Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Z Ferrari 550 Maranello kombík Breadvan Hommage

Na motor auta, ktoré sa vyrábalo v rokoch 1996 až 2001, však Niels van Roij nesiahol.

Holandský dizajnér Niels van Roij sa špecializuje na prestavby vozidiel na unikátne kúsky. Najnovšie zaujal premenou starého modelu Ferrari 550 Maranello na „kombík“, ktorý dostal názov Breadvan Hommage.

Pri atraktívnej prestavbe na Breadvan Hommage dizajnér využil spomínané dvojmiestne kupé s takmer 5,5-litrovým vidlicovým dvanásťvalcom a výkonom 357 kW (485 k). Na motor auta, ktoré sa vyrábalo v rokoch 1996 až 2001, však Van Roij nesiahol. Relatívne dlhé vozidlo má tradičnú červenú farbu karosérie a trochu nezvyčajný interiér.

Design nového auta sa však výrazne premenil. A nehovoríme len o prevedení zadných partií, ktoré vzor kopírujú skoro identicky. Dizajnér upravil aj prednú časť, ktorú vybavil niektorými prvkami inšpirovanými pôvodným modelom Breadvan. Ide napríklad o otvory v kapote alebo priehľad do motorového priestoru. Zmenili sa aj svetlá.

Vo vnútri sa objavujú budíky s retro vzhľadom, Breadvan Hoomage dostal tiež nové netradične modré sedačky s čalúnením, ktoré kombinuje kožu a Alcantaru, či pútka namiesto kľučiek. Van Roij síce vychádzal technicky pri prestavbe zo spomínaného modelu Ferrari 550 Maranello, ale jeho cieľom bolo vzdať poctu modelu Ferrari 250 GT SWB Breadvan.

Jeden z najzaujímavejších automobilov 60. rokov minulého storočia dokonca v roku 1962 štartoval aj na slávnych vytrvalostných pretekoch 24 hodín Le Mans. Ferrari s trojlitrovým vidlicovým dvanásťvalcom a nezameniteľnými líniami svojej karosérie, ktoré si vyslúžilo prezývku „pekárska dodávka“, vzniklo ako pretekárske auto.

Základom tohto súťažného vozidla sa stalo Ferrari 250 GT SWB z roku 1961, ktoré Giotto Bizzarrini o rok neskôr prestaval a upravil špeciálne pre pretekársky tím Scuderia Serenissima. Nová karoséria s extrémne nízkou prednou časťou, rovnou strechou a strmo zakončenou zadnou partiou mala vďaka svojim aerodynamickým vlastnostiam prispieť k dosiahnutiu lepších jazdných výkonov.

Ferrari 250 GT SWB Breadvan patrilo pri svojom prvom štarte na 24 h Le Mans v roku 1962 ku špičke, ale pre technickú poruchu odstúpilo zo 7. miesta. Tento športový neúspech si Ferrari vynahradilo prvenstvami v triede GT na Guards Trophy v Brands Hatch a pretekoch do vrchu Ollon-Villars v roku 1962. Aktívna pretekárska kariéra Ferrari 250 GT SWB Breadvan pokračovala do roku 1965 a následne sa v rámci pretekov historických vozidiel znovu rozbehla už v roku 1973.

-jj- foto a zdroj: Niels van Roij Design, Designvid, Motorauthority,

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov