Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mitsubishi Space Star 1,2i 80 k Sport – Showcar na mieru

Mitsubishi Space Star štartuje na hranici 9 000 eur! No vie zaujať aj iným.

Môže byť malé lacné a dobré? Všetko závisí od očakávaní. Už samotná informácia o základnej cene napovedá, že v aute budú všadeprítomné lacnejšie riešenia, ktoré nenáročným užívateľom určite postačujú! To, že je v kufri len lacný koberček, ktorý prekrýva „sololit“, to mi vôbec nevadí. Ani to, že motorový priestor a pravdepodobne ani podvozok nebude poriadne ošetrený farbou beriem s pokojom Angličana… A v pohode by som si vedel Space Star predstaviť ako kuriéra pizze či v garáži dôchodcov. V meste je mimoriadne mrštný, polomer otáčania je len 4,6 m. Čo ma však zamrzelo je, že volant má len výškovo nastaviteľný a aj na predných sedadlách sedím vždy vysoko ako na bare. To ale na druhej strane môže vyhovovať práve spomenutým starším záujemcom, ktorí naozaj tvoria  prioritnú cieľovú skupinu. Čo sa týka vybavenia, alebo ergonómie, bol som viac ako len spokojný. Jednoducho stará škola, kde ma nič neotravuje, neprovokuje a nezasahuje mi do riadenia. Klasické zabudované rádio (hrá napočudovanie za tie peniaze slušne!) a pod ním obyčajný panel manuálnej klimatizácie, ktorý na vnútornú cirkuláciu používa staromódne posuvné tiahlo. Krásna nostalgia v novom šate!

Maličké ale štedré

Je maličké, ale vnútorný priestor využili maximálne efektívne a za srdce chytí vzdušnosťou. Na zadné sedadlá sa zmestia aj priemerní Európania, len nastupovanie a vystupovanie bude mierne komplikovanejšie pre malý uhol otvárania dverí. Dá sa s ním jazdiť aj na dlhšie výlety? Áno, aj keď sa pripravte na ideálne tempo pri rýchlostiach okolo 130 km/h. Motor nemá problém uhánať aj viac, len hluk už je výraznejší a s cestujúcimi vzadu sa už ťažšie rozpráva. Ak jazdíte sám, tak to vykompenzuje audio.

Upravený showcar

Importér si pre nás pripravil s balíkom Sport. Je to navyše špeciálna verzia, individuálne postavený show car, ktorým chcú osloviť aj mladších záujemcov. Ak váš potomok básni o aute z prelomu milénia, lebo je to poväčšine čistá mechanika, ťahá ho k tuningu, ale nechcete aby celé noci trávil v garáži, doprajte mu toto ako prvé auto. Na pochopenie jednoduchej techniky a zvládnutie nováčikovského jazdenie a hlavné príprava na život s upraveným autom (ako preskočiť retardér, ako vojsť do podzemky aby neodtrhol lipko..) to je zaujímavá ponuka. Úpravy v sebe nesú športový aftermarketový bodykit (Made in Taiwan), znížené pružiny Eibach, 16-palcové disky Dotz s nízko profilovými pneumatikami 195/40 R16 a ešte pár zaujímavých drobností. Poďme hodnotiť ako v škole. Bodykit, si rozdelíme na elementy, bočné prahy: známka 2 (decentný tvar, ale keď je vonku chladno tak sa krútia a zasahujú pri otváraní do dverí), zadný podnárazník: známka 3 (tvarovo dobre, ale namiesto 4 falošných koncoviek výfuku stačili 2 funkčné na pravej strane), predné lipko, no slabých 4-. Je prekliate nízko, len 9 cm od zeme a  netvorí výškovú líniu so zvyškom auta. Cestu naprieč Slovenskom prežilo so šrámami, musel som ho hneď doma lepiť, a tiež ho už opakovane lepili predo mnou a aj po mne. Takže aj táto malá skúsenosť s domácimi opravami je vhodná škola pre mladých. Upravené auto nie je len o vození, ale aj o opravovaní na úkor svojho času.

Chválim, že tieto komponenty sú inštalované aj s použitím tesnenia, tak ako to robia japonské automobilky pri továrenských bodykitoch či plastových nástavcoch už dekády. Pružiny Eibach sú overenou klasikou s vynikajúcim pomerom cena vs. protihodnota. Vďaka nim auto mierne stvrdlo a so širšími diskami aj lepšie sedí vo vyšších rýchlostiach. Problém s kolesami som ale evidoval, zabudli zafalcovať blatníky, a tak už pri menšom zaťažení a prepérovaní drú pneumatiky do falcov, hoci je opticky pomerne veľký wheel gap (medzera medzi falcom blatníka a pneumatikou). Pruhy na kapote mi nevadia, hodia sa k autu, ale bočné polepy by som ja osobne opomenul, no kombinácii červenej a čiernej vyzerá celkom roztomilo ako malý angličák. Na záver len dodám, že klobúk dole a veľký rešpekt pred importérom Mitsubishi, ktorý opakovane pripravuje špeciálne verzie podľa vlastného gusta.

Čo treba uznať        

  • Jednoduchý základ  pre nenáročných ľudí.

Čo nám chýbalo      

  • Vyššia hrana predného nárazníka.

Čo nás prekvapilo   

  • Jednotka 60, dvojka 100 km/h :).

Mitsubishi L200 Mountain Sherpa – Resetuje hlavu

Mitsubishi Space Star 1,2i 80 k 5°MT Invite Sport

Cena (základ/test)                                          9 390 / 17 746,12 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor:

  • Atmosférický zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 193 cm3 , max. výkon 59 kW (80 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 106 Nm pri 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 121 – 127 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 12,6 s, Vmax = 180 km/h, spotreba benzínu výrobca (NEDC)/test 4,6 /6,0 l/100km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi –
  • AUX/USB
  • Batožinový priestor: 235 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov