Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Toyota Rav4 Plug-in Hybrid – Duálna DNA

Toyota Rav4 Plug-in Hybrid jasne rieši dilemu, či si kúpiť spaľovacie alebo elektrické auto.

Roky investícií do hybridnej technológie sa práve teraz v neistej dobe zúročujú naplno. Dekády trvajúci boj, ktorý na začiatku evokoval skôr boj s veternými mlynmi, prináša zaslúžené ovocie a Toyota si na ňom postavila silný imidž, ktorý jej môžu iné automobilky ticho závidieť. A z toho môže profitovať rozhľadený motorista. Kombinácia menej rozšíreného plug-in hybridného systému spája dva také blízke, ale zároveň také vzdialené svety v jednu hi-tech techniku, ktorá dáva zmysel predovšetkým vo výbornej jazdnej dynamike a prijateľnej spotrebe paliva a elektriny. Je priam neuveriteľné, s akou jemnosťou a ľahkosťou hybridný systém jazdí s karosériou, ktorej pohotovostná hmotnosť atakuje okrúhle 2 tony.

Režimy podľa gusta

V bežnej prevádzke, keď je Toyota nabitá, tak sa môže správať ako čistý elektromobil (režim EV). Keď je vybitá, správa sa ako hybrid (režim HV). Medzi nimi je ešte režim Auto EV/HV, ktorý automaticky strieda prvé dva režimy a keď potrebujete, môžete si nabiť batériu hybridného systému spaľovacím motorom relatívne rýchlo, avšak za cenu mierne vyššej spotreby (režim Charge). Takýmto spôsobom však nevie nabiť akumulátor úplne doplna. Keď systém vyhodnotí, že dobíjanie motorom je neefektívne, jednoducho to stopne a preferuje jazdu na elektrinu. Nabíjanie novo vyvinutého a v podlahe umiestneného 18,1 kWh li-ion akumulátora pri použití 22 kW Wallboxu trvá 2:30 až 2:40 hodiny. Palubná nabíjačka má výkon 6,6 kW.

Na vrchole ponuky

Toyota sa snaží jazdiť na elektrinu maximálne, koľko vládze. S nabitým akumulátorom sa nám podarilo s prehľadom prejsť cca 65 kilometrov, výrobca pritom za optimálnych podmienok sľubuje dojazd od 75 po 98 km. Je to veľmi prijateľná hodnota v porovnaní s ostatnými konkurentmi v triede. Čisto elektrická jazda je papierovo limitovaná rýchlosťou 135 km/h, po prekročení ktorej sa aktivuje mimoriadne účinný spaľovací motor striedajúci priame a nepriame vstrekovanie podľa aktuálnej záťaže. Taká je len teória. V praxi sa nám opakovane spaľovací motor zapol až tesne pod hranicou 150 km/h. Ak nemáte priestor a čas nabíjať, nič sa nedeje. Spotreba benzínu pri vybitom stave akumulátora v meste nie je vôbec veľká, keďže kombinuje výhody plného hybridu, a oscilovala opakovane na úrovní 6,3 litra.

PHEV verzia má v štandardnej výbave inteligentný elektrický pohon všetkých kolies (AWD-i), teda logicky chýba klasický mechanický presun sily cez kardan na zadné kolesá od spaľovacieho motora. Pomocou voliča jazdných režimov na stredovom tuneli si rýchlo a intuitívne môžete meniť naladenie systému tak, ako chcete a ako situácia vyžaduje. Okrem normálneho, športového a ekologického režimu je k dispozícii aj režim Trek, ktorý prispôsobí nastavenie elektromotora, ale tiež aj brzdového systému a prevodovky k lepšej trakcii, čo sme ocenili pri jazde na zasneženom svahu.

                                                           

Čo treba uznať        

  • Vynikajúci plug-in hybridný systém.

Čo nám chýbalo      

  • Výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, podsvietenie niektorých tlačidiel.

Čo nás prekvapilo   

  • Menšia maximálna rýchlosť.

Toyota Land Cruiser – Drsné auto nielen pre tvrdých mužov!

Toyota Rav4 Plug-in Hybrid 2,5 306 k AWD-i Selection

Cena a záruka:

  • Základ/test  49 990/58 663 €.
  • 3 roky alebo 100 000 km, komponenty hybridného systému 5 rokov alebo 100 000 km.

Motor:

  • atmosférický zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 487 cm3 , max. výkon 136 kW (184 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 227 Nm pri 3 200 – 3 700 ot.min-1. Predný elektromotor: max. výkon 134 kW (182 k), max. krútiaci moment 270 Nm. Zadný elektromotor: max. výkon 40 kW (54 k), max. krútiaci moment 121 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 225 kW (306 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u. Emisie CO2 22 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 6,2 s, Vmax = 180 km/h, spotreba benzínu výrobca (WLTP)/test 1,0/6,3 l/100 km.

Batožinový priestor a konektivita

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,0
  • Batožinový priestor: 520 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov