Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Kodiaq 2,0 TDI 147 kW (200 k) Sport Line – Príkladné dospievanie

Škoda Kodiaq prešla modernizáciou a vo verzii Sport Line je lepšia než kedykoľvek predtým.

Luxusné SUV českej značky k nám tentoraz dorazilo v štýle, ktorý by som mohol nazvať ako „all in black“. Kombinácia čierneho laku karosérie, čiernych doplnkov a dokonca aj čiernych diskov kolies Kodiaqu mimoriadne pristane, zvlášť ak ide o verziu Sport Line. Autu opticky prospela najmä nedávna modernizácia, vďaka ktorej má prepracovanú prednú časť, zmenený sklon prednej kapoty, novú masku, vylepšený nárazník aj nový tvar Full LED svetiel s prívlastkom Matrix. V rámci verzie Sport Line ma potešilo bezkľúčové odomykanie a zamykanie na všetkých štyroch dverách aj decentné oplastovanie kolies, čo zlepšuje aerodynamiku.

Zmena na správnych miestach

V interiéri je vplyv faceliftu cítiť o niečo menej ako pri pohľade na auto zvonku, no výrobca zapracoval presne na tých miestach, kde mal Kodiaq slabiny. Svojej vlajkovej lode medzi modelmi so spaľovacím motorom doprial kvalitnejšie vypracovanie palubnej dosky, ktorá už nevydáva nepríjemné vŕzgajúce zvuky. Som rád, že Škoda zostala v prípade Kodiaqu pri klasickom nastavovaní automatickej klimatizácie prostredníctvom výborných otočných ovládačov a tlačidiel. Modernizácia so sebou priniesla kvalitný audiosystém značky Canton s až 10 reproduktormi, ale aj možnosť priplatiť si za digitálny prístrojový štít. Ja som mal v testovanom aute klasické analógové budíky, ktoré mi osobne vyhovujú o niečo viac. Chválim športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou aj dobre tvarovaný volant. A zabudnúť nesmiem ani na vylepšený multimediálny systém s prehľadnejším menu a krajšou grafikou. Škoda Kodiaq veľkú interiérovú revolúciu nepotrebovala, no krásne tu vidieť, aký rozdiel vo vnímanej kvalite spravia vyladené detaily.

 

Na cestách kráľom

S modernizovanou Škodou Kodiaq som v rámci testu najazdil množstvo kilometrov naprieč celým Slovenskom a musím uznať, že konštruktéri odviedli perfektnú prácu najmä v oblasti podvozka. Veľké SUV využíva pri všetkých motorizáciách vzadu viacprvkovú nápravu, no hlavne má veľmi dobre naladené pruženie. A to aj na pomerne veľkých 19-palcových diskoch kolies. Nemal som síce k dispozícii adaptívne tlmiče, no to bola koniec koncov možno aj výhoda, pretože Kodiaq sa na ceste správal s mechanickým podvozkom mimoriadne komfortne, s ľahkosťou a mäkko absorboval nerovnosti a hoci sa v zákrutách naklonil, spoľahlivo držal stanovenú stopu. Príjemnému pocitu z jazdy pomáhalo aj citlivé a presné riadenie v kombinácii s výborným motorom. Naftový dvojliter s výkonom 147 kW (200 k) má tichý a kultivovaný chod a prekvapila ma jeho dobrá dynamika aj v nízkych otáčkach. Kombinovaná spotreba na úrovni 7,5 litra nepotrebuje ďalší komentár. Nebojím sa dokonca povedať, že toto auto je duchovným nástupcom naftového Kodiaqu RS, nakoľko po modernizácii je verzia RS dostupná už iba s benzínovým motorom. V prípade, že by ste chceli so Škodou Kodiaq jazdiť aj v ľahkom teréne, odporúčam si priplatiť za možnosť voľby jazdného režimu s názvom off-road s asistentom zjazdu z kopca, no tento režim je dostupný len pre verzie s pohonom všetkých kolies za 86 eur.

Čo treba uznať

  • Modernizácia autu prospela.

Čo nám chýbalo

  • Nič podstatné, ide vydarené auto.

Čo nás prekvapilo

  • Tichý chod a dynamika motora.

Prvá jazda: Škoda Kodiaq – V úpätí Mont Blancu

 

Škoda Kodiaq 2,0 TDI SCR EVO 147 kW (200 k) 7°AP DSG 4×4 Sport Line

Cena (základ/verzia/test)                                           27 370 /37 010 /48 361 € Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 3 500 – 4 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 169 – 179 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,7 s, vmax=218 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 6,4 – 6,8 /7,6 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Batožinový priestor: 835 dm3
Diskusia 1
  1. Juraj Dlhý Používateľ hovorí

    V tom čiernom prevedení, tá sportline edícia vyzerá naozaj brutálne, úplne luxusné vozidlo. Inak, ak hľadáte autorizovaný autoservis, tak rozhodne Autobors, tento rok vyhrali opäť autoservis roka, sú top v tom čo robia.

Odpovedať na Juraj Dlhý
Zrušiť odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov