Alpine Alpenglow: Vodíkový futurizmus
Značku Alpine, ktorá patrí pod krídla koncernu Renault, založil v roku 1955 Jean Rédélé.
Od pondelka má svetovú premiéru na Parížskom autosalóne športový koncept snov Alpine Aplenglow. Pre francúzsku značku je to v podstate derniéra s fosílnou érou, pretože futuristická novinka pracuje na vodík.
Francúzsku športovú značku Alpine , ktorá patrí v súčasnosti pod krídla koncernu Renault, založil v roku 1955 Jean Rédélé. Futuristický hyperšportiak naznačuje budúcnosť značky vďaka progresívnejšiemu dizajnovému jazyku, ale hlavne vodíkovému pohonu.
Automobilku Alpine tak čaká v blízkej budúcnosti významná transformácia smerujúca k elektrifikácii pohonov. A práve Alpenglow má byť takou prvou lastovičkou, ktorá ponúkne pohľad na cestné aj okruhové projekty budúcnosti. Názov Alpenglow označuje oranžovo-červenú žiaru, ktorá je typická pre vrcholky hôr krátko pred východom slnka.
Na prednej aj zadnej časti vidíme výraznú oranžovú linku, ktorá nadväzuje na kabínu. Kabína je len jednomiestna a šofér sedí netradične uprostred. Z oboch strán je obklopený dvoma vodíkovými nádržami umiestnenými po oboch stranách kokpitu v tvaru slzy a vnútorný priestor sa tak stáva jedným celkom.
Interiér konceptu pripomína pretekárske vozidlo, čomu odpovedá aj jednoduchý volant. Zvonku pripomína kokpit, ktorý svojim bohatým presklením hladí helmy. Za pozornosť však stojí aj aktívne zadné krídlo či kolesá tvarované ako snehové vločky.
Vodíkové vozidlo meria na dĺžku viac ako päť metrov na dĺžku, viac ako dva metre na šírku a menej než jeden meter na výšku. Za zvláštnu pozornosť pritom stojí ako jeho predné svetlomety, prepojené naprieč maskou, ktoré by mali pripomínať kométu vstupujúcu do atmosféry, tak aj zadné svetlomety, ktoré majú nezvykle modrú farbu.
-jj-, zdroj a foto: Alpine, Renault
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov