Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


MINI Cooper SE – Minitrikolóra

MINI Cooper SE rovnako ako spaľovacie motory prekonalo decentnú modernizáciu. Aké je?

MINI má byť v budúcnosti výlučne elektrická značka a model Cooper SE je prvým hlavným ťahákom na prechod z fosílnych palív. Navyše podľa odborníkov by mal patriť medzi elektromobily, ktoré si na trhu elektrojazdeniek aj pri opätovnom predaji ponechajú vysokú hodnotu. Navonok postrehnete zmeny len tak, že sa zameriate na predný nárazník, ktorý už nemá zapustené hmlovky. Tie nahradili prívody vzduchu. Tiež predná maska je o čosi širšia a podklad predných svetlometov je teraz tmavý, predtým bol chrómový.

Pri jazde v tme aj naďalej spozorujete výrazný skok medzi diaľkovými a stretávacími svetlami, ktorý spôsobuje malú čiernu dieru medzi lúčmi. V interiéri je iný volant hlavne v oblastí multifunkčného ovládania. Zmenou prešiel aj centrálny displej, ktorý je teraz celistvo prekrytý čiernym plastom s integrovanými tlačidlami. Pár doplnkov interiéru zmenilo farbu, aby aj vnútro pôsobilo športovejším dojmom. Celkovo decentnú modernizáciu hodnotím priaznivo a nemám jej čo vytknúť. MINI SE sa môže ako prvé z rodiny pochváliť trojfarebným lakovaním strechy tzv. Multitone Roof, ktoré plynulo prelína čiernu, svetlomodrú a tmavomodrú farbu. Vďaka modernej technológii nanášania vytvára na určitých farebných kombináciách príjemný detail, aj keď na nami testovanom kuse odetom do modrej farby Island blue podľa mňa už dosť splýva a nevyniká. Už keď sme pri streche, tak ani jedno trojdverové MINI nemá výrazné odvodňovacie lišty, takže po letnom daždi neotvárajte okná.

Elektromobily sú aj o životnom štýle!

Pod kapotou sa na modernej technike nič zásadné nezmenilo. Motor má rovnaké parametre, batéria tiež a má kapacitu 32,6 kWh (využiteľných 28,9 kWh). Technika vás chytí za srdce svojou chuťou akcelerovať a v kombinácii s malým polomerom otáčania a nízkym ťažiskom dodáva neopísateľnú motiváciu jazdiť rezko vždy a všade. Výrobca deklaruje podľa metódy WLTP dojazd v kombinovaných podmienkach 227 – 234 km. Nám sa podarilo prejsť čisto v meste, hlavne po nociach na jedno nabitie až 246 km a na displeji stále svietil dojazd 6 km. To však bola brutálna letná ekojazda s využívaním výraznej rekuperácie v podobe ovládania jedným pedálom a bez zapnutej klimatizácie. Pri bežnom používaní určite rátajte s dojazdom približne 200 km. Veľkou výhodou malého MINI je aj rýchlosť nabíjania. Na 80 % ho môžete cez bežne dostupný konektor CCS (50 kW) nabiť za zhruba pol hodiny a na zvyšok potrebujete ďalšiu minimálne polhodinu.

Stručne

Čo treba uznať
  • Elektrická motokára.
Čo nám chýbalo
  • Lepšie pneumatiky.
Čo nás prekvapilo
  • Tvrdý podvozok na naše mestské cesty.

Bitka Honda e vs. Mini Cooper SE – Kain a (k)Ábel

MINI Cooper SE

Cena a záruka:

  • Základ/test  33 000/42 430 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 2 roky bez obmedzenia km.

Motor:

  • synchrónny elektromotor, max. výkon 135 kW (184 k) pri n. ú. ot.min-1, max. krútiaci moment 270 Nm pri n. ú. ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 0 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 7,3 s, Vmax = 150 km/h, spotreba výrobca WLTP/test  15,2 – 15,9/15,0 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor 

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,8
  • Batožinový priestor: 211 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov