Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Peugeot e-Rifter: Ďalší model do zásuvky

Elektromobil Peugeot e-Rifter si ponechal všetky prednosti verzie so spaľovacím motorom.

Peugeot e-Rifter je v poradí štvrtým zástupcom osobného modelového radu francúzskej automobilky so 100% elektrickým pohonom. Vozidlo na modulárnej platforme EMP (Efficient Modular Platform) ponúka dojazd 280 km na jedno nabitie.

Nový elektromobil Peugeot e-Rifter si ponechal všetky prednosti verzie so spaľovacím motorom, pre ktoré je vyhľadávaným cieľom zákazníkov. Hovoríme predovšetkým o štedrom priestore v interiéri a modularite. Navyše ale umožňuje prístup do bezemisných centier miest s obmedzeným vjazdom. Jeho priestorný a technologický interiér, vybavený novým digitálnym miestom šoféra. Peugeot e-Rifter ponúka až sedem miest a záruku 8 rokov alebo 160.000 km na batériu.

Už základná verzia e-Allure tiež obsahuje rýchlonabíjací konektor CCS. Automobil je postavený na spomínanej modulárnej platforme EMP, ktorá je schopná pojať agregát s akýmkoľvek zdrojom energie. Ponúka 100% elektrický motor s výkonom 100 kW. Maximálny krútiaci moment dosahuje 260 Nm a je k dispozícii ihneď po naštartovaní pre okamžitú reaktivitu. Motor má nulové vibrácie, je tichý, odpadá riadenie rýchlostí, nevydáva žiadny zápach a samozrejme neprodukuje žiadne emisie CO2.

Elektrické hnacie ústrojenstvo je podobné ako u nového modelu Peugeot e-Partner (pozn. elektrický motor, invertor, prúdový menič jednosmerného a striedavého prúdu). Rovnako ako v prípade vozidla Peugeot e-Partner došlo k úprave reduktoru, aby lepšie vyhovoval potrebám vyššej záťaže. Maximálna rýchlosť je 130 km/hod, zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zvládne auto za 11,2 s. Obe verzie (štandardná aj predĺžená) sú k dispozícii s lítium-iontovou batériou (18 modulov) s kapacitou 50 kWh, ktorá zaisťuje dojazd až 280 km podľa WLTP, v závislosti na verzii a typu riadenia.

Tepelná regulácia batérie spojená s chladiacim okruhom kabíny umožňuje rýchle dobíjanie, optimalizovaný dojazd a vyššiu životnosť. K dispozícii sú dva typy palubných nabíjačiek, ktoré pokrývajú všetky spôsoby použitia a všetky riešenia nabíjania. Štandardne ide o zariadenie pre nabíjanie jednofázovým prúdom 7,4 kW, za príplatok je k dispozícii zariadenie pre nabíjanie trojfázovým prúdom 11 kW. Pri nabíjaní rýchlodobíjacej stanice tepelná regulácia batérie umožňuje používať nabíjačky 100 kW a dosiahnuť 80% nabitia počas polhodiny.

-jj-, zdroj a foto: Peugeot

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov