Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Indian Chief „GRIND Machine“ predstavená na Wheels and Waves Artride

V decembri 2021 spoločnosť Indian Motorcycle v spolupráci s Wheels & Waves poverila štyroch európskych úpravcov, aby navrhli svoju víziu prestavby modelu Indian Chief pre znovuobnovený festival Wheels and Waves

Viac než 35 000 ľudí potom hlasovalo pre svoj preferovaný návrh a z kombinácie ich hlasov a hlasov odbornej poroty vyšiel koncept „GRIND Machine“ od Tank Machine x Rise Designs ako víťazný návrh. Reálny stroj „GRIND Machine“, dokončený v priebehu troch mesiacov mal svoju premiéru na vernisáži výstavy Artride počas festivalu Wheels and Waves vo štvrtok 30. júna a bol odovzdaný víťazovi lotérie Fabienovi Orquinovi na hlavnom pódiu festivalu v sobotu 2. júla.

Firmu Tank Machine založil Clément Molina v roku 2015 a zameral sa na design motocyklov, ich prestavby a vývoj kitov Plug & Play. Vo svete je už dobre známy svojimi mnohými vynikajúcimi úpravami modelov Indian Motorcycle. Jeho návrh Indiana Chief sa presadil v silnej konkurencii, stal sa víťazným konceptom a následne sa premenil na skutočnosť.

„Bolo mi cťou, že som bol vybraný ako jeden zo štyroch zákazkových úpravcov Indiana Chief,“ povedal Molina. „Ako špecialista, ktorý miluje prácu na motorkách od Indian Motorcycle, som bol z tejto príležitosti skutočne nadšený, čo navyše umocnilo partnerstvo s Wheels and Waves – udalosťou, ktorá ma veľmi baví.“

Molina pracoval od začiatku s víziou Indiana Chief inšpirovaného minulosťou, ukotveného v súčasnosti a hľadiaceho do budúcnosti, pričom sa spojil s Antoninom Bazinom zo štúdia Rise Designs, aby zakomponoval do projektu jeho štýl „Board Culture“ a pripomenul tak druhú tvár festivalu Wheels & Waves.

„Boli sme naozaj šťastní, že sme vyhrali a dostali príležitosť realizovať náš návrh, hoci bolo veľkou výzvou dokončiť projekt iba za tri mesiace na výstavu Artride,“ pokračuje Molina. „Ale ten proces bol príjemný: premýšľať o motorke, detailoch, pracovať s rôznymi materiálmi, ako sú skateboardové dosky, vyrábať nové diely a potom všetkoo dolaďovať. Bolo potešením odhaliť dokončený motocykel na festivale Wheels and Waves a potom ho odovzdať Fabianovi. Je skvelé vedieť, že tomu skutočne rozumie a oceňuje čas a úsilie, ktoré sme do stavby vložili. Je to pre mňa ideálny nový majiteľ – inžinier, technik motorov a skutočne dobrý človek.“

Fabien Orquin, automobilový inžinier z francúzskeho mesta Rouen, náhodne vybraný z tisícov hlasujúcich, vyhral VIP výlet na festival Wheels & Waves 2022, aby si túto udalosť užil a prevzal upravený Indian Chief.

„Keď mi povedali, že som vyhral, proste som tomu nemohol uveriť, bolo to neuveriteľné,“ povedal Orquin. „Som taký šťastný, že tento úžasný motocykel bude môj a o to viac, že vznikol podľa návrhu, za ktorý som hlasoval. Bolo také skvelé stretnúť sa s Clémentom a pobaviť sa s ním o procese návrhu a stavby. Všetko na motorke je úžasné, vždy, keď sa pozriem, objavím ďalší detail.“

Tímy dizajnérov a konštruktérov v Indian Motorcycle pri vývoji modelu Indian Chief vždy mysleli na úpravcov. Ich kľúčové motto „Zachovať model čo najjednoduchší, aby sa na ňom dalo jednoducho pracovať a upravovať ho,“ firma Tank Machine dokonale využila.

„Na sériovom motocykle je toľko pekných častí, a hlavne tá najpodstatnejšia a najkrajšia: motor,“ povedal Molina. „Indian Chief je naozaj jednoduché odstrojiť a získať tak skvelý základ. Našou myšlienkou bolo odstrániť veľa vecí, ponechať len to najnutnejšie a potom opäť postaviť stroj s inou rovnováhou a pridať detaily, ktoré skutočne zmenia výsledný vzhľad.”

Jedinečný vzhľad motocyklu GRIND Machine začína u terénnych pneumatík Continental TKC, obutých na čiernych vypletaných ráfikoch Excel, ktoré dopĺňajú iné vidlice, iné zadné odpruženie a jednomiestne sedadlo. Tým pádom sa mení celá stavba aj celkové proporcie motocyklu.

Širšie riadidlá a nižšie objímky od Tank Machine dotvárajú dobový štýl, ktorý sa odráža tiež v prachovkách vidlíc a zrolovanom ponči, pripevnenom pomocou popruhov na držiaku vlastnej výroby. Zadné tlmiče Öhlins piggyback s dlhšími hornými úchytmi mierne zdvíhajú motocykel a zlepšujú jazdné vlastnosti.

Jednomiestne sedadlo, kompletne navrhnuté v Tank Machine, má na základni decentne vygravírované mená partnerov projektu, zatiaľ čo polstrovanie sedadla s hnedým koženým vrchným dielom a bokmi z voskovaného materiálu podtrhuje retro vzhľad bobberu. Otvárač na fľaše, zavesený na pravej strane sedadla vystihuje atmosféru after-ride party na festivale Wheels & Waves a zároveň spája motocykel s jeho novým majiteľom. „Mojím koníčkom je varenie vlastného piva, a keď som videl otvárač, naozaj ma to rozosmialo,“ hovorí Orquin.

Čistý vzhľad odstrojeného bobberu podtrhujú ručne vyrábané minimalistické blatníky, miniblinkre na vidliciach a sedadle, mini zadné svetlo a LED svetlomet s kruhovým denným svietením. Žlté svetlo PIAA potom dodáva stroju retro nádych.

Indian Motorcycle FTR Stealth Gray – Špeciálna edícia posúva hranice štýlu

Štýl „Board Culture“ štúdia Rise Designs sa odráža v použití drevenej dosky skateboardu a protisklzovej pásky, zdobiacej stred palivovej nádrže a obe strany sedadla, ktoré sú pripevnené kovovými držiakmi inšpirovanými skateboardovými truckmi. Vply Wheels and Waves ďalej umocňujú rukoväte riadidiel Vans a na mieru vyrobené stúpačky, inšpirované pedálmi bicyklov BMX.

V spolupráci s Rise Design je navrhnutý tiež hliníkový ochranný kryt motora s kefovaným povrchom, pričom rovnaký materiál je aj na kryte výfuku, viečku palivovej nádrže a častiach motora, a dodáva modernému stroju oldschoolový vzhľad. Textúrované a matné povrchy sú použité tiež na rôznych krytoch a najmä na oceľovom ráme, kde matný povrch odhaľuje krásu klasických tvarov a zvarov. K retro závodnému vzhľadu prispelo to, že štandardné výfukové zvody dostali omotávky a koncovky nahradili kratšie tlmiče SuperTrapp.

Vďaka farebnému prevedeniu od Rise Designs, ktoré sa vyznačuje brúseným kovovým základom, zelenými pruhmi s červenými akcentami, nájdete na motocykle zaujímavé detaily, ktoré si všimnete až pri druhom alebo treťom pohľade zblízka. Pre GRIND Machine sú typické prvky ako ozdobný červený škrtiaci ventil, zrezaný kryt primárneho pohonu a logá tvorcov vygravírované do čierneho krytu remenice a krytov motora.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov