Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz Tour 2022 – To jednoducho chceš zažiť! + Veľká galéria

Mercedes-Benz Tour, známe klubové stretnutie, bolo tento rok špecifické. Oslavovalo sa okrúhle 25. výročie založenia MB Clubu Slovensko a 14. ročník legendárnej MB Tour.

Hlavným dejiskom bolo okolie Lučenca. V piatok, v deň príchodu si účastníci mohli užiť skúšobné jazdy na nových, prevažne elektrických, modeloch značky Mercedes-Benz alebo si spraviť voľný program v rezorte Miraj, prípadne v krásnom priľahlom okolí. Hlavný program sa odohrával v sobotu, už tradične sa niesol v podaní orientačnej rely. Jazdili sme v okolí Lučenca, Brezna a Poltára. Počas náučnej trasy sa však účastníci zastavili napr. v kaštieli Divín, či na salaši Zbojská, kde na nich čakali aj súťažné disciplíny. Nám sa podarilo obsadiť 25. miesto, pričom rozdiel v čase bol len cca 1 minúta.

V rezorte Miraj bola vystavená aj hodnoverná kópia trojkolky Model 1 alebo keď chcete Patent-Motorwagen, čo bolo prvé vozidlo so spaľovacím motorom, pôvodne patentované 29. januára 1886. A aké stroje mohla široká verejnosť obdivovať na spanilej jazde a následne aj na námestí v Lučenci? Ani neviem, kde začať, ale určite medzi najkrajšie autá zrazu patrili Mercedes 300 SL, Mercedes E500 W124, či najnovšie modely EQS.

1. Deň

Cestu z Bratislavy do Rezortu Miraj v Lučenci, a potom v nedeľu samozrejme aj späť, som absolvoval v Mercedese-Benz T 180d. Bol to pre mňa nezvyk. Zúčastniť sa zrazu autom, ktoré je skôr zamerané na rodinu, ako na pohladenie duše autičkára? Také som ešte nezažil. Na moje prekvapenie, aj napriek tomu, o aký typ vozidla ide, priaznivcov si našlo a pýtali sa naň účastníci zrazu aj náhodní okoloidúci. Model T má príjemne prekvapil. V porovnaní s Citanom Tourer, ktorý som prednedávnom testoval, má niektoré kritizované veci riešené inak, lepšie… V porovnaní s Citanom Tourer je trieda T oveľa viac osobnejšia a to aj z hľadiska naladenia podvozka, použitých materiálov v kabíne… Možno by som privítal viac miesta pre cestujúcich vzadu, ale to možno vyrieši pripravovaná 7-miestna verzia s dlhším rázvorom.

O približne 18:00 hodine prebehlo oficiálne zahájenie stretnutia MB Tour 2022, po ňom nasledovala večera a voľný program. Už vtedy som sa nevedel dočkať nasledujúceho dňa.

2. Deň

Priznám sa, ako novinári sme mali ráno mierne odlišný program od ostatných účastníkov. Kým oni mali rozpravu o orientačnej rely, my sme si chystali zábery do reportáže. Po rozprave, o 9:00 h,  sa všetci účastníci presunuli na štart s časomierou a vyrazili na okružnú poznávaciu jazdu. Hneď prvým „checkpointom“ bol neďaleký Zichyho kaštieľ v obci Divín, kde sme absolvovali aj náučnú prehliadku, na ktorú sa viazali aj vedomostné otázky, ktoré sme neskôr museli zodpovedať, aby sme v cieli nedostali zbytočnú penalizáciu.

Odtiaľ sme sa podľa itinerára presunuli smerom na Brezno, ale často aj po takých cestách, kde sa ledva obišli 2 autá. Samozrejme, tak ako aj niektoré ostatné posádky, aj my sme mierne poblúdili. Našťastie sme si našu chybu uvedomili včas a rýchlo našli správny kurz. Potom sme si už dávali pozor na trasu, čas a aj prejdené kilometre. Polčas cesty bola obedná prestávka na salaši Zbojská. Na mieste sme museli splniť 2 súťažné disciplíny. Prvou bolo nájsť logo Mercedes klubu a tu množstvo účastníkov pohorelo. Skryté bolo v malom odznaku zaveseného na zlatej retiazke dreveného zbojníka.

Druhou úlohou bolo zistiť počet schodov na vyhliadke presne oproti salašu. A aj to niektorých účastníkov potrápilo keďže každému vychádzali ako si rôzne čísla. Po zhruba hodinke a pol sme opäť sadli do auta a vybrali sa smerom na Tisovec, Kokavu nad Rimavicou, Poltár a Lučenec. Cestou sme ešte hľadali odpovede na pár súťažných otázok. Napriek tomu, že som na takejto akciu mal premiéru, tak som so svojim spolujazdcom obsadil 25. miesto, čo je presne v strede súťažného poľa. Tí, ktorí už na akcii boli vedia, že je to skutočne náročné, a niektoré výsledky sa líšia len v stotinách sekundy.

Večer nás čakala večera, potom slávnostné vyhodnotenie, ocenenie víťazov jednotlivých kategórii, a galavečer.

3. Deň

Tretí deň ubehol tak rýchlo, že som si to ani nestihol uvedomiť. Po raňajkách nás čakala spanilá jazda okolím, ktorej cieľom bolo námestie v Lučenci. Tam prebehla ešte voľná debata a pomaly sa každý rozišiel svojím smerom. Predsa účastníci pochádzali z každého kúta Slovenska.

Stop predsudkom!

A čo dodať na záver? Možno len toľko, že netreba mať predsudky. Veľa majiteľov prevažne starších Mercedesov si myslí, že to je snobská akcia. Omyl, práve opak je pravdou. Je úplne jedno, na akom aute prídete, dôležité je, že ste tam. Porozpráva sa s vami naozaj každý, či má staršiu triedu C, najnovšie áemgéčkové géčko, alebo raritného veterána z medzivojnového obdobia, čiže od zanieteného mechanika z malého mesta až po skúseného biznismena, a to všetko bez štipky nadradenosti, ale zato s poriadnou dávkou prirodzenosti.

A možno práve vďaka týmto ľudom a ich vášni k autám zažijete to, po čom ste celý život snívali. Tak ako ja. Mal som možnosť si vyskúšať legendu Mercedes E500 W124 a za tento zážitok, prejavenú dôveru a džentlmenský prístup by som rád majiteľovi auta touto cestou aj pokorne poďakoval.

Ešte prezradíme, že sa šepká, že o rok bude centrom diania región Zemplín. Do skorého videnia!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov