Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Tesla Bot a batéria s dojazdom 1210 km!

Elon Musk pripustil, že sa z robota môže stať primárny produkt značky Tesla.

Vizionár, zakladateľ značky Tesla a najbohatší človek na našej planéte Elon Musk si ďalej žije vo svojom vlastnom svete, do ktorého nás občas pustí nazrieť. Najnovšie prezradil, že je posadnutý umelou inteligenciou (AI) a máta ho robot Tesla Bot, ktorý dostal pracovnú prezývku Tesla Optimus.

Musk pripustil, že sa z robota môže stať primárny produkt. Americká značka nedávno prekvapila skvelými ekonomickými číslami, príjmami aj ziskom za rok 2021. Zámorský biznismen sa pozitívne vyjadril k finančným výsledkom a súčasne dodal, že sa tento rok produktový vývoj zameria na humanoidného robota Tesla Bot, ktorému pracovne hovoria Tesla Optimus. O tom, že Tesla stavia humanoidného robota, verejnosť vie od roku 2021. V tomto projekte chce maximálne využiť svoje skúsenosti s umelou inteligenciou, robotikou a batériami.

Lenže čo vypadalo skôr ako polovičný vtip ním už nie je. Podľa najnovších informácií by mal byť prototyp hotový do konca roku 2022. Musk prezentuje robotický projekt tak, že keby to neurobili oni, urobí to niekto iný. A možno nie tak bezpečne. Dodal, že Tesla by mohla skrz Optima hrať dôležitú rolu pri vývoji obecnej umelej inteligencie (Artificial General Intelligence). Podľa šéfa oddelenia AI v spoločnosti Tesla Andrej Karpathy verí, že Tesla Bot je na najlepšej ceste stať sa najvýkonnejšou platformou pre vývoj umelej inteligencie.

Dôležitým hľadiskom je aj to, že podľa Muska by mohol robot vyriešiť jeden z kľúčových problémov – nedostatok pracovnej sily. Dodal, že prvotné využitie nájdu roboti Tesla Optimus práve v gigatovárniach Tesla. „Pretože keď pre ne nedokážeme nájsť využitie mi, nemôžeme to čakať od ostatných,“ reagoval doslova Musk. Vedenie automobilky Tesla súčasne potvrdilo, že výroba elektromobilu Tesla Model Y v Gigafactory Texas Austin už začala. Aktuálne sa pracuje na finálnej certifikácii.

Vďaka tomu takmer iste vieme, že elektromobily Model Y z Austinu budú vybavené štrukturálnou batériou s novými článkami 4680. Tesla Model Y vyrábaný v Európe však dostane ešte staršie články 2170. Takže nových článkov z presnejšie nezverejnených dôvodov zatiaľ Tesla zrejme nemá dostatok. Zároveň Tesla potvrdila, že opäť odsúva výrobu elektrického pick-up trucku Cybertruck najskôr až na rok 2023. Zatiaľ posledný odhad Elona Muska bol koniec tohto kalendárneho roka. Nový prototyp Cybertrucku sa pritom nedávno objavil v okolí Gigatovárne Texas.

Tesla má za sebou relatívne úspešné testy nového elektromobilu Tesla Model S. Automobil do zásuvky vybavený experimentálnou batériou Gemini 001 od spoločnosti Our Next Energy (ONE) mal napriek mrazivému michiganskému počasiu údajne senzačný dojazd 1210 km. Spoločnosti ONE sa podarilo vtesnať do rovnakého objemu, ako má štandardná 103,9kWh batéria elektromobilu Tesla Model S, dvakrát väčšiu  kapacitu (207,3 kWh). V priebehu 14 hodín potom v reálnej prevádzke absolvovalo 1210 km s priemernou spotrebou 17,1 kWh na 100 km.

V ideálnych laboratórnych podmienkach najazdil nový Model S na jedno nabitie dokonca 1419 km. Prototypová batéria mala zloženie, ktoré ešte stále využíva drahé kovy ako kobalt a nikel. ONE však už pripravuje LFP (LiFePO4) batériu, ktorá ich neobsahuje, ale ktoré budú mať podobnú energetickú hustotu, ako NMC li-ion batéria. Tesla totiž bude na LFP batérie prechádzať u všetkých svojich najlacnejších elektromobilov s kratším dojazdom. Uvedenú batériu chce mať ONE pripravenú na sériovú výrobu už tento rok-

-jj-, zdroj a foto: Tesla, ONE, Electrek.co

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov