Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mitsubishi L200 Power Performance – Poď, ukáž sa!

Mitsubishi L200 Power Performance je ďalšie špeciálne extravagantné showcar, ktoré slovenský importér značky pripravil.

El-dvestovka je už stará známa, no vie prekvapiť a stále má čo ponúknuť. Slovenský importér pochopil, že pôvodný výkon motora 110 kW a 400 Nm na dnešnú konkurenciu nestačí a preto pred časom oslovili rakúsku firmu Steinbauer, ktorá podporila riadiacu jednotku nejakým tým „vitamínikom“. Nárast výkonu o 17 kW možno nie je taký markantný, no dôležitý je krútiaci moment. Ten totiž narástol až o 102 Nm, čo je citeľné a obdivuhodné. Tento balík, skrytý pod názvom L200+, môžete mať pri akejkoľvek novej verzii Mitsubishi L200 za 1 199 eur. Keďže ide o certifikovanú úpravu, ktorá nijako nezasahuje do továrenskej záruky 7 rokov alebo 150 000 km, tak je to veľmi výhodná cena. Priznám sa, ak by som si kupoval el-dvestovku, rozbil by som kvôli tomu prasiatko, lebo tá porcia newtonmetrov na štandardnom rozmere kolies za to stojí. Čo je nemenej dôležité, v porovnaní so skôr testovanou obyčajnou verziou som mal spotrebu nižšiu o 1 liter za približne rovnakého používania, čo je pri dnešných cenách nafty tiež celkom zaujímavé. Ak by ste sa zriekli LED rampy na streche, celkovo by spotreba bola ešte nižšia, ale verte mi, minimálne jedno prídavné pracovné svetlo na také auto jednoducho patrí. Mimochodom, s ľahkou nohou, konštantným tempom, s využívaním plachtenia a potenciálu hmotnosti sa mi podarilo jazdiť aj za 7,8 litra nafty.

Do fólie s ním

Pracovné autá majú spravidla ťažký život. A najviac to na nových pick-upoch vidno na karosérii. Stačí jedna jazda mimo cesty a už môžu na karosérii ostať škrabance, dokonca až do „živého“. To dokáže srdce silno zabolieť. Jednoduchým, a aj lacnejším riešením, než následne opravovať lak je preventívne obliecť auto do fólie. Výhodou je, že si môžete vybrať jedinečný dizajn, resp. motív polepu. Fantázii sa medze nekladú. A ak máte cit pre farbu a štýl, môže z toho vzniknúť skutočný unikát, tak ako celopolep showcaru Power Performance. Len podotýkam, že ak meníte farbu vozidla, hoci len použitím fólie, na viac ako 50 %  povrchu karosérie, tak musíte absolvovať kontrolu originality a zmenu farby si musíte dať zapísať do osvedčenia o evidencii vozidla. Ak chcete ostať verný originálnemu odtieňu karosérie, nechce sa vám behať po úradoch a platiť zbytočne za byrokraciu, cestou je transparentná ochranná fólia, ktorá svoju úlohu splní rovnako dobre a lak ochráni pred škrabancami alebo polep s menším pokrytím plochy karosérie.

R4 duní na požiadanie aj ako V8

Showcar verzia Power Performance v sebe kombinuje praktickosť pick-upu s extravagantným dizajnom podčiarknutý exteriérovým sound boosterom Kufatec imitujúcim zvuk V6 a V8 motorov. Úlohou zvukového simulátora je na požiadanie predovšetkým trochu utlmiť a eliminovať klepotavý zvuk štvorvalcovej naftovej pohonnej jednotky. Univerzálny generátor zvuku pracuje cez CAN-busovú zbernicu napr. s impulzmi polohy plynového pedála či rýchlosti a je umiestnený blízko koncovky sériového výfuku, takže neznalého môžete veľmi rýchlo zmiasť, čo to vlastne je pod kapotou. Toto riešenie používajú aj mnohí výrobcovia sériových športovo orientovaných áut, aby navodili silnejší pocit zvukového opojenia, ak ho z rôznych dôvodov nemôžu dostať z výfuku. Ovláda sa jednoduchou aplikáciou v mobile a lusknutím prsta si dokážete nastaviť rôzne tóny a zvuky imitujúce plnotučný spaľovací motor.

Mitsubishi L200+ Power Performance je štýlový pick-up prioritne učený pre ľudí s aktívnym životným štýlom, ktorí však nevyhľadávajú extrémny terén, skôr sa pohybujú v meste, po okreskách a poľných cestách

Čo treba uznať

  • Úpravu softvéru motora skutočne cítiť.

Čo nám chýbalo

  • 230 V zásuvka.

Čo nás prekvapilo

  • V cenníku nie sú zadné parkovacie senzory, len cúvacia kamera.

Mitsubishi L200 Mountain Sherpa – Resetuje hlavu

Mitsubishi L200 Double Cab 2,2 DI-D 127 kW 6°AT AWD Instyle Power Performance

Záruka                                                           7 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 268 cm3, max. výkon 127 kW (173 k) pri 3 100 ot.min-1, max. krútiaci moment 502 Nm pri 1 750 – 2 250 ot.min-1. Emisie CO2 254 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za n. ú. s, vmax=171 km/h, spotreba WLTP/test 9,7/9,3 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 4×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 7,0

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov