Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW i7 xDrive60 – Sedmičková motokára, prvá jazda

BMW i7 vyvoláva predsudky oveľa viac, než kedykoľvek predtým.

Pamätám si na statickú premiéru a prvý osobný dotyk pred vyše pol rokom. Tiež som patril k tým, ktorí boli z auta rozpačitý. Tvary exteriéru, koncepcia interiéru, čisto elektrický pohon – všetko vyvolávalo polemiky. Nová sedmička je oveľa kontroverznejšia, než bola tzv. Banglová sedmička. Generačná obmena sa spája s úplne odlišnou definíciou progresívneho luxusu, na ktorú sme mnohí neboli vôbec pripravení.

A takto je z každého uhla pohľadu, zhora, sprava, zľava, zvnútra, proste zovšade. Dizajnu siedmej generácie sedmičky a jej prednej časti dominujú prvky, ktoré vytvárajú ultimátny rozdiel od nižších modelov. Dosiahli to najmä rozdelenými prednými svetlometmi a obrovskými prednými ľadvinkami. Mimochodom, predné svetlomety sa vyrábajú na Slovensku. Celková dĺžka narástla o 130 mm na 5 391 mm, s 1 950 milimetrami je o 48 mm širšia ako jeho predchodkyňa a zároveň aj o 51 milimetrov vyššia. Kombinácia black on black (čierne auto, čierne disky, čierne strmene!) so svetlým interiérom doslova kričí do sveta. Mimochodom, len individuálny interiér Gran Lusso  je za príplatok približne 11 000 eur.

BMW 7 bolo od základov navrhnuté pre mimoriadne náročné cieľové skupiny celosvetovo, s preferenciou hlavne na Čínu. A tu máme odpovede na všetky otázky, prečo je auto vyskladané tak, ako vo finále je. Rozdiel vkusov medzi kultúrami je citeľný, ale poviem vám, po pár kilometroch som tomuto orientálnemu štýlu prišiel na chuť. Uvidíme, čo prinesie poriadny redakčný test.

Čo je však dôležité, tak BMW 7 je megadlhé aj medzi kolesami. Rázvor náprav je 3 215 mm vďaka medzigeneračnému nárastu o 5 mm zväčšuje priestor vzadu. Pozor, bavíme sa o náraste v porovnaní s verziou Long! Podotýkam, že pre cestujúcich vzadu piate stredové miesto bude skôr núdzové. Konfigurácia s obrovským displejom pre zadných cestujúcich neponúka príliš veľa miesta na hlavu pre postavu vyššieho urasteného Európana – čo je koniec koncov pre autá typu limuzína do značnej miery bežné.

My sme si vyskúšali elektrickú verziu i7. Pre konzervatívcov sú už teraz v ponuke spaľovacie verzie, dokonca už sa ich niekoľko na Slovensku aj predalo. Ponuka spaľovacích motorov sa líši podľa trhu určenia a k nim sa vrátime niekedy v budúcnosti. Elektrická verzia s označením i7 má 400 kW (544 k), 745 Nm, maximálnu rýchlosť 240 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,7 sekundy a papierovo by mal zvládnuť na jedno nabitie prejsť 590 – 625 km. A má prísť ešte vyššia verzia!

Podvozkovo je nová sedmička vždy na vzduchových mechoch v spojení s adaptívnymi tlmičmi. A poviem vám, ako dokáže to auto ukolísať v komforte a tichu je niečo nemožné. Odreže vás od okolitého sveta. Za túto vlastnosť musím chlapov vo vývojovom centre BMW skutočne pochváliť.

Radosť z jazdy do značnej miery formujú aj najnovšie inovácie v oblasti digitalizácie. S plne digitálnym zakriveným displejom s 12,3-palcovou prístrojovou doskou a 14,9-palcovou stredovou obrazovkou. Displeje sú známe, čo sa mi však páči je, že opticky nikde nie je vidieť žiadne výduchy kúrenia a klimatizácie. Sú pekne efektne zapustené do štrbín v palubnej doske. Už som naznačil, že testovaná verzia mala vzadu príplatkový displej pre zadných cestujúcich – BMW Theatre Screen. Ide o 31,3-palcový panoramatický displej vo formáte 32:9 s rozlíšením 8K, takže ide o také malé mobilné kino Na ovládanie zabudovaného infotainmentu a ostatné funkcie v aute vzadu slúžia 5,5-palcové dotykové ovládače zabudované do zadných dverí.

Ešte na moment sa zastavím aj pri plne automatických dverách. Popravde, nepotreboval by som to. Zvonku určite nie, ruky mám zdravé, otváranie je zdĺhavé, navyše musíte riadne odstúpiť dozadu, resp. doboku aby ste nezavadzali senzoru, ale keď sa pri ich zatváraní zvnútra nebudete musieť načahovať po ne, potom pochopíte ich zmysel.

BMW i7 sa na Slovensku predáva za cenu od 138 400 eur, ale prezradím, že nie je problém ju nabiť výbavou a prekročiť magickú hranicu 200 000 eur. Testovanému exempláru chýbalo k tejto hranici necelých 2 000 eur. Najlacnejšia spaľovacia sedmička začína o cca 25 000 eur nižšie ako plne elektrická i7.

A čo dodať k úvodným predsudkom. Aj ja som ich mal, ale vďaka krátkej spoznávacej jazde som ich šmahom ruky zmietol zo stola! Zbavte sa ich aj vy!

BMW iX M60 – Mágia čísel, prvá jazda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov