Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Opel Manta GSe ElektroMOD – Takto sa rodil sen

Opel Manta GSe ElektroMOD .Na začiatku bolo auto. Presnejšie, oranžovo-červený Opel Manta s čiernou vinylovou strechou z kolekcie Opel Classic. Typický predstaviteľ farebných divokých sedemdesiatych rokov!

Ikona štýlu. Originál, celkovo v dobrom stave, ale trochu opotrebovaný. Ofenzíva Opel E bola zároveň v plnom prúde s novými modelmi, ako je Opel Mokka-e. A tak jedna myšlienka viedla k druhej. Koniec koncov, v tuning scéne je trend smerom k „restomodom“, klasickým vozidlám s modernými pohonmi. Prečo teda neposkytnúť Mante nový život elektricky? S dostatkom krútiaceho momentu na zadnej náprave pre rýchle šprinty bez veľkého hluku. Len sen? V žiadnom prípade! Myšlienka sa zrodila a bola zdieľaná medzi všetkými rozhodujúcimi postavami v automobilke – medzi vášnivými dizajnérmi, 3D modelármi, inžiniermi, technikmi, mechanikmi, odborníkmi na produkty a značky. Myšlienka sa rýchlo formovala. 50-ročný Manta sa stal dieťaťom doby elektrickej, bez emisií a tak emotívny, ako by mala byť skutočná legenda pretvorená na aktuálne pomery.

Toľko nadšenia okamžite inšpirovalo ľudí aj vo vedení automobilky Opel. Z tohto neobvyklého, drzého, oslnivého projektu od samého začiatku svietilo spontánne zelené svetlo na konci tunela a myšlienka ElektroMODu sa stala realitou v priebehu niekoľkých mesiacov. Podobná iniciatíva sa občas v automobilkách udeje, a v Opli sa to tiež  už pred tým raz stalo. Vtedy, keď skupina nadšencov okolo hlavného dizajnéra Erharda Schnella navrhla vzrušujúce športové kupé z vlastnej iniciatívy. Tento projekt sa začal v roku 1963, svetu automobilov poskytol štúdiu Experimental GT a  sotva o dva roky neskôr a nakoniec Opel GT v rokoch 1968 až 1973…

V prípade Manta GSe ElektroMOD vývojový tím zachoval pôvodnú fascináciu auta a zároveň priniesol špičkové inovácie aktuálnej doby. Výrazný Pixel-Vizor s najnovšou technológiou LED, plne digitálny kokpit a samozrejme batériovo-elektrický pohon.

Krok za krokom: Od pôvodného deduška po fascinujúci ElektroMOD

Cesta k snu sa začala v sálach Opel Classic, v oblasti doteraz nereštaurovaných predmetov. Stála tam Manta A v oranžovej farbe s čiernou vinylovou strechou a automatickou prevodovkou. Opel Classic dostal auto v roku 1988 s takmer nehrdzavenou karosériou od pôvodného majiteľa, dámy z Wiesbadenu. Kúpila Mantu novú v roku 1974 a jazdila na nej 14 rokov.

Pôvodné sedadlá Manta A, ktoré nemajú žiadne opierky hlavy, nemajú v modernom aute bohužiaľ miesto. Manta GSe ElektroMOD teda dostala nové sedadlá Recaro, podobné tým zo športového Opelu ADAM S. Nešlo však o jednoduchú výmenu a ako mnohé nové komponenty museli byť v dielni Opel Concept Workshop vyrobené na mieru, aby sa zmestili do Manty.

Pôvodná majiteľka Manty A zvolila automatickú prevodovku, ktorá bola stále v dobrom stave. Napriek tomu to bola pre Mantu 70-tych rokov vzácnosť a tím by radšej uprednostnil klasickú štvorstupňovú manuálnu prevodovku, ktorá bola v tom čase nainštalovaná vo väčšine predaných kuskoch. Preto navrhli adaptér, ktorý umožňoval pripojenie prevodovky Opel k väčšej spojke. Potom potrebovali dlhší hriadeľ, ktorý našli v sklade náhradných dielov Opel Classic. Brzdový systém bol prispôsobený zvýšenému výkonu vozidla. Zadnú nápravu prestavali z bubnových na kotúčové brzdy.

Zmenami prešlo aj odpruženie. Koniec koncov, je to najsilnejšia Manta A všetkých čias, okrem niekoľkých špeciálnych či závodných verzií. Výkon synchrónneho motora 108 kW (147 k) sa na cestu púšťa klasickým pohonom zadných kolies. Lítium-iónová batéria s výkonom 31 kWh bola v batožinovom priestore nainštalovaná čo najviac dopredu, aby zabezpečovala dobrú trakciu a nízke ťažisko.

Opel Insignia Grand Sport GSi – Neklame telom

Po prestavbe na ElektroMOD váži Manta asi 1 137 kilogramov – o 175 kg viac ako pôvodné modely pred dekádami, ale stále oveľa menej ako mnohé moderné autá s konvenčným spaľovacím motorom. Pri bežnej jazde môže GSe dosiahnuť dojazd 200 kilometrov.

Sadnúť si za volant Manta GSe ElektroMOD je určite fascinujúce. Motor sa zapína kľúčom a Manta GSe zrýchľuje svižným tempom príznačným pre elektromobily. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km/h.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov