Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Stellantis stopol predaj ľahkých spaľovacích dodávok. Importéri sa už vynašli!

Ako blesk z jasného neba prišla informácia, že v Európe drvivá väčšina malých osobných dodávok so spaľovacími mitormi z koncernu Stallantis končí. Autá, ktoré mali pre svoju praktickosť stále vysokú popularitu a zaujímavé predaje.

To v praxi znamená, že si v Európe zákazníci nekúpia Spacetourer, Zafiru alebo Traveller, rovnako ako ani Berlingo či Partner v osobných verziách so spaľovacími motormi. Zostanú len elektrické. Všetci dobre vieme, hoci si to nechceme priznať, a ani si to zatiaľ nevieme predstaviť, že prechod k elektromobilite je už neodvratný. Aspoň tak súdime podľa nečakaného a náhleho rozhodnutia koncernu Stellantis, týkajúce sa značiek Peugeot, Citroën a Opel.

O ktoré modely teda prídeme?  Už si viac nekúpite so spaľovacími motormi modely ako Citroën Berlingo, Opel Combo Life a Peugeot Rifter, Citroën Jumpy, Citroën SpaceTourer, Opel Vivaro/Zafira a Peugeot Expert/Traveller. FIAT ešte podobné rozhodnutie nespravil, no je pravdepodobné, že je to len otázka času.

Stellantis chystá dodávky na vodík, debutujú tento rok

Každopádne, poviem to na plnú hubu, týmto rozhodnutím si podpília pod sebou konár. Všetky tieto modely boli veľmi zaujímavou alternatívou na univerzálne auto do rodiny vs. univerzálne auto pre malého živnostníka, taxikára, či kuriéra. Ťukal som si po čele, keď som nedávno otvoril cenníky a zbadal, že výkonné naftové motory pomaly opustili ponuku. Pôvodne som si myslel, resp. dúfal, že to bude kvoli čipovej kríze. Omyl… Pes je zakopaný v emisiách a nátlaku na kúpu elektroáut. Lenže toto sú autá, ktoré sú využívané na prepravy ľudí a tovarov na stovky kilometrov. Kuriéri prejdú k iným značkám? Alebo budú kántriť staré modely, kým úplne nekľaknú? Nemyslím si, že je toto rozhodnutie resp. politika koncernu Stallantis správna. A netýka sa to len dodáviek. Ani do modelu Peugeot 508 už pár mesiacov nekúpite poriadnu dvojlitrovú naftu!

Navyše, elektromobily pre mňa v tejto kategórii vozidiel so špecifickým určením resp. triezvym využívaním ceny vs. pristoru vs. protihodnoty nedávajú zmysel. Sú proste rozmerné, využívajú známu technológiu, akurát majú väčšie baterky. Akčný rádius s najväčšími batériami mnohých vôbec, ale že vôbec neosloví… keďže hltajú denne stovky kilometrov. Na prejazd dlhých trás elektromobily nie sú vôbec určené.

Citroën ë-Jumpy – Svetová pocta

Vyjadrenie automobilky Citroën na Slovensku

Aj ich táto informácia prekvapila. Zatiaľ nevedia, či to je trvalé alebo len dočasné riešenie, aktuálne sa to dá čiastočne vysvetliť aj veľkými meškaniami dodávok vozidiel z minulého roku a pozastavením prijímania nových objednávok pre lepšie zvládnutie dôsledkov čipovej krízy. Pre záujemcov bude určite k dispozícii osobné Berlingo, ale len v kategórii N1, ktoré bude dostupne od januára, čo je ako tak aj z nášho pohľadu schodné riešenie. Uvidíme, dokedy takáto administratívna prešmyčka vydrží…

Pekná finta

Takže budú čarovať s kategóriou vozidiel v techničákoch, čo je celkom šikovný ťah. Ale zvláštna doba si vyžaduje zvláštne riešenia. Možno sa dočkáme, že aj tieto značky vytvoria vlastné podznačky, čím tiež trošku ocigánia emisné kvóty. Uvidíme, ako sa ujmú ich dodávky na vodík, aj keď vzhľadom na prakticky neexistujúcu sieť staníc to zatiaľ veľký úspech určite nebude.

Zdroj: Citroen

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov