Autobusy FlixBus skúšajú pohon na bioplyn
Prvý júlový štvrtok začnú premávať prvé autobusy na bioplyn.
Spoločnosť FlixBus uviedla na trh prvé medzinárodné autobusy poháňané na stlačený respektíve skvapalnený zemným plyn (Bio-CNG resp. Bio-LBG). Jazdiť budú od júla tohto roku medzi Holandskom a Belgickom respektíve Nórskom a Švédskom.
Prvý júlový štvrtok začnú premávať prvé medzinárodné autobusy na bioplyn medzi Amsterdamom a Bruselom a medzi Štokholmom a Oslom. Autobus pre linku Holandsko – Belgicko vyrobila firma Iveco (Bio-CNG), zatiaľčo autobus značky Scania na severe Európy bude poháňaný (Bio-LBG). FlixBus spolupracuje s poskytovateľmi plynu OG (OrangeGas) a Gasum, aby bolo zaistené, že tieto autobusy dopĺňa len bioplyn, ktorý je čo najšetrnejší ku klíme.
Autobusy FlixBus, prevádzkované na pravidelných linkách, sú v súčasnej dobe v mnohých krajinách najekologickejším dopravným prostriedkom, Bio-CNG alebo Bio-LBG prinášajú veľkú šancu na ďalšie zníženie uhlíkovej stopy v rámci osobnej hromadnej dopravy. Obe technológie sú k dispozícii na veľkej časti európskych tras FlixBusu. Dostupnosť týchto palív sa v Európe rýchlo zlepšuje najmä preto, že sa EÚ rozhodla sprístupniť čerpacie stanice pre zemný plyn na hlavných európskych cestných sieťach (TEN-T).
Testovaním alternatívnych palív v rôznych projektoch plánuje FlixMobility lepšie porozumieť tomu, ako sú technológie vnímané autobusovými partnermi a zákazníkmi, ale tiež preskúmať prevádzkové obmedzenie, výhody a potenciálny dopad na prevádzkové náklady. Značka FlixBus, ktorá sa rozhodla do svojho vozového parku doplniť tieto autobusy, na projekte spolupracoval so spoločnosťami Iveco a Scania, ktoré realizovali prestavbu existujúcich modelov autobusov na bioplyn.
Nevládna organizácia atmosfair, ktorá sa zaoberá klimatickou stratégiou a kompenzáciami CO2, overuje pôvod bioplynu a zaisťuje, aby Flix získaval čo možno najzelenší plyn. Predbežné výpočty naznačujú zníženie CO2 približne o 75 % v porovnaní s prevádzkou na naftu na linkách medzi Amsterdamom a Bruselom a medzi Štokholmom a Oslom. Tieto autobusy na bioplyn sú najnovšími prírastkami do udržateľné flotily Flix. V roku 2018 zahájila spoločnosť FlixBus pilotovania prvých plne elektrických diaľkových autobusov na svete v Nemecku, Francúzsku a USA.
Na konci roku 2019 FlixBus oznámil spoluprácu s nemeckou technologickou spoločnosťou Freudenberg a predstavila svoje plány na vybudovanie prvého diaľkového vodíkového autobusu. Autobus jazdiaci na trase medzi a Londýnom a Dortmundom je vybavený solárnymi panelmi, vďaka ktorým môže na tejto trase ušetriť približne 7 % paliva. Všetky vlaky FlixTrain sú na 100 % napájané zelenou elektrinou.
-jj-, zdroj a foto: FlixBus
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov