Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Octavia Scout – Overené, potvrdené!

Škoda Octavia Scout. Dennodenné povinnosti, víkend alebo dovolenka? Žiaden problém.

Octavia je dlhodobo obľúbeným firemným aj rodinným autom, obzvlášť vo verzii Combi. A nie náhodou, so cťou totiž dokáže splniť dennodenné, víkendové aj dovolenkové požiadavky. Dennými myslím rozvoz detí do škôl a na krúžky, víkendovými zasa väčšie nákupy, prípadne návštevu starých rodičov, odkiaľ sa zvyčajne vraciate nabalení „darmi záhrady“. Ja som Octaviu Combi, navyše vo verzii Scout, postavil do úlohy splniť dovolenkové požiadavky, konkrétne na cestu do rakúskych Álp. A začal som balením kufrov. Už samotný objem 640 dm3 je presvedčivý, bez najmenších problémov som uložil štyri veľké cestovné tašky, pomedzi ne menšie a na vrch drobnosti – cyklistické helmy, turistické batohy… Napriek tomu s rezervou dokázal zatiahnuť kryciu roletku, takže na čerpacích staniciach nikto netušil, čo a koľko toho máme v aute. Dodávam, že v priebehu týždňa môžete využívať množstvo užitočných prvkov – sieťový program, háčiky po bokoch kufra, 12 V konektor a napríklad na uloženie mokrého štandardného veľkého dáždnika môžete využiť špeciálne multifunkčné vrecko priečne za zadnými sedadlami. A to nie je všetko, v originálnom príslušenstve je množstvo ďalších užitočných doplnkov. Na dôvažok, v strede zadných sedadiel je otvor na prestrčenie dlhých predmetov – napríklad lyží. Mimochodom, užitočné zaťaženie testovaného modelu podľa „techničáku“ je 497 kg, čo je super.

„On“

Octavia je kráľom priestorovej ponuky kufra, no už dávno to nejde na úkor priestoru pre pasažierov vzadu, ako to bolo v prvej generácii. Tu je priestoru na chodidlá, kolená aj na hlavu dostatok a čo je dôležité, aj samotný posed je príjemný. A to nehovorím ešte o hlavovej opierke s bočnými oporami, ktoré vám umožnia skloniť hlavu za jazdy. Navyše, vzadu je jeden 230 V konektor, dva USB-C konektory a zo zadnej strany predných sedadiel sú praktické vrecká na mobil. Takže cestujúci vzadu môžu byť celý čas cesty na dovolenku „on“. Samozrejmosťou je komfort aj vpredu daný posedom, polohou voči volantu a pedálovej skupine, aj kvalitou sedadiel. Sedadlá vo verzii Scout majú zvýraznené operadlá v oblasti ramien a príjemný priedušný materiál poťahu ThermoFlux. Prístrojová doska je sčasti potiahnutá látkou, dekor je drevený a komfort zvyšuje aj ambientné osvetlenie.

Iba za 5,0 l/100 km

Pod kapotou pracoval dieselový dvojliter s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 400 Nm, ktorý mal v Scoute premiéru. To sú parametre, ktoré bohato postačovali na diaľnici aj v strmých horských stúpaniach. Prekvapilo ma, že rýchla jazda po diaľnici, značný podiel horských ciest, dynamický jazdný štýl a zaťaženie neboli vykúpené zvýšenou spotrebou, veď uznajte sami – priemerná spotreba 5,7 l/100 km je super. Motor ako taký je síce hlučnejší, ale určite nie natoľko, aby vás to otravovalo. Verzie Scout majú oproti bežným Octaviám vyššiu svetlú výšku o 19 mm a výsledná hodnota je 161 mm, čo je oproti druhej aj prvej generácii (171, resp. 180 mm) menej, no na bežné poľné cesty aj to postačuje. Pri troche opatrnosti som prešiel všetky poľné cestičky v Alpách, kam nebol zakázaný vjazd, bez toho, aby som ošúchal spodok auta. Dodávam, že predný nájazdový uhol je 15,8, zadný 13,9 a prejazdový 19,1 stupňa. Tieto údaje platia pre nezaťažené auto, no ani pod bežným zaťažením sa veľmi nemenia, pretože auto nemá príliš mäkké pružiny. Na nespevnených cestách so strmým stúpaním by ste sa bez pohonu 4×4 nezaobišli. Scout ho má štandardne a funguje dobre. Využíva totiž najnovšiu generáciu elektronicky ovládanej lamelovej spojky a na nápravách mu pomáha pribrzďovanie kolies.

Octavia Combi potvrdila, prečo je dlhodobo ideálom rodinného auta. Oslovuje priestorom pre posádku aj batožinu, komfortom, bezpečnostnou výbavou, výkonom, nízkou spotrebou. Verzia Scout k tomu pridáva vyššiu svetlú výšku, pohon 4×4 a špecifické prvky – dizajnové aj technické. Z tých technických by som určite vyzdvihol LED Matrix svetlá s funkciou vyrezávania premávky. Jediné, v čom trochu zaostáva za konkurenciou, je vyššia hlučnosť aerodynamiky a od podvozka – od odvaľovania kolies.

Čo treba uznať

  • Priestranné a praktické auto.

Čo nám chýbalo

  • Lepšie odhlučnenie podvozka.

Čo nás prekvapilo

  • Spotreba iba 5,7 l/100 km.

 

Škoda Octavia RS iV – Bzučiace ereso!

Škoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 147 kW 7°DSG

Cena (základ/test)                                          35 240/39 037 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný vznetový R3416V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 3 600 – 4 100 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 149 – 155 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,8 s, vmax=236 km/h, spotreba WLTP/test 5,7 – 5,9/5,7 l/100 km. 

Ikonky

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 640 dm3
Diskusia 1
  1. Juraj Dlhý Používateľ hovorí

    Veľmi pekné auto ! inak ak hladate autirzovaný autoserivs, tak AutoBors je za mna top na trhu na slovensku. Su len kusook do bratislavy

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov