Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Citroën ë-C4 Shine – Elektrifikácia pokračuje

Citroën ë-C4 je ďalším zástupcom, ktorý ponúka čoraz populárnejší elektrický pohon.

Na prvý pohľad elektrickú verziu rozoznáte len veľmi ťažko. Najmä teraz, keď nemá zelené TEČ-ky, keďže štát aktuálne jednoducho nemá potrebné zásoby zelených tabuliek. Musíte sa preto zamerať na tyrkysové doplnky na dverách či nárazníkoch,  na emblém „ë“ pod spätnými zrkadlami a na veku kufra. Vnútro tiež prakticky neprešlo úpravami. Odlišnosťou je špecifický dekor na dverách v tyrkysovej farbe a tiež špeciálne tlačidlo na stredovom tuneli, ktoré automaticky prepne do elektrického menu infotainmentu.

Tým, že je pohonné ústrojenstvo jednoduchšie a aj batéria menšia, považujem ë-C4 za vstupnú bránu medzi elektromobily. Dokážete ho nabíjať výkonom 100 kW, čo znamená nabitie na 80 % za 30 minút. Z bežnejšej 50 kW nabíjačky mi nabíjanie z 10 % na 100 % trvalo zhruba 70 minút. Posledné voľné percentá tradične dramaticky spadla rýchlosť nabíjania, z pôvodných 334 km/h na 78 km/h.

Doma s wallboxom trvá nabíjanie cca 5 hodín. V globále sú to veľmi slušné čísla a zaslúžia si odo mňa pochvalu. Prekvapila ma aj spotreba, po celom testovacom týždni v rôznorodých podmienkach sa totiž ustálila prakticky na výrobcom garantovanom čísle. K papierovej hodnote dojazdu sa mi však nepodarilo ani len priblížiť. Pri jazde po diaľnici rýchlosťou 130 km/h spotreba oscilovala niekde medzi 23 – 26 kWh/100 km, ale dojazd na displeji rapídne klesal. Rovnako ako pri skôr testovanom modeli Peugeot e-208 mám pocit, že Francúzi majú premotivované počítadlá dojazdu, čiže inak povedané sú opatrné a nedovolia vodičovi pri plnom vedomí auto úplne vybiť.

Ak sa vám dizajnovo C4-ka páči a chcete svoj prvý elektromobil, tak vedzte, že jeho silnou devízou je ešte pohodlný mäkučký podvozok. Je mu jedno, na aký povrch ho zavediete, vo vnútri je extrémne tichý. Predná náprava zázračne absorbuje veľké množstvo vibrácií. Zadná trochu zaostáva, ale naozaj v danom segmente bez vzduchového pruženia stvorili v Citroëne niečo jedinečné.

Vzhľadom na mäkšie naladenie sa pri rozbiehaní alebo brzdení auto trochu rozkolíše, no na pohodlnú pokojnú jazdu v meste je takýto podvozok na nezaplatenie. Ak mu sporadicky doprajete dravý športovejší štýl, tak ho napr. väčšie priečne priehlbiny vedia vystrašiť, a to tak, že predná náprava sa najprv ponorí, potom sa rýchlejšie odľahčí a to smeruje ku strate trakcie kolies. Ak ste skúšali spaľovaciu verziu a uvažujete nad elektrickou, prekvapenie nastane pri veľkosti sily nutnej na otočenie volantu. Točíte ním úplne ľahučko, pootočilo by ním aj batoľa jedným prštekom, a to sa podľa mňa ku charakteru podvozka a vlastne celého auta aj hodí.

Citroën C4 BlueHDi 130 Feel Pack – Nech žije!

Stručne

Čo treba uznať

  • Veľká dávka pokoja na palube.

Čo nám chýbalo

  • Viac stupňov rekuperácie.

Čo nás prekvapilo

  • Veľmi jemné riadenie.

Citroën ë-C4 Shine

Cena (základ/test)                                          29 490 /33 390 €

Záruka                                    4 roky alebo 60 000 km, batéria 8 rokov alebo 160 000 km

Motor

  • Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom,  max. výkon 100 kW (136 k) pri  700 – 10 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 pri 300 – 3 700 ot.min-1. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 50/45 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,4 s, vmax = 150 km/h, dojazd WLTP/test 357/280 km, spotreba WLTP/test 16,0 – 16,8/16,4 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230V – nie
  • Wi-fi – áno
  • AUX– nie
  • USB-A – 2×
  • USB-C – 2×
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov