Miroslav Gerhát, 71, podnikateľ, Bratislava
Tankujem ho pravidelne, mám novšie auto, a tak som žiadne problémy nezaznamenal. Staršie autá môžu mať s vyšším podielom biozložky problém. Pre ne odporúčam jednoznačne prémiové palivo E5. Cena je trochu vyššia, no rozdiel je markantný.
Adriana Šišková, 34, servisný poradca, Malacky
Nový benzín Natural E10 má podiel biozložky až 10 percent. Nemyslím si, že je to dobré riešenie. Snaha o zníženie exhalátov má svoje negatívne stránky. Zvýši sa spotreba a zníži výkon, môže to znamenať aj návrat k naftovým motorom.
Ján Suchár, 67, podnikateľ, Pernek
Legislatíva z Bruselu najviac zasiahne najstarších. Väčšina má benzínové škodovky s rokom výroby 2005 a staršie. Do malotraktorov, kosačiek a ostatných strojov som začal kupovať prémiové palivo. S ním je vraj výkonnosť strojov až o 44 percent vyššia.
Milan Mikulášek, 41, majiteľ autoservisu, Vysoká pri Morave
Benzín E10 škodí aj novým motorom – aspoň to tvrdí holandská asociácia výrobcov vozidiel. Podľa nej sú palivá E10 nedostatočne otestované a ich degradačné účinky pôsobia pri dlhodobých odstávkach áut takmer rovnako na nové aj staršie motory.
Juraj P., 52, podnikateľ, Bratislava
Vysoký podiel prísad sa prejavuje negatívne hlavne pri dlhšom státí vozidla. Ak aspoň raz za mesiac neabsolvujete dlhšiu cestu, v palivovom systéme sa začnú nezvratné procesy, ktoré spôsobia jeho trvalé znehodnotenie nánosmi a vyvolajú koróziu kovových súčiastok.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov