Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Renault Master Z.E. – Diaľničná patrola má malý dojazd, dostala vozík s baterkami

Renault Master Z.E. za ktorým nasleduje príves s batériami – aj taký neobvyklý pohľad sa nedávno začal pravidelne objavovať vo Francúzsku. Zodpovedá za to spoločnosť Vinci Autoroutes, ktorá sa stará o tamojšie diaľnice.

Vinci Autoroutes zdôraznila svoj ekologický zámer na diaľniciach a zvolila skoršiu generáciu elektrického Renault Master Z.E. Je to stále auto spred poslednej modernizácie, ktoré ani pri veľmi pomalej jazde neprekoná vzdialenosť 200 kilometrov, výrobca deklaruje len zhruba 120 km v reálnych podmienkach.  A ako sa ukázalo, bohužiaľ to nestačí hliadkovať na diaľniciach alebo vykonávať potrebné zásahy po celý deň.

Preto si Vinci Autoroutes vzal na test špeciálny prívesný vozík vyvinutý spoločnosťou EP-Tender. Toto jednonápravové prípojné vozidlo je nabité batériami a môže počas jazdy dobíjať auto diaľničnej patroly. To zvyšuje nielen energetickú rezervu, ale aj znižuje prestoje pod nabíjačkou. Predpokladá sa, že pre každé auto budú k dispozícii dva prívesy – jeden behá po ceste a druhý sa nechá dobíjať a v priebehu dňa sa prehodia.  Vďaka tomu, ako už ukázali testy, je patrola schopná prekonať 500 kilometrov za sedem hodín nepretržitej prevádzky. Každopádne, možno mohli pouvažovať aj nad osadením displeja s dopravným značením prípadne inou doplnkovou svetelnou technikou.

Renault Master – Viac než evolúcia

Z ekologického hľadiska to môže dávať zmysel. Najmä preto, že väčšina francúzskej elektriny nepochádza z uhoľných elektrární. Je ale známe už dlho, že elektromobily nie sú vhodné na diaľničnú dopravu, kde veľmi rýchlo strácajú dojazd. Ich miesto je v meste alebo v pomalej mestskej premávke, kde sa cítia ako ryba vo vode. Nebude to teda protichodné riešenie?

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov