Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hlavu do slučky

Sú iba dve alternatívy: po prvé, v Európskom parlamente sedia úplní idioti, ktorí si nevedia dať dokopy dve a dve, po druhé, v Európskom parlamente sedia ľudia, ktorých riadia zvonka – myslím mimo EÚ – a za pár peňazí predajú všetko, resp. schvália také zákony, na ktorých si Európa poláme nohy.

Nijako inak si neviem vysvetliť, ako je možné, že z dielne Európskeho parlamentu vyjde tzv. klimatický balík, ktorý počíta s úplným zákazom áut so spaľovacími motormi vrátane hybridov a dokonca aj plug-in hybridov už od roku 2035, teda o 14 rokov. V spomínanom klimatickom balíku totiž euroúradníci definovali, že do roku 2030 musia automobilky znížiť svoju priemernú flotilovú tvorbu emisií CO2 o 55 percent voči súčasnému stavu, teda roku 2021 a do spomínaného roku 2035 až o 100 %. To je šialené. Ja rozumiem tomu, že elektromobily potrebujeme, aby sme prečistili premorený vzduch vo veľkomestách a mestách, súhlasím s tým, že pre veľkú skupinu ľudí sú dobrou alternatívou, a chápem aj to, že za tých 14 rokov sa budú ďalej vyvíjať samotné elektromobily, infraštruktúra, služby súvisiace s elektromobilmi atď., no absolútne odmietam, že ich budeme používať unisono – všetci, vždy a všade.

A to, že tento návrh je chorý, si nemyslím iba ja, ale aj veľká skupina odborníkov. Tí avizujú, že síce elektromobily budú mať nulové emisie CO2, no ich skutočná uhlíková stopa bude dvakrát vyššia, ako vypočítal Brusel. Opierajú sa o to, že veľký podiel elektrickej energie budeme ešte aj vtedy vyrábať neekologicky – z uhlia, resp. v iných tepelných elektrárňach. Vyplýva to aj z toho, že veľký počet elektromobilov vyvolá zvýšený dopyt po elektrickej energii, čo nebude možné vykryť z obnoviteľných zdrojov.

Máme už len krôčik ku priepasti :/

Iní odborníci varujú, že takýto zákaz nielenže podlomí nohy jednému z najdôležitejších priemyslov Európy – automobilovému priemyslu, ale ho zlikviduje. To bude znamenať kolaps na trhu práce, pretože mnohé automobilky, ale najmä firmy naviazané na automobilky neprežijú, ale aj tie firmy, ktoré tento šialený experiment prežijú, budú potrebovať výrazne menej zamestnancov.

Zdvihlo ma zo stoličky: Vydláždená cesta do hrdzavého pekla

Škoda, že sa Európska komisia vždy snaží riešiť iba jednu stránku mince – iba tvorbu emisií, ale zabúda na elimináciu vzniknutého CO2. Možno by stačilo neklčovať lesy, chrániť stromy a zeleň okolo nás, nemeniť úrodné polia na mestá a obce, na priemyselné parky, na polia plné fotovoltických panelov či veterných elektrární… A v prvom rade by Európska únia, ale aj celý zvyšok vyspelého sveta mohli dať viac peňazí na podporu krajín, ktoré si ničia svoju prírodu, aby to nemuseli robiť. Darmo sa budeme hrať na našom európskom piesočku, na skutočnú zmenu klímy – na zvrátenie trendu čoraz väčších prírodných katastrof – potrebujeme spoluprácu ostatných svetadielov. A začať by sme mohli všetci sami u seba – tým, že budeme dodržiavať elementárne zásady ekologického správania, napríklad aj tým, že nebudeme vyhadzovať z áut bordel.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov