Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Takto znížite náklady a emisie v nákladnej doprave!

S dopravou sa viažu obmedzenia, ktoré čoraz intenzívnejšie naberajú na sile. Jedným z nich sú zmeny v úhrade mýta v Nemecku.

Od 1. októbra prídu vozidlá vybavené zariadeniami na CNG alebo LNG o oslobodenie od mýta na nemeckých diaľniciach. Práve tieto prestavby motivovali množstvo firiem, aby prerábali svoje staršie stroje na iný typ paliva. Od októbra sa úľavy z mýta budú vzťahovať iba na vozidlá s továrenskou inštaláciou na CNG alebo LNG, inštalované vo výrobnom procese nákladného auta, ktoré spĺňa požiadavky na schválenie v súlade s nariadením (ES) č. 595/2009. To znamená, že takéto vozidlá musia spĺňa emisnú normu Euro 6.

LPG ako nástroj šetrenia?

A možno to nie je koniec sveta.  Ušetriť možno podľa dostupných informácii prestavbou na LPG. Určite niekoľko ľudí z vás vie, že LPG môže byť inštalované aj do naftových motorov. Nie je to vtedy klasická náhrada za naftu ako v prípade zážihových motorov, ale tvorí zmes spojenú s naftou, ktorá uľahčuje horenie. Odmenou je nižšia spotreba nafty podporovaná lacnejším LPG a teoreticky aj vyšší výkon.  V nákladných vozidlách však nie je dôležité iba zníženie nákladov na palivo. Zmes vzduchu a LPG tiež zlepšuje proces spaľovania, čo má za následok dlhšiu životnosť filtra DPF a SCR Navyše, LPG staníc je naprieč Európou podstatne viac, ako staníc CNG.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov