Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Volkswagen Multivan T7 – Keď je inak postavený ako Transporter

Volkswagen Multivan T7. Značka Volkswagen Úžitkové vozidlá premiérou novej generácie modelu Multivan ohlasuje začiatok novej éry. Je to dekáda, ktorá sa bude vyznačovať rozmanitou elektrifikáciou pohonu a začiatkom automatizovanej jazdy

Multivan, ktorý môže mať až sedem sedadiel a je na výber v troch verziách vybavenia „Multivan“, „Life“ a „Style“. Multivan budú ponúkať aj v predĺženej verzii s ešte väčším batožinovým priestorom.

Lokálne bez emisií

Jedným z dôležitých bodov zadania pri vývoji bolo, že nový Multivan musí mať na rozdiel od svojich predchodcov aj pohon plug-in hybrid. Multivan s pohonom plug-in hybrid má dodatkové označenie eHybrid. Maximálny systémový výkon hybridného pohonu, zloženého z benzínového motora TSI a elektromotora, je 160 kW (218 k). Vďaka lítiovo-iónovej akumulátorovej batérii pohonu s kapacitou 13 kWh elektrický dojazd umožňuje absolvovať bez emisií typické každodenné vzdialenosti. Pohon plug-in hybrid je koncipovaný tak, že Multivan eHybrid sa vždy rozbieha s elektrickým pohonom a krátke trasy automaticky absolvuje bez lokálnych emisií. Až od rýchlosti nad 130 km/h, respektíve podľa stavu nabitia batérie sa naštartuje benzínový motor TSI.

Tri štvorvalce – dva benzínové TSI a jeden naftový TDI

Okrem pohonu plug-in hybrid sa nový Multivan začne predávať s dvoma turbodúchadlom prepĺňanými benzínovými štvorvalcami TSI s výkonom 100 kW (136 k) a 150 kW (204 k). Na budúci rok ponuku doplní štvorvalcový turbodiesel TDI s výkonom 110 kW (150 k). Všetky motory poháňajú predné kolesá. Multivan má vždy automatickú prevodovku DSG. Multivan eHybrid má 6-stupňovú prevodovku DSG, ktorá je konštruovaná špeciálne pre pohon plug-in hybrid a integruje elektromotor (DQ400E). Pri motoroch TSI výrobca montuje 7-stupňovú prevodovku DSG. Prevodovka nemá klasickú voliacu páku ale malý prepínač jazdných režimov shift-by-wire.

Markantné zmeny – väčší rázvor, šírka a dĺžka

Nový Multivan má oproti predchodcovi zmenené proporcie. Základná verzia je dlhšia a širšia, no súčasne má trocha menšiu výšku – no pri takmer identickej, respektíve s novým panoramatickým strešným oknom dokonca väčšej maximálnej vnútornej výške kabíny. Bez voliteľných elektricky sklopných vonkajších spätných zrkadiel má nový Multivan šírku 1941 mm (+37 mm oproti modelu Multivan 6.1), dĺžku 4973 mm (+69 mm) a výšku 1903 mm (-47 mm). Rázvor má dĺžku 3124 mm (+124 mm). Multivan sa opäť bude vyrábať aj v predĺženej verzii, ktorá má rovnaký rázvor ako základná verzia. Karoséria, predĺžená v prospech batožinového priestoru, má dĺžku 5173 mm, čo je o 131 mm menej oproti predchodcovi.

Kompletne nový interiér

Multivan má sériovo digitálny združený prístroj „Digital Cockpit“ a systém infotainmentu „Ready 2 Discover“, ktorý integruje online služby „We Connect“ a „We Connect Plus“ (prvé z nich bezplatné, druhé v časovom obmedzenom období bezplatné a potom spoplatnené). Väčšina ovládacích prvkov je vytvorená ako digitálne dotykové plochy a tlačidlá. Multivan nikdy nemal klasickú stredovú konzolu, zasahujúcu do priestoru medzi sedadlami vodiča a spolujazdca, pretože by znemožňovala typický prechod do zadnej časti kabíny. Z tohto dôvodu nový Multivan rovnako nemá stredovú konzolu. Aby sa priestor vpredu medzi sedadlami maximálne uvoľnil, sériová dvojspojková prevodovka DSG má volič shift-by-wire na prístrojovom paneli a aj elektrická parkovacia brzda sa ovláda tlačidlami. Tieto prvky umožnili vpredu vytvoriť ešte väčší voľný priestor medzi sedadlami vodiča a spolujazdca. Nový multifunkčný stolík, ktorý je integrovaný do sústavy koľajničiek na upevnenie sedadiel. Vďaka inovatívnemu systému uzamykania sa nový multifunkčný prvok dá použiť aj ako stredová konzola medzi sedadlami vodiča a spolujazdca vpredu alebo ako sklopný stolík s držiakmi na nápoje a odkladacími priehradkami v druhom a treťom rade sedadiel.

Nová generácia obostavaný priestor využíva lepšie ako predchádzajúce z niekoľkých dôvodov. Jedným z nich je, v zadnej časti kabíny má iba samostatné sedadlá – zadná lavica v treťom rade bola vypustená. Druhým dôvodom je, že nové samostatné zadné sedadlá, vybavené praktickými sklopnými stolíkmi na zadnej strane operadla, sú až o 25 percent ľahšie ako sedadlá predchádzajúcej generácie. Podľa vybavenia majú hmotnosť od 23 do 29 kg, preto sa dajú ľahšie demontovať a flexibilne usporiadať na novej sústave koľajničiek v podlahe. Pretože bola vypustená trojmiestna lavica vzadu, teraz je možné napríklad demontovať zadné sedadlá iba v jednom rade za sebou. Päť samostatných sedadiel v zadnej časti kabíny sa dá usporiadať podľa individuálnych potrieb. Pretože do koľajničiek sedadiel sa privádza elektrický prúd s nízkym napätím 12 V, môžu byť vonkajšie zadné sedadlá na želanie vybavené vyhrievaním

Veľa miesta zostáva

Multivan má v základnej verzii za tretím radom sedadiel batožinový priestor s objemom 469 litrov (pri naložení po strop). Využiteľný objem za druhým radom sedadiel je 1844 litrov (1850 litrov s panoramatickým strešným oknom). Pri demontovanom 2. a 3. rade sedadiel a naložení až po strop je k dispozícii využiteľný objem 3672 litrov. Zodpovedajúce hodnoty pre Multivan s predĺženou karosériou sú 763, 2171 a 4005 litrov (4053 litrov s panoramatickým strešným oknom).

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov