Honda HR-V: Minimalistický štýl
Honda HR-V e:HEV vsádza na hybridnú technológiu s využitím dvoch motorov, čo prináša kombináciu úspornosti a slušného výkonu.
Kompaktné SUV sa tak pripája k modelovému radu e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) a predstavuje ďalší krok značky k elektrifikácii európskych modelov do roku 2022. Zaujímavosťou je, že výrobca mal snahu dosiahnuť rovnováhu medzi štýlom karosérie v tvare SUV a priestrannosťou rodinného MPV. Honda tento svoj zámer dlhodobo komunikuje pod heslom „Maximum človeka, minimum stroja”.
Inšpirovaný kupé
Tretiu generáciu Hondy HR-V charakterizuje filozofia jednoduchého a čistého dizajnu, ktorú už predznamenali predchádzajúce modely. Tvar pripomínajúci kupé má atraktívny vzhľad, hoci svojimi rozmermi patrí viac medzi SUV. Nová Honda HR-V sa chváli zväčšením svetlej výšky o 10 mm a znížením výšky strechy o 20 mm v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Zväčšenie základných diskov kolies na 18 palcov a zníženie predného previsu zas dodávajú SUV na robustnosti. Aerodynamické vylepšenia sú dosiahnuté vďaka štrbine vo vzduchovej clone v prednom nárazníku, bočnému obloženiu prahov a tvaru zadných svetiel. Výsledným efektom je lepšia stabilita a úspora paliva pri vysokých rýchlostiach.
Dôraz na priestrannosť
Vo vnútri novej Hondy HR-V sa dbalo predovšetkým na pocit priestrannosti a vzdušnosti. Spomenúť však treba aj komfort a praktické vlastnosti, typické pre segment kompaktných SUV. Tkaniny a textúrované materiály zas vytvárajú pocit solídnych materiálov, s kvalitou, ktorú cítiť na dotyk. Vzdušný pocit z interiéru je vytvorený systémom “difúzie vzduchu“, s prieduchmi v tvare písmena L umiestnenými v horných rohoch palubnej dosky.
Systém usmerňuje prúd vzduchu pozdĺž bočných okien smerom k stropu a vytvára vír vzduchu nad pasažiermi a vedľa nich. Podľa slov výrobcu sú okná navrhnuté tak, aby prepustili čo najviac svetla. Tento efekt má ešte podčiarknuť aj upevnenie zrkadiel dole ku dverám, čo pri zatáčaní zlepšuje viditeľnosť okolo bočného panelu karosérie.
Centrálna 9-palcová dotyková obrazovka by mala vďaka ľahkému prístupu k väčšine funkcií a ovládacích prvkov, čo najmenej rozptyľovať vodiča. Displej umožňuje rýchle a ľahké prepínanie medzi aplikáciami a poskytuje rýchlu odozvu na vstupy a príkazy. Vodič si tiež môže zvoliť, ktoré asistené systémy budú zobrazené na 7” displeji pred ním. Rozhranie, ktoré sa ovláda pomocou známych ovládacích prvkov v štýle smartfónu, umožňuje tiež zrkadlenie smartfónu cez Apple CarPlay (cez Bluetooth, WiFi alebo kábel) a Android Auto (kábel).
Za zmienku istotne stojí technológia Honda SENSING, pretože obsahuje celý rad bezpečnostných technológií a pomôcok v tejto triede. Nová je tiež predná kamera s vyšším rozlíšením a vysokorýchlostným čipom na spracovanie obrazu, čo prispieva k lepšej spolupráci kamery a radarového snímača. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, systém sledovania premávky pri cúvaní či systém kontroly zjazdu z kopca.
Platforma a pohon
Aj keď sú celkové rozmery Hondy HR-V podobné ako pri predchodcovi, novinka ponúka väčší priestor pre posádku. Okrem zväčšenia priestoru pre nohy zadných pasažierov o 35 mm, je tu v porovnaní s predchádzajúcou generáciou väčší rozsah sklonu zadných operadiel. Môže za to umiestnenie palivovej nádrže a rozloženie hybridných komponentov. Konfigurácia platformy tiež umožnila výrobcovi zachovať všestranné zadné sedadlo Magic Seat, ktoré ponúka flexibilitu sklopenia alebo vyklopenia podľa požadovaného nákladného priestoru.
Hybridná technológia e:HEV sa skladá z dvoch výkonných elektromotorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru i-VTEC. Honda sľubuje kombinovaný výkon systému na úrovni 96 kW (131 k) a maximálny krútiaci moment 253 Nm pri 4 500 ot./min.
Nová Honda HR-V e:HEV bude v Európe dostupná koncom roku 2021.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov