Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Anketa: Je benzín E10, ktorý používame už vyše roka, naozaj zlý, ako sa hovorí?

Skúsili ste niekedy natankovať prémiové palivo E5?

Miroslav Gerhát, 71, podnikateľ, Bratislava

Tankujem ho pravidelne, mám novšie auto, a tak som žiadne problémy nezaznamenal. Staršie autá môžu mať s vyšším podielom biozložky problém. Pre ne odporúčam jednoznačne prémiové palivo E5. Cena je trochu vyššia, no rozdiel je markantný.

Adriana Šišková, 34, servisný poradca, Malacky

Nový benzín Natural E10 má podiel biozložky až 10 percent. Nemyslím si, že je to dobré riešenie. Snaha o zníženie exhalátov má svoje negatívne stránky. Zvýši sa spotreba a zníži výkon, môže to znamenať aj návrat k naftovým motorom.

Benzín E5 a E10 v praxi. Čo sme zistili?

Ján Suchár, 67, podnikateľ, Pernek

Legislatíva z Bruselu najviac zasiahne najstarších. Väčšina má benzínové škodovky s rokom výroby 2005 a staršie. Do malotraktorov, kosačiek a ostatných strojov som začal kupovať prémiové palivo. S ním je vraj výkonnosť strojov až o 44 percent vyššia.

Milan Mikulášek, 41, majiteľ autoservisu, Vysoká pri Morave

Benzín E10 škodí aj novým motorom – aspoň to tvrdí holandská asociácia výrobcov vozidiel. Podľa nej sú palivá E10 nedostatočne otestované a ich degradačné účinky pôsobia pri dlhodobých odstávkach áut takmer rovnako na nové aj staršie motory.

Juraj P., 52, podnikateľ, Bratislava

Vysoký podiel prísad sa prejavuje negatívne hlavne pri dlhšom státí vozidla. Ak aspoň raz za mesiac neabsolvujete dlhšiu cestu, v palivovom systéme sa začnú nezvratné procesy, ktoré spôsobia jeho trvalé znehodnotenie nánosmi a vyvolajú koróziu kovových súčiastok.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov