Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW 330e xDrive M Sport Touring – Aj ekoauto môže vyzerať božsky!  

BMW 330e xDrive vo verzii kombi poskytuje hlavne viac miesta v kufri v porovnaní so sedanom pre ekologicky založenejších vodičov s občasnou potrebou športovej jazdy.

Farba za všetky prachy! 🙂

Za svoj život som mal dve zelené autá v osobnom vlastníctve. Keď som zbadal testovací kus zamiloval som sa zas a znova to tejto nevšednej kombinácie. Značný medzigeneračný rozdiel, červené brzdiče a karoséria kombi. Priznám sa, srdce mi určite začalo biť o trošku rýchlejšie nie len zo sentimentálnych dôvodov. Je pravdou, že zelená farba sa dnes na karosériách akosi nenosí. Podľa dostupných údajov len je približne 1% všetkých predaných nových áut vo farbe prírody. Ale ak vám mám povedať verejné tajomstvo, zeleným odtieňom Peridot Green metallic a „M paketom“ podčiarknete športovo-elegantné ekologické gény. A navyše, v oku znalca budete skutočný fajnšmeker. Je tu však jedno veľké ale, ktoré by mňa osobne prinútilo položiť si na stôl rovnoramenné misky váh a zvažovať. Za túto exkluzivitu totiž pýtajú, dovolím si povedať, aj keď sa v BMW asi na mňa nahnevajú, nekresťanský príplatok – 5168 €. Je to podotýkam 10% z nákupnej ceny základnej plug-in hybridnej verzie. Bežné metalízy s nádherným výrazným zrnom sa pri BMW 3 pritom pohybujú v schodnejšom cenovom rozmedzí  1003 – 2066 €. Kontrast vzácnej individuálnej farby v kombinácii s hnedým interiérom, ktorému dominujú anatomické sedadlá s výrazným bočným vedením ako pre chrbát, tak pre stehná, podčiarkuje vycibrený štýl potencionálneho majiteľa. V extrémne teplých mesiacoch by som ale privítal opciu odvetrávania, ktoré som však v cenníku nikde nenašiel.

Zážitky každý deň

BMW a nefalšovaná radosť zjazdy platí aj pre plug-in hybridné verzie BMW 3. Preto pripravili balík jazdných režimov, ktorý si viete primerane prispôsobiť. Športový režim skombinovaný s tzv. Xtraboost pridávajúci 30 kW elektrického výkonu dáva trojke slušnú porciu dynamiky podfarbenú umelým zvukom, a to aj vtedy, keď sa 12 kWh batéria rýchlo vybíja. Systém sa totiž snaží vždy uchovať resp. vyrobiť potrebnú elektrickú energiu na to, aby ste mohli akcelerovať s plnou kombinovanou dravosťou. Samozrejme, ak chcete jazdiť maximálne efektívne a bez lokálnych emisií, viete si vďaka režimom redukovať komfortné či dynamické vlastnosti. Zato sa vám odmení mierne vyšším čistým elektrickým dojazdom.

Pre ilustráciu, pri teplotách približne 35 °C vypnutím klimatizácie viete ušetriť cca 6 km elektrického dojazdu. V letnom suchom období sa mi v rámci Bratislavy podarilo prejsť 44 km (výrobca udáva 48-57 km), čo je v podstate vzdialenosť z Vrakune do Devínskej Novej Vsi a späť. Plné nabitie dosiahnete za necelé 4 hodiny AC nabíjania, a to je na dnešný uponáhľaný svet manažérov skutočne dosť veľa. Práve pomalé nabíjanie je hlavným mínus pre dobre jazdiace lokálne-ekologické športové kombi. Ak sa rozhodnete, že ho jednoducho nebudete nabíjať, nie je pre dvojlitrový motor problém jazdiť so spotrebou v meste v špičke nad 12 litrov a pri zmenšenej nádrži na 40 litrov to znemená pomerne časté navštevovanie čerpacích staníc. Podotknem, že klasická spaľovacia trojka má objem nádrže 59 litrov. Ako je pri plug-in hybridoch bežné, výsledná priemerná spotreba sa prudko odvíja od počtu nabití. Radosť z jazdy však nie je len o motore. Užíval som si presné a strmé riadenie, ktoré reaguje bleskurýchle. Veniec volantu je hrubší a nie každému môže vyhovovať, ja však výhrady určite nemám, práve naopak. Príjemné rýchle presúvanie podvozku nerobí problém, jediný nedostatok v mojich očiach je prejazd spomaľovača alebo nerovnosť podobného druhu, kedy zadná náprava výrazne tuho skočí, čo nie je veľmi komfortné.

Netypický schod

Kým sedan má viditeľný schod, resp. sklápacie dvojité dno v zadnej časti, za ktorým nasleduje hrb pre hybridný systém, kombi takou vychytávkou nedisponuje. Podlaha plytkého kufra je rovná, s malým dvojitým dnom na drobnosti. Nemáte teda ani kam skryt nabíjacie káble. Po sklopení zadných sedadiel vznikne schod, ale opačne orientovaný ako pri bežných autách, keďže podlaha kufra je vyššie ako sklopené operadlo. Pokles batožinového priestoru je teda o 90 litrov z 500 litrov.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Oku lahodiaca hra s farbami.

Čo nám chýbalo

  • Rýchlejšie nabíjanie + dlhší dojazd.

Čo nás prekvapilo

  • Opačný schod medzi sedadlami a podlahou kufra.

BMW 330e xDrive M Sport – Germánsky bojovník

BMW 330e xDrive M Sport Touring

Cena (základ/test)                                          37 550/81 747 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzené km.

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 135 kW (184 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 350 – 4 000 ot.min-1. Výkon elektromotora 83kW (113k) pri 3 170 ot.min-1, max krútiaci moment 265 Nm pri 0 – 2 500 ot.min-1. Systémový výkon 215 kW (292 k) a kombinovaný max. krútiaci moment 420 Nm. Emisie CO2 (NEDC) 43 – 49 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 5,9 s, vmax= 225 km/h (140 km/h na elektrinu), Kombinovaná spotreba – vážený priemer/test  1,9 – 2,2 /7,0 l/100 km. Spotreba energie (WLTP) 17,2-19,3/21,7 kWh.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 410 dm3

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov