Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Minitest: Honda HR-V e:HEV 1,5 i-MMD Advance Style – Majster svojej kategórie

Honda HR-V e:HEV je v mojich očiach etalónom svojej triedy. Spravili ju po svojom a spravili ju vynikajúco!

Vrcholná verzia Advance Style je trochu iná vo vnútri aj zvonka. Ako prvé udrie do očí dvojfarebné lakovanie karosérie. Na streche sa týčia strešné lyžiny, no hlavným poznávacím znakom sú koncové svetlá. Nie sú červené, ale naoko číre s jemne zatemneným krytom. Zaujímavým detailom sú farebné akcenty, napr. červené pásiky na spodných hranách dverí či trikolóra v prednej maske.

Moje oči po otvorení dverí pritiahli prahy. Zvonku sú síce chránené dverami, ale vzhľadom na vyššiu svetlú výšku 188 mm by som privítal aj ochranu pred mechanickým poškodením od topánky či dámskeho opätku. Veľmi ľahko sa totiž stane, že si prahy nohou nenávratne poškodíte. Po nasadnutí som ostal v nemom úžase. Efektná kombinácia sivej látky a bielej syntetickej kože evokuje retro nádych. Ten sa umocní pri použití trochu archaicky tvarovanej rýchlostnej páky jednostupňovej prevodovky, ktorá je pri koreni olemovaná červeno-hnedým dekórom. Interiér je naozaj extrémne príjemný, útulný a pekne spracovaný. Doslova a do písmena vás učičíka aj v ten najviac stresujúci deň. Pri tejto výbave automaticky dostanete aj indukčné nabíjanie telefónu či prémiový audiosystém s 10 reproduktormi a subwooferom. Práve preň prídete síce o 15 litrov batožinového priestoru, ale pre mňa ako milovníka kvalitnejšej aparatúry je to rýchlo prehliadnuteľný rozdiel, lebo hrá naozaj slušne.

Veľmi ma teší, že je to stále šoférske auto. A to predovšetkým podvozkom a spätnou väzbou do volantu. Nie však motorom, ten je rodený pohoďák a ani sa nevie poriadne nazlostiť, nemá to skrátka v génoch. Nevnímajte to ako slabinu, práve naopak, aj s málom sa dá pekne čarovať. Jediným mínusom, ktorý si niekto všimne, je vysávačový zvuk pri predchádzaní alebo pri dlhom stúpaní do kopca. Ani pri jemnej práci s plynom sa ho nezbavíte a kvaltovať pádlami pod volantom sa nedá, keďže slúžia na zmenu intenzity rekuperácie. A to najdôležitejšie na záver. Honda HR-V je skutočne úsporná. V meste bez problémov jazdí aj hlboko pod 4 litre, celková týždenná spotreba s viac ako 2/3 diaľnic plne naloženého auta sa ustálila podľa mňa na vynikajúcom čísle 5,9 l/100 km.

Čo  treba uznať

  • Spôsob, akým vyžaruje pohodu a spokojnosť.

Čo nám chýbalo

  • Adaptívne predné svetlá.

Čo nás prekvapilo

  • Brutálne vzdušný a variabilný interiér.

Honda HR-V e:HEV 1,5 i-MMD Advance – Éeej, ale je dobrý!

Honda HR-V e:HEV 1,5 i-MMD Advance Style

Cena (základ/test)                                          28 490/34 090 €

Záruka                                                            3 roky alebo 100 000 km

na akumulátor 5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 79 kW (107 k) pri 6 000 – 6 400 ot.min-1, max. krútiaci moment 131 Nm pri 4 500 – 5 000 ot.min-1. Elektromotor: 3-fázový synchrónny, max. výkon 96 kW (131 k), max. krútiaci moment 253 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 96 kW (131 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 253 Nm. Emisie CO2 122 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,7 s, vmax = 170 km/h, spotreba WLTP/test 5,4/5,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 4×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,0
  • Batožinový priestor: 320 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov