Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Land Rover Defender 110 – Drevorubač v opere

Land Rover Defender 110 zvládne mimoriadne ťažký terén, no vo výbave X-Dynamic vyzerá kozmopolitne.

Nech sa na mňa nikto zo zainteresovaných, teda importér značky Land Rover a díleri, ani dámy nehnevajú, ale nový Defender stále nie je ani SUV, ani pre dámy. Áno, priblížil sa im – myslím tým esúvéčkam aj dámam – v každom objektívne merateľnom parametri, no na mňa stále pôsobí drsným off-roadovým dojmom. A začína sa to už pri nastupovaní, pri ktorom musíte pri nastupovaní doslova vyliezať dovysoka. Pokračuje to volantom, ktorý má obrovský priemer – ako z autobusu, množstvom detailov v interiéri, ktoré poukazujú na pôvodné hodnoty Defenderu, batožinovým priestorom, ktorý má namiesto luxusného tapacíru plastové dno so špeciálnou štruktúrou protišmykového plechu a celý ten fíling off-roadu završuje pocit robustnosti a nezničiteľnosti, ktorý vyplýva z tuhosti karosérie a pevnosti podvozka. A viete čo? Vlastne už samotná hranatá karoséria, rezerva na zadných dverách a v konečnom dôsledku aj mohutné vyslobodzovacie ťažné oká vzadu jasne hovoria, že toto nie je typické SUV. To všetko je správne, tak to má byť. Vo výbave X-Dynamic však má čierne lesklé doplnky, vďaka ktorým pôsobí elegantne a kozmopolitne. V uliciach mesta vyzerá tak trochu ako drevorubač v opere. Každý vidí, že hoci má oblek a lakovky, stále je iný ako smotánka okolo, a v skutočnosti tam akosi nepatrí, no zároveň ho všetci z tej smotánky obdivujú a vzdávajú mu hold. Dodávam, že balík X-Dynamic môžete mať na krátkom aj dlhom Defenderi a aj vo výbave S, SE aj HSE. My sme ho vyskúšali v dlhej verzii s označením 11O vo výbave SE a s úžasným motorom.

Bez slabín

Jeho chod je krásne jemný aj pod zaťažením. Dokonca aj prvé štartovanie je jemné, pretože štartuje cez štartér-generátor, nie klasickým štartérom. Hoci má aj tradičný zotrvačníkový štartér, no ten využíva iba vo výnimočných prípadoch, napríklad pri veľmi nízkych teplotách, keď je potrebná väčšia sila na pretočenie motora. Samotný motor nemá slabé miesta, ani tesne nad voľnobehom sa netvári, že by bol podtočený, a keď pridáte, tak pekne zatiahne. Jednak má šesť valcov s troma litrami zdvihového objemu, dve turbodúchadlá – jedno menšie, jedno väčšie, oba s VGT – a jednak je podporovaný integrovaným štartér-generátorom (BiSG) mild-hybridného systému. Výsledkom je rast výkonu už zo spomínanej oblasti tesne nad voľnobehom a mohutný záťah naprieč širokým spektrom otáčok. Navyše, motor má priaznivú spotrebu – môj výsledok 8,4 l/100 km je dokonca pod výrobcom deklarovanou spotrebou v kombinovanej premávke podľa WLTP.

Nerovnosti necíti

Testovaný exemplár mal vzduchový podvozok, ktorý umožňuje meniť svetlú výšku auta. Ale pre mňa je dôležité to, že z neho ide pocit nezničiteľnosti a z hľadiska komfortu funguje tak dobre ako máloktorý. Nerovnosti ho nielenže nebolia, ale ako keby ich ani necítil. Navyše je príjemne naladený. Nie je zbytočne tvrdý, pritom tlmí pohyby karosérie podobne ako dobrý športový podvozok – prehupne, rýchlo utlmí, navyše s mäkkým dorazom a pokračuje pokojne ďalej. Dokonca ani kývanie karosérie pri jazde po ceste s prepadnutou krajnicou nevnímate otravne, hoci sedíte vysoko – aj na pomery SUV vysoko.

Ani – ani alebo aj – aj

Keď som v úvode spomínal, že Defender nie je SUV, tak som narážal aj na to, že má off-roadové režimy, redukčnú prevodovku a terénnu prejazdnosť ako žiadne klasické SUV. Čo sa týka výbavy, ponúka skoro všetko, čo majú luxusné SUV. Veľký dotykový displej, v našom prípade 11,4-palcový, kvalitnú audiosústavu, adaptívny tempomat, vyhrievaný volant, vyhrievané a ventilované sedadlá, aj keď práve sedadlá by mohli byť väčšie, varuje vás, keď chcete otvoriť dvere a zozadu sa blíži auto, svetlomety s vykrývaním premávky a množstvo ďalších prvkov. Dobre, nemôžete mať napríklad ambientné osvetlenie interiéru. V sumári je testovaný Defender veľmi potentný off-road, ktorý vyzerá nesmierne dobre a ponúka komfort SUV.

Stručne

Čo treba uznať

  • Po každej stránke geniálny podvozok.

Čo nám chýbalo

  • Opačné otváranie dvier kufra.

Čo nás prekvapilo

Do 90 000 eur sa nezmestili parkovacie kamery

Land Rover Defender 110 3,0D i6 250 k X-Dynamic SE

Cena (základ/test)                                          66 781/90 937 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km 

Motor

  • 2× preplňovaný vznetový R6/24V + MHEV, zdvihový objem valcov 2 996 cm3, max. výkon 183 kW (249 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 570 Nm pri 1 250 – 2 250 ot.min-1. Emisie CO2 230 – 248 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,3 s, vmax = 188 km/h, spotreba WLTP/test 8,8 – 9,4/8,4 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 3×
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 11,4
  • Batožinový priestor: 786 dm3
Diskusia 1
  1. […] Nech sa na m?a nikto zo zainteresovaných, teda importér zna?ky Land Rover a díleri, ani dámy nehnevajú, ale nový Defender stále nie je ani SUV, …View full source […]

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov