Toyota Mirai v Guinnessovej knihe rekordov
Po cestách Južnej Kalifornie si Toyota Mirai poradila s trasou dlhou 1360 km.
Vodíková Toyota Mirai vytvorila nové maximum, vďaka ktorému sa zapísala do Guinnessovej knihy rekordov. Japonské vozidlo totiž absolvovalo najdlhšiu vzdialenosť na jedno nabitie elektromobilom na vodíkové palivové články.
Po cestách Južnej Kalifornie si Toyota Mirai poradila s trasou dlhou 1360 km. Automobil počas celého testu spotreboval 5,65 kg vodíku, jeho načerpanie však trvalo len päť minút. Vozidlo nevypustilo do ovzdušia žiadne splodiny ani CO2, len čistú vodu. Na rovnakej trase by konvenčný automobil poháňaný benzínom uvoľnil cca 300 kg oxidu uhličitého. Automobil cestou minul 12 vodíkových čerpacích staníc.
Vozidlo prešlo najmä hustou prevádzkou počas špičiek, keď sa teploty pohybovali medzi 18 až 28 stupňami Celsia. Palivová nádrž bola zaplombovaná hneď po načerpaní vodíka na začiatku testu. Šoféri sa zamerali na čo najnižšiu spotrebu energie, a nakoniec dosiahli výsledku v prepočte 13,8 kWh/100 km. Za volant Toyota Mirai usadol Wayne Gerdes, ktorý sa profesionálne venuje testovaniu dojazdu automobilov, doprevádzal ho pilot Bob Winger.
Dvojdenný pokus začal v pondelok, 23. augusta tohto roku, v Toyota Technical Center (TCC) v Kalifornii. Práve tam sa nachádza americká centrála výskumu a vývoja palivových článkov Toyota. Vozidlo išlo najskôr na juh do San Ysidra, potom na sever do Santa Barbary cez Santa Monicu a Malibu po diaľnici Pacific Coast Highway. Večer sa Wayne Gerdes vrátil do Toyota Technical Center s najazdenými 761 km.
Druhá časť trasy, na ktorú sa Toyota Mirai vydala ďalší deň, teda 24. augusta, vo väčšej miere viedla po miestnych komunikáciách. Automobil v tejto etape ušiel 599 km, predieral sa okrem iného zapchatými cestami v ranných a dopoludňajších špičkách, a to aj na diaľnici zo San Diega do Los Angeles. Na sklonku dňa na zvyšok vodíku v nádrži došiel do sídla TTC. Svedkom jeho príjazdu bol Michael Empric, ktorý následne, spoločne so šoférom Waynom Gerdesom overil, že je palivová nádrž stále zaplombovaná, a dozeral na jej otvorenie.
„Ako rozhodca Guinness World Records som už 10 rokov mal možnosť sledovať pokusy o prekonania rekordov rôzneho druhu, vrátane viacerých vzdialenostných. Dvojdenný test Toyota Mirai bez tankovania ukazuje sílu a možnosti technológie elektronického pohonu na palivové články. Práve táto technológia spoločne s premyslenou konštrukciou Toyota Mirai umožnila dosiahnutia tohto historického rekordu,“ vyhlásil Michael Empric.
-jj- , zdroj a foto: Toyota
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov