Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Citroën Grand C4 Spacetourer – Keď pochovali posledného s krvou Picasso

Záujmy zákazníkov sa zmenili, modernosť a hodnota sú teraz vyjadrené inými siluetami karosérie, a pretože spôsob, akým majorita uvažuje o mobilite, sa tiež vyvíja, Grand C4 SpaceTourer dnes pochovávame a na jeho miesto už nič podobné nepríde.

Ponuka rodinne orientovaných áut Citroën teraz obsahuje už len nedávno modernizovaný C5 Aircross, ktorý sa snaží ponúknuť všetok priestor a modularitu MPV, a C5 X. Tí, ktorí potrebujú prepraviť svoju veľkú rodinu, sa môžu rozhodnúť pre elektrické ë-Berlingo alebo ë-SpaceTourer.

Citroën A MPV: Príbeh úspechu

Citroën má skutočné odborné znalosti vo vývoji inovatívnych, všestranných a priestranných automobilov, v ktorých bol radosť cestovať. Potreby, ktoré dokonale splnil príchod MPV, segmentu. Za tridsať rokov predala značka po celom svete takmer 4,5 milióna MPV. Pozrime sa späť na túto ságu, ktorá sa začala takmer pred 30 rokmi, v roku 1994, uvedením modelu Citroën Evasion so 7 miestami na sedenie a bočnými posuvnými dverami. V roku 1998 bol reštylizovaný a po viac ako 120 000 predajoch opustil svoj sortiment v roku 2002. Nahradila ho trošku väčšiu C8, ktorá bola krokom nahor vo všetkých aspektoch. Predalo sa jej  viac ako 150 000 kusov a predaj skončil trval až do júna 2014.

„Fenomén“ MPV skutočne vzrástol v roku 1998 s predstavením modelu Xsara Picasso, ktorý sa vyrábal v rokoch 1999 až 2012. Bol to model, ktorý posunul segment MPV do novej dimenzie. Jeho úplne nový, ladný vzhľad a výnimočný komfort a modularita s tromi rovnako pohodlnými nezávislými a posunvnými zadnými sedadlami, boli revolúciou v tomto segmente. V prvom roku predaja sa predalo 180 000 vozidiel. Vďaka ďalšiemu vývoju počas výrobného života tohto vozidla si tento hviezdny model podmanil širokú verejnosť s viac ako 1 760 000 predajmi po celom svete.

V roku 2006 C4 Picasso prišla úplne nová dlhá 7-miestna verzia a potom krátka 5-miestna verziou, ktorá prišla v roku 2007 a ktorej výroba sa zastavila v roku 2020 pod názvom C4 SpaceTourer. Toto viacúčelové vozidlo sa v segmente preslávilo svojím dynamickejším štýlom. Väčšie rozmery vozidla dali logicky väčší priestor pre lakte a nohy. Ponúkal tiež najväčší objem batožinového priestoru v segmente. Prešpikovaný novými technológiami bol vybavený oknami z vrstveného skla, automatickou štvorzónovou klimatizáciou, detektorom kvality vzduchu, videoobrazovkami zabudovanými v opierkach hlavy, ako aj HiFi sústavou s 8 reproduktormi a mp3 prehrávačom.

Rok 2007 bol vrcholom segmentu MPV. Pre Citroën to bol vrchol predaja jeho dvoch modelov MPV, Xsara Picasso (115 000) a C4 Picasso (215 000), čo ukazuje, ako veľmi bolo MPV vtedy trendy. V rokoch 2006 až 2013 sa predalo 891 000 kusov C4 Picasso.

V roku 2009 sa C3 Picasso pripojilo k C4 Picasso, aby rozšíril rad MPV. Toto malé kubické MPV prekypujúce novými nápadmi zaujalo, pretože bolo napriek svojim kompaktným rozmerom priestranné a ponúkalo batožinový priestor s objemom 500 litrov. C3 Picasso sa prestalo vyrábať v roku 2019 po tom, čo z montážnych pásov slovenského závodu v Trnave zišlo 657 807 vozidiel.

Minitest: Citroën Grand C4 Spacetourer – Pablo, kde si?!

Aktuálna generácia bola uvedená na trh v roku 2013 a predstavuje 732 000 predaných vozidiel. Aj dnes Grand C4 SpaceTourer predstavuje veľmi atraktívny a moderný dizajn. Prepracovaný dizajn v roku 2016, presvedčil 352 243 zákazníkov na celom svete a získal si reputáciu pre svoj bezkonkurenčný komfort odpruženia, rázvor 2 840 mm pre špičkový palubný priestor (veľa miesta na nohy), príkladnú modularitu (2 sklápacie sedadlá, 3 samostatné a rovnako pohodlné sedadlá, sklopné sedadlá spolujazdca, batožinový priestor objem, ktorý sa dá posunutím zadného radu 2 zvýšiť z 575 na 645 litrov), sklenená plocha viac ako 5 m², najmä s panoramatickým čelným sklom zaisťujúcim vynikajúci výhľad dopredu, a rôzne možnosti personalizácie. K pohode pasažierov veľkou mierou prispela aj jeho technologická: 12″ dotykový displej, TomTom Citroën Connect Nav, funkcia Mirror Screen, Vision 360, Systém sledovania mŕtveho uhla, Active Safety Brake atď.

Popravde je mi ľúto, že týchto áut je na trhu čoraz menej a menej. Sú to super autá, ktorá ponúkajú vysokú protihodnotu. Lenže čísla nepustia, a keď sa to raz automobilkám neopláca, tak to jednoducho robiť ďalej nebudú.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov