Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Renault LCV: Chuť napredovať

Renault prostredníctvom online prezentácie predstavil detailné informácie o novinkách zo sveta ľahkých úžitkových áut.

Francúzsky výrobca sa prispôsobil aktuálnej situácii a na slávnostné podujatie pozval novinárov z celého sveta skutočného, do sveta virtuálneho. Online prezentácia bola venovaná trom najväčším hviezdam a novinkám v segmente kompaktných dodávok – Renaultu Kangoo Van, Express Van a Renaultu Trafic. Základné informácie k novým modelom automobilka zverejnila už koncom minulého roka, no detaily prezradili jej zástupcovia až teraz. Konečne tak poznáme odpoveď na otázku, ako sa Kangoo Van líši od novinky s názvom Express Van a tiež akými zmenami prešiel Trafic vo verziách Passenger a SpaceClass.

Renault Kangoo a Renault Express sú opäť pripravené dobyť trh

Toto sme tu ešte nemali

Načo sú teda Renaultu dve, na prvý pohľad, rovnaké kompaktné dodávky? Odpoveďou je lepšie pokrytie rôznorodých potrieb zákazníkov, no s dodatkom, že nejde o rovnaké autá. Renault Express Van totiž oficiálne predstavuje náhradu za končiacu (a stále veľmi obľúbenú) Daciu Dokker, takže ide prakticky o lacnejší a konštrukčne jednoduchší typ dodávky. Z optického hľadiska sú si však obidve autá skutočne veľmi podobné. Drahší Kangoo Van v praxi rozoznáte napríklad podľa predných Full-LED svetiel. Najväčšou inováciou pri novom modeli Kangoo Van je bez pochýb prvok pomenovaný “Open Sesame by Renault”, čiže v preklade niečo ako “Sezam, otvor sa.” Pod rozprávkovým názvom si môžete predstaviť odstránenie pravého B-stĺpiku, respektíve jeho integráciu do dverí spolujazdca. Tie sa, mimochodom, dajú otvoriť až v 90-stupňovom uhle, pričom sedadlo spolujazdca možno sklopiť do podlahy. Vo výsledku tak dostanete nakladací otvor s dĺžkou neuveriteľných 1 446 mm, čo je dvojnásobok oproti predchodcovi a najviac v segmente. Po sklopení sedadla spolujazdca Kangoo Van bez problémov odvezie aj predmety dlhé viac ako 3 metre! Užitočný objem auta je 3,3 až 3,9 m3 v štandardnej verzii a 4,2 až 4,9 m3 v predĺženej verzii. Hoci nákladný priestor je v porovnaní s modelom Express Van nižší a kratší, vďaka svojej šírke i spomínaným praktickým riešeniam ponúka nakoniec viac priestoru. 

Novší a komfortnejší

Rozdiely medzi súrodeneckými dodávkami badať aj v interiéri. Zatiaľčo Renault Express Van využíva lacnejšie a jednoduchšie materiály, ktoré sú odolnejšie voči drsnému zaobchádzaniu, Kangoo Van je viac o komforte a moderných technológiách. Rôznych úložných priestorov je však dostatok v interiéroch oboch pracovných autách. Iný je, pochopiteľne, technický základ oboch modelov. Kým Kangoo Van stojí na novej aliančnej platforme CMF-C, Express Van si musí vystačiť so základom B0, ktorý využíva aj súčasná Dacia Dokker.

S rozdielnym základom súvisí aj šírka ponuky asistenčných a bezpečnostných systémov, hoci nie až tak výrazne. Veď napríklad sledovanie mŕtveho uhla či zadnú kameru, z ktorej obraz sa premieta na displej  slúžiaci ako vnútorné spätné zrkadlo ponúknu obidve autá. Drahší Renault Kangoo Van je lepšie odhlučnený vďaka kvalitnejším tesniacim materiálom a zosilneným sklám. Pod kapotou Renaultu Kangoo Van budú pracovať dva benzínové a tri naftové štvorvalce. Benzínové s výkonom 100 a 130 koní, naftové s výkonom 75, 95 a 115 konských síl. Express Van si bude musieť vystačiť so 100-koňovým benzínom a 75 respektíve 95-koňovým naftovým motorom. Hodnotnejší Kangoo Van bude v ponuke aj ako elektromobil. Vďaka batérii s kapacitou 44 kWh prejde na jedno nabitie 265 kilometrov, podľa WLTP. Samotný elektromotor pritom dosahuje výkon 75 kW. 

To aké miesto patrí tomu-ktorému modelu v hierarchii značky napovedá aj miesto výroby jednotlivých áut. Drahší Kangoo Van sa bude vyrábať vo francúzskom závode Maubeuge a lacnejší Express Van bude zchádzať z výrobných liniek v marockom meste Tangier.

Príjemnejšie zážitky

“V tomto roku oslavuje ikonický Renault Trafic svoje 40. narodeniny. Jeho tri generácie sú príbehom úspechu s viac ako 2 miliónmi predanými kusmi v 50 krajinách sveta. Vďaka širokej palete verzií navrhnutých pre potreby veľkých rodín, spoločností zaoberajúcich sa VIP transportom, štátnych organizácií alebo dobrodruhov si každý môže nájsť to správne riešenie práve pre seba.” Týmito slovami predstavili zástupcovia značky Renault nový Trafic Passenger a SapceClass. Osobná dodávka sa v oboch predstavených verziách môže pochváliť priamejším tvarom prednej kapoty a vertikálnou maskou chladiča. Celkovo uhladenejší dizajn dopĺňajú inovované Full-LED svetlá so svetelným podpisom v tvare písmena C, pričom obidve verzie budú k dispozícii v siedmich farbách. 

V interiéri pribudli kvalitnejšie materiály, nové odtiene palubnej dosky a úložné priestory s celkovým objemom až 86 litrov. Samozrejmosťou je multimediálny systém Renault Easy Link, ktorý je kompatibilný so smartfónmi prostredníctvom Android Auto a Apple CarPlay. Všetko potrebné zobrazuje na 8 ” displeji a po novom v Traficu nájdete aj indukčnú nabíjačku.

Keďže ide o modely slúžiace na dlhé trasy, francúzsky výrobca predstavil aj ponuku asistenčných a bezpečnostných systémov. Patrí medzi ne adaptívny tempomat, aktívne núdzové brzdenie, asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, systém sledovania mŕtveho uhla ale aj nový čelný airbag prispôsobený pre 2 pasažierov. V ponuke budú tri naftové motory. Najslabší s označením dCi 110 bude spojený výhradne s manuálnou prevodovkou a silnejšie verzie dCi 150 a dCi 170 budú k dispozícii aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EDC. 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov