou, než ponúka väčšina konkurentov. Pre lepšiu predstavu som rozmery nákladového priestoru porovnal s Toyotou Hilux vo verzii Double Cab, údaje Toyoty uvádzam v zátvorke: Dĺžka: 1 610 mm (-85 mm), šírka: 1 570 mm (-30 mm), výška: 570 mm (-90 mm).

Nosnosť korby Ssangyongu je v prípade 5-prvkovej tuhej zadnej nápravy 805 kg, keď si však dozadu zvolíte listové perá, nosnosť vzrastie na jednu tonu. Musso Grand má o niečo nižšiu svetlú výšku, „len“ 220 mm, spomínaná Toyota Hilux má 310 mm. Kórejský pick-up za sebou môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 3 000 kg, ale len v kombinácii s automatom. Manuál môže ťahať maximálne 2 600 kg.

Poriadna dávka luxusu

Milo prekvapený som bol z úrovne pohodlia, ktoré posádke Musso Grand poskytuje. Interiér je mimoriadne priestranný, dokonca aj na zadných sedadlách je kráľovsky veľa miesta vo všetkých smeroch, čo sa v tomto segmente tak často nevidí. Výrobca použil značné množstvo kvalitných materiálov, nešetril kožou a aj výbava Ssangyongu môže byť skutočne bohatá.

Ja som mal k dispozícii 12,3-palcový digitálny kokpit s prehľadným zobrazením údajov, nechýbal 9,2-palcový stredový displej so zabudovanou navigáciou, už samozrejmosťou je Android Auto a Apple CarPlay. Hovoriť dokonca môžem o prvkoch ako multifunkčný volant, vyhrievané a odvetrávané predné sedadlá, parkovacia kamera či množstvo všemožných moderných asistentov vrátane trvalo vypínateľného udržiavania v jazdných pruhoch. Kabína je k tomu všetkému príkladne odhlučnená.

Jazdný komfort

Už som spomínal, že Musso Grand môže mať 5-prvkovú tuhú zadnú nápravu, ktorá je viac zameraná na komfort jazdy, alebo listové pružiny, ktoré zvyšujú užitočné zaťaženie. Pre novinársky kus zvolil importér prvú možnosť a urobil dobre. Zadná časť nie je taká uskákaná ako som pri týchto autách zvyknutý, jazda s prázdnou korbou je citeľne pohodlnejšia.

Pripojiteľný pohon všetkých kolies som použil iba párkrát, keď som auto zobral do ťažšieho terénu, poradilo si na výbornú. Naftový motor s výkonom 149 kW (202 koní) je dostatočne výkonný aj dynamický, jeho spolupráca so 6-stupňovým automatom Aisin funguje hladko, i keď reakcie prevodovky sú miestami trochu oneskorené. Priemerná spotreba paliva sa počas testu pohybovala na úrovni okolo 10 litrov, v meste je to o liter viac, mimo mesta o liter menej. Na auto s pohotovostnou hmotnosťou 2,1 tony je to však stále sympatické číslo.

Stručne

Čo treba uznať

Luxusný a priestranný interiér aj na zadných sedadlách.

Čo nám chýbalo

Možno iba Full-LED svetlá.

Čo nás prekvapilo

Možnosť výberu medzi dvoma typmi zadnej nápravy.

Ssangyong Tivoli Grand – Vystúpenie z tieňa

Ssangyong Musso Grand  2,2 e-XDI 4WD Premium

Cena (základ/test)                                          27 690/42 050 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 157 cm3, max. výkon 149 kW (202 k) pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 600 – 2 600 ot.min-1. Emisie CO2 236 – 242 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za n. ú. s, vmax=183 km/h, spotreba WLTP/test 9,0-9,2/9,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 1×
  • AUX – nie
  • USB-A – 2×
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,2
  • Nákladový priestor: 1,44 m3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov