Kia Stonic 1,0 T-GDi MHEV GT-Line – Odvaha vystúpiť z davu
Kia Stonic prešla modernizáciou a vo vrcholnej verzii GT-Line ma konečne baví.
Výrobca doprial modelu Stonic čerstvý facelift, s ktorým prišla aj širšia ponuka farebných kombinácií laku karosérie a mierne vylepšené tvary. Auto, ktoré som mal možnosť testovať, mi aj vďaka nim mi prišlo funny. Vzhľad Kie Stonic vo vrcholnej verzii GT-Line so šedo-žltou kombináciou laku sa mi javil ako emotívny, hravý a dokonca mierne športový. Zrazu sa mi Stonic páči oveľa viac ako pred faceliftom a svoj podiel „viny“ na tom majú aj nové zabudované LED hmlovky, ozdobná lišta na spodku predného nárazníka či krajší tvar predných LED svetiel.
Plusový bod za ergonómiu
V interiéri modernizáciou veľa zmien nenastalo, no to mi vlastne vyhovuje. Veď to, na čom mi v cenovo dostupnom mestskom aute záleží, spĺňa Kia Stonic dokonale. Polokožené sedadlá prislúchajúce k verzii GT-Line majú ideálny tvar, príjemný posed a dokonca pozdĺžne nastaviteľnú opierku hlavy. Volant padne dobre do ruky a celkovo som si v aute rýchlo našiel komfortný životný priestor. Nová 8-palcová dotyková obrazovka, ktorá podporuje Android Auto i Apple Car Play a dokonca akceptuje pripojenie dvoch zariadení naraz, na pohľad pekne ladí s manuálnym ovládaním klimatizácie. Spolu s pomerne veľkým množstvom úložných priestorov mi teda ponúka všetko, čo od auta tohto typu očakávam. Chválim dostatok miesta na zadných sedadlách i 352-litrový batožinový priestor. Škoda len, že mild-hybridná verzia nemôže mať rezervné koleso, keďže pod podlahou kufra sa nachádza akumulátor.
Viac ekologický ako ekonomický
Keďže som mal možnosť testovať Kiu Stonic vo výbave GT-Line, pod kapotou sa nemohol nachádzať žiadny iný motor než benzínový trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 88 kW. Najvýkonnejší variant v ponuke v každom prípade spolupracuje s mild-hybridnou technológiou. Kombinovať ho môžete s inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo automatom za príplatok 1 500 eur. K dvojspojkovej prevodovke nemám väčšie výhrady, akurát v ekologickom režime by nemusela tak výrazne podtáčať priamovstrekový motor. Výborná je funkcia plachtenia i ľahučký štart motora práve vďaka mild-hybridu. Pokiaľ si myslíte, že mild-hybrid vám zaručí aj nízku spotrebu, tak to nemusí byť pravda. Priemerne som so Stonicom jazdil za 6,5 litra paliva, no na diaľnici treba počítať so siedmimi. Takže systém MHEV je na papieri možno oproti klasike o niečo úspornejší z pohľadu produkcie CO2, ale benzín mu chutí.
Dobrá kúpa
Z celkového pohľadu sa mi Stonic páčil. Podvozok je síce trochu (asi aj pre 17-palcové disky kolies) tvrdší, ale aj na rozbitých mestských cestách som sa cítil dostatočne komfortne. Na 17-tkach má Stonic svetlú výšku podvozka 183 mm, takže zvládne aj cestu na chatu po poľnej ceste. Základná cena 13 990 eur znie fajn, no za schopne vybavený kus zaplatíte asi 17- až 18-tisíc. Vrcholná verzia GT-Line štartuje na sume 21 990 eur a to už teda nie je úplne málo peňazí. I keď na dnešnú dobu…
Čo treba uznať
- Dvojfarebná kombinácia laku karosérie jej pristane.
Čo nám chýbalo
- Rozumnejšia práca automatickej prevodovky v režime eko.
Čo nás prekvapilo
- Pomerne vysoká spotreba mild-hybridu.
Kia Stonic 1,0 T-GDi MHEV 7DCT GT-Line
Cena (základ/verzia/test) 13 990 / 23 490 €
Záruka 7 rokov alebo 150 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 88 kW (120 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 129 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 10,4 s, vmax=185 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 5,7 /6,5 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 8,0”
- Batožinový priestor: 352 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov