Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ssangyong Tivoli Grand – Vystúpenie z tieňa

Ssangyong Tivoli Grand. Pre mnohých stále exotické SUV málo známej značky, v skutočnosti však jedno z najzaujímavejších SUV vo svojej triede.

Ak na cestách patríte k tým pozornejším, potom ste si určite všimli, že na nich v ostatnom období viditeľne pribúda množstvo vozidiel kórejskej značky Ssangyong. Dôvodov, prečo sa čoraz viac ľudí rozhoduje pre auto s dvojitým drakom v znaku, je hneď niekoľko a model Tivoli Grand je ich dokonalou ukážkou. Ide totiž o priestranné SUV s príjemným dizajnom, bohatou výbavou, veľkým batožinovým priestorom, zárukou na 5 rokov a v neposlednom rade s cenovkou začínajúcou na sume 16 990 eur.  Pre mnohých je Ssangyong stále exotika, niektorí o značke ešte nikdy nepočuli a nejeden sa na tieto autá stále díva cez prsty. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že len do momentu, kým si auto človek nevyskúša na vlastnej koži.

Žiadne škaredé káčatko

Možno si ešte pamätáte na modely značky Ssangyong, ktoré sa po našich uliciach premávali pred 15 či 20 rokmi. Vtedy išlo o značne extravagantné kúsky, ktoré sa páčili azda len najväčším odvážlivcom. Dnes je situácia úplne iná, veď aj testovaný model Tivoli Grand je dizajnovo prispôsobený oku európskeho zákazníka.

Príplatková kombinácia bieleho laku karosérie, čiernych doplnkov a čiernych diskov kolies mu dokonca veľmi pristane. K tomu trochu chrómu, decentný spojler, zaujímavý svetelný podpis predných aj zadných svetiel a výsledok je viac ako podarený. Dobre, uznávam, zadná časť sa dala vymyslieť aj krajšie. Nuž, to je napokon daň za to, že Tivoli Grand vychádza z pôvodne krátkej verzie nazývanej iba Tivoli.

Nerobí kompromisy

Medzi najsilnejšie stránky auta patrí bez pochýb priestrannosť interiéru. Pasažieri na zadných sedadlách majú miesta vo všetkých smeroch toľko, že sťažovať sa nebudú ani dvojmetroví dlháni. Na zadné sedadlá sa príjemne nastupuje a aj manipulácia s detskou sedačkou je komfortná. Škoda len, že vzadu nie sú k dispozícii žiadne USB porty ani sklápateľné stredné operadlo, ktoré obvykle slúži ako lakťová opierka.

To sú však napokon iba detaily, ktoré som autu bez problémov ochotný odpustiť. Priestrannosť sa nekončí na zadných sedadlách, ale plynule prechádza aj do batožinového priestoru. Objem 720 dm3 neponúka žiadny z priamych konkurentov, takáto jaskyňa, to je naozaj paráda najmä pre mladé rodiny s kočíkom alebo detským bicyklom.

Prekvapí výbavou

Zástup príjemných prekvapení pokračuje aj na predných sedadlách a za volantom. Áno, sedadlá majú kratší sedák a tvrdé opierky hlavy, ale poskytujú dobrú oporu telu a dá sa ne rýchlo zvyknúť. Palubná doska je vyhotovená konzervatívnejšie, prevládajú tú mechanické ovládače, množstvu klientov to paradoxne vyhovuje. Zároveň to neznamená, že by bol interiér nemoderný, veď za príplatok môžete mať 10,25-palcový digitálny kokpit či 8-palcovú dotykovú obrazovku.

Plus výbava ako tempomat, zjazdový asistent, udržiavanie auta v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, vyhrievanie sedadiel a množstvo ďalších prvkov. Za tie peniaze je to absolútne perfektné. A pritom nezaostáva ani kvalita použitých materiálov. Jediné, čo by som do budúcna vymenil, je množstvo lesklých čiernych plastov. Ale to nie je iba prípad Ssangyongu, tento „problém“ majú takmer všetky súčasné autá.

Priestor na zlepšenie

Týždeň v spoločnosti Ssangyongu Tivoli Grand ma síce presvedčil o jeho silných stránkach, ale odhalil aj slabiny rodinného SUV. Za konkurenciou, bohužiaľ, zaostáva jazdnými vlastnosťami, podvozkom, ale najmä motorom a prevodovkou. Tvrdšie naladenie podvozka ani občasné nervózne poskakovanie kolies mi až tak neprekážali. Budem sa tešiť, ak na podvozku výrobca do budúcna zapracuje, ale nie je to najpálčivejší problém auta. Omnoho väčšie antipatie som mal k motoru. Jedinou možnou voľbou je tu preplňovaný benzínový štvorvalec 1,5 GDI s výkonom 163 koní.

Dynamika je v poriadku, spolupráca s automatickou 6-stupňovou prevodovkou Aisin za príplatok 1 290 eur ujde, ale tá spotreba! Na papieri 7,7 litra na 100 km je ešte ako tak akceptovateľná, no skutočnosti sa kombinovaná spotreba drží na úrovni desiatich litrov a to je veľa. Musel som sa veľmi veľmi snažiť aby som sa dôchodcovským štýlom jazdy dostal na 8,5 litra. Škoda, pretože Ssangyong cieli práve na ľudí, ktorí riešia v prvom rade cenu a spotrebu paliva vnímajú obzvlášť citlivo. Na záver zopakujem, že auto si takmer v plnej výbave môžete kúpiť za 20-tisíc eur a to je na dnešné pomery taká dobrá cena, že ja by som Ssangyongu určite dal šancu.

Stručne

Čo treba uznať

  • Priestranný interiér a veľký kufor.

Čo nám chýbalo

  • Zabudovaná navigácia a USB porty.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoká spotreba paliva.

Ssangyong Tivoli Grand – Dvojitý drak útočí!

Ssangyong Tivoli Grand 1,5 Turbo e-XGI 6ºAT Style+

Cena (základ/test)                                          16 990 /21 550 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 175 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za n. ú. s, vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 7,77 / 8,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 0×
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 720 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov