Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen ID. Buzz: 170kW nabíjanie a dve europalety

Technický základ konštrukcie tvorí koncernová modulárna platforma MEB.

Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo tvoria prvý modelový rad elektricky poháňaných MPV a ľahkých užitkových vozidiel v Európe stavaných výhradne na platforme pre elektrické vozidlá MEB.

Elektromobily Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budú uvedené na trh v prvých európskych krajinách na jeseň tohto roka. Spustenie predpredaja je plánované už na jún. Európske verzie budú v dobe uvedenia na trh vybavené sadou akumulátorov s využiteľnou kapacitou 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Z nej je napájaný elektromotor s výkonom 150 kW, ktorý poháňa kolesá zadnej nápravy. Nabíjací výkon pri použití striedavého prúdu (AC) dosahuje 11 kW. Pripojením konektoru CCS ku jednosmernej nabíjacej stanice (DC) je možné využívať ešte vyšší nabíjací výkon, a to až 170 kW. Sada akumulátorov sa tak nabije z 5 na 80 % za polhodinu.

Rovnako ako všetky modely rodiny Volkswagen ID. využívajú aj nové modely Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo ako technický základ svojej konštrukcie koncernovou modulárnou platformu MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) pre elektromobily. Modelový rad s najnovším softvérom ID. bude navyše ponúkať tiež funkciu „Plug & Charge“. Autentizácia vozidla ID. Buzz pritom prebehne automaticky po pripojení nabíjacieho kábla ku kompatibilnému rýchlonabíjaciemu stojanu s jednosmerným prúdom v súlade s normou ISO 15118, čím dôjde k výmene všetkých nezbytných dát s nabíjacou prípojkou.

Jedná sa teda o významné zvýšenie komfortu pre užívateľov. Obojsmerné nabíjanie umožňuje prenos nepotrebnej elektrickej energie z akumulátorovej batérie vozidla ID. Buzz do domácej elektrickej siete (Vehicle-to-Home). Prenos elektrickej energie a komunikácii zaistí špeciálna nástenná nabíjačka pre obojsmerné nabíjanie jednosmerným prúdom. Vo verzii MPV nájde päť osôb dostatok priestoru pre cestovanie v útulnej atmosfére luxusného salónika, pre ich batožinu je k dispozícii batožinový priestor s objemom až 1121 litrov. Po sklopení druhého radu sedadiel vzrastie objem batožinového priestoru až na 2205 litrov.

V strednedobom horizonte budú navyše nasledovať varianty so šesťmiestnou alebo sedemmiestnou konfiguráciou sedadiel a predlženým rázvorom náprav. Model ID. Buzz Cargo je sériovo vybavený tromi sedadlami vpredu (alternatívne dvoma) a pevnou prepážkou oddelujúcou nákladový priestor s objemom 3,9 m3. Do zadnej časti ľahkého užitkového vozidla s nulovými emisiami je možné naložiť dve europalety. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo sa vyznačujú dlhým rázvorom náprav 2988 mm, čo približne odpovedá rázvoru náprav aktuálneho modelu T6.1. Vonkajšia dĺžka oboch verzií je 4712 mm.

V pomere k vonkajšej dĺžke veľmi dlhý rázvor náprav umožňuje optimálne využitie priestoru definovaného pôdorysom vozidla. Obe verzie modelu ID. Buzz majú v závislosti na výbave vonkajšiu výšku medzi 1937 mm a 1938 mm vrátane strešnej antény. S vonkajšou šírkou 1985 mm je nový model o 81 mm širší než T6.1. Neobvykle malý je priemer otáčania 11,1 metra. Koncern Volkswagen urýchľuje modelom ID. Buzz svoju transformáciu na jedného z predných dodávateľov výhradne elektricky poháňaných vozidiel. Kľúčovou technológiou je pritom modulárna platforma MEB (Moduovrer E-Antriebs-Baukasten) pre automobily s elektrickým pohonom.

Celosvetovo prvá modulárna platforma pre veľkosériovo vyrábané elektromobily poskytuje konštrukčný základ pre najrôznejšie modely naprieč značkami a segmentmi. V súčasnosti je už 30 % všetkých koncernových elektromobilov skonštruovaných na platforme MEB. Do roku 2025 jich bude viac 80 %. Pre značku Volkswagen Užitkové vozidlá je plne elektrický ID. Buzz dôležitým odrazovým mostíkom pre ďalšie znižovanie emisií CO2 celej produktovej palety. Asistenčné systémy nového modelového radu Buzz optimalizujú komfort a bezpečnosť. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budú sériovo vybavené lokálnym výstražným systémom.

„Car2X“, ktorý využíva signály ostatných vozidiel a dopravnej infraštruktúry k rozpoznávaniu nebezpečia v reálnom čase. Rovnako sériovo sa bude dodávať asistent pre rozpoznávanie prekážok „Front Assist“ s funkciou núdzového brzdenia a v MPV nebude chýbať asistent pre jazdu v jazdnom pruhu „Lane Assist“. S novým softvérom prichádzajú do rodiny ID. tiež nové asistenčné funkcie. Na prianie bude k dispozícii „Travel Assist so zdieľanými dátami“, ktorý umožňuje čiastočne automatizovanú jazdu v celom rozsahu prevádzkových rýchlostí a po prvý raz aj asistovanú zmenu jazdného pruhu na diaľnici. Rovnako nová je pamäťová funkcia pre automatizované zaparkovanie vozidla na vopred uloženej trase.

VolkswagenMaximálna rýchlosť elektromobilu je elektronicky obmedzená na 145 km/h. Volkswagen Užitkové vozidlá bude nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo vyrábať v hlavnom závode Hannover. Ten je od roku 2022 zaradený v rámci koncernu do skupiny technicky mimoriadne vyspelých závodov, ktorým je zverená výroba elektromobilov. V niektorých oblastiach výroby modelu ID. Buzz dosahuje miera automatizácie až 90 %. Súbežne s transformáciou výrobného závodu robia veľký krok do budúcnosti i zamestnanci, pretože sa menia požadované pracovné špecializácie. Zamestnanci si v rámci školenia osvojujú nezbytné know-how pre zaobchádzanie s novým hardvérom a softvérom modelu ID. Buzz a rovnako v Hannoveri vyrábaného modelu Multivan s plug-in hybridným pohonom.

Väčšina modulárnych komponentov elektrického pohonu modelu ID. Buzz sa rovnako vyrába v Nemecku v súlade s najvyššími štandardmi kvality – v tomto prípade samostatnou koncernovou divíziou Volkswagen Group Components. Moduly sa vyrábajú vo výrobných závodoch na originálne diely v Kassele, Braunschweigu, Salzgitteri a Hannoveri. Vznikajú tam elektromotory, akumulátorové systémy a nápravy. ID. Buzz je pritom prvým modelom rodiny ID., pre ktorý Volkswagen Group Components vyrába tiež nápravy. Za tým účelom bola v areáli závodu Hannover-Barsinghausen postavená nová montážna hala, v ktorej pracuje 200 zamestnancov.

V budúcnosti sa počíta s tým, že sa v Hannoveri budú vyrábať rovnako akumulátorové systémy modelu ID. Buzz, ktoré v súčasnosti vznikajú v Braunschweigu. Spoločnosť Volkswagen Group Components už dnes prispieva ku tvorbe celkovej hodnoty modelu ID. Buzz približne 40 % – to je o 10 % viac než u bežných modelov. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budú v prvých európskych krajinách uvedené na trh na jeseň tohto kalendárneho roka, a už v máji je naplánované spustenie ich predpredaja. Volkswagen of America zaháji navyše s modelom ID. Buzz comeback modelu Microbus v USA a Kanade.

-jj-, Zdroj a foto: Volkswagen

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov