Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Jedna strana mince pri znižovaní emisií

V ostatných rokoch sa z každej strany skloňuje znižovanie emisií CO2 a hoci sa týka prakticky všetkého, čo si viete predstaviť, najviac túto tému vnímame v automobilovom priemysle. S cieľom znížiť emisie CO2 svet, ale najmä Európa zavádza také drastické opatrenia a obmedzenia, že to v konečnom dôsledku môže byť kontraproduktívne, prinajmenšom to môže viesť k veľkým problémom.

Už roky hovorím, že sa sústreďujeme prakticky len na jednu stranu rovnice – na znižovanie emisií CO2, ale druhú stranu rovnice, teda znižovanie úbytku zelene, ktorá je schopná CO2 pohlcovať, trestuhodne zanedbávame. Áno, existujú rôzne programy na podporu rozvojových štátov, ktoré drastickým spôsobom likvidujú lesy, ale ako vidíme, je to stále málo. O tom ani nehovoriac, čo robíme na vlastnom piesočku, teda v Európe a dokonca aj u nás na Slovensku. Lesy, lúky a polia „uvoľňujú priestor rozvoju“. Jedným dychom dodávam, že by sme sa zároveň mali oveľa intenzívnejšie sústrediť na ochranu, resp. zachovanie prírody ako takej. Znečisťovanie prírody odpadom, využívanie zdrojov, recyklácia… To sú otázky, ktoré by sme mali riešiť. Pritom by sme mali rozmýšľať globálne a nie vyvážať európsky odpad do rozvojových krajín, kde majú neistý koniec. Veľká časť nášho odpadu totiž končí v prírode – na skládke, v mori alebo sa jednoducho spáli. O tom, že odpad neraz triedia deti, navyše za nie práve humánnych podmienok ani nehovoriac. Som presvedčený o tom, že keby sme vyvíjali trochu viac úsilia v týchto smeroch, nemuseli by sme robiť také drastické opatrenia na zníženie tvorby CO2.

Na konferencii COP26 v Glasgowe, kde sa okrem iného veľké automobilky a 24 krajín zaviazali k šialenému kroku, že najneskôr do roku 2040 prestanú podporovať vozidlá na fosílne palivá, konečne došlo aj na moje slová a 110 štátov sa zaviazalo zastaviť úbytok lesov do roku 2030. Dokonca sa mnoho štátov zaviazalo vysádzať nové stromy. Je najvyšší čas riešiť otázku znižovania emisií CO2 z druhej strany. Dúfajme, že nie je neskoro.

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov