EÚ si chce posvietiť na plug-in hybridy
S ich čistotou a nízkymi emisiami to v skutočnosti nie je také veselé, ako tvrdia výrobcovia.
Vozidlá s plug-in hybridným pohonom majú spravidla na papieri veľmi nízke emisie CO2, keďže pri meraní priemernej spotreby paliva v meracom cykle WLTP sa ráta s plne nabitým akumulátorom. V praxi to znamená, že možno až 70-80 kilometrov zo stovky prejde vozidlo na elektrickú energiu a benzín alebo naftu míňa iba na zvyšných 20-30 kilometrov. Vďaka tomu sa autá s plug-in hybridným pohonom môžu chváliť spotrebou neraz nižšou ako 2 litre paliva na 100 kilometrov.
Avšak v prípade, že vozidlo so skratkou PHEV v technickom preukaze jazdí dlhodobo s vybitou batériou, spotrebuje omnoho viac paliva a jeho reálne emisie sú tak neraz aj štyrikrát vyššie oproti tým, ktoré uvádza výrobca. Podľa správ z agentúry Reuters chce Európska únia zmeniť spôsob merania spotreby týchto vozidiel tak, aby bol výsledok bližší skutočnosti.
Environmentálna organizácia ICCT (International Council for Clean Transportation ) navyše na vzorke 10-tisíc vozidiel s plug-in hybridným pohonom zistila, že väčšina z nich jazdí pravidelne s vybitou batériou a ich emisná stopa je tak na úrovni bežných áut so spaľovacím motorom. Organizácia preto žiada EÚ, aby prehodnotila privilégia, ktoré prislúchajú autám s plug-in hybridným pohonom a nezaradzovala ich to skupiny prudko ekologických áut spolu s elektromobilmi. Všetko nasvedčuje tomu, že EÚ plánuje zmeniť spôsob testovacích procesov zameraných na spotrebu paliva pre PHEV vozidlá do roku 2025.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov