Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Listáreň: Mazda MX-30: Vyšla snaha navnivoč?

Vaša otázka: 

Dobrý deň,

so záujmom som si pozrel najprv story na vašom Instagrame, ktorý ste dávali o Mazde MX-30, potom aj galériu fotiek testu s CX-30-kou a nakoniec som si prečítal aj test v Auto magazíne. Už pri story na Instagrame som si kládol otázku: Načo vynakladali inžinieri toľkú snahu, aby MX-30-ka jazdila ako MX-5-ka, keď má dojazd iba okolo 200 km a aj tak má byť iba mestské auto? Veď tam sú tie kvality podvozka aj tak „na draka“ či nie?

S pozdravom

Juraj

Mazda MX-30 vs Mazda CX-30: Elektrina či benzín?

Naša odpoveď:

Dobrý deň,

nuž, musím priznať, že máte pravdu. Kvality podvozka Mazdy MX-30 vysoko prevyšujú to, čo zo seba môže vydať v meste – samozrejme, za predpokladu, že si z mesta neurobíte pretekársku dráhu. Takže svojím spôsobom to bola práca navnivoč.

Na druhej strane, kvalitné jazdné vlastnosti oceníte aj v meste – reakcie na riadenie, stabilita pri zmene smeru, citlivé brzdenie, ale aj kvalita odpruženia atď., to všetko sú veci, ktoré oceníte aj v bežnej premávke, či už priamo v meste alebo okolí. Zároveň treba povedať, že v tejto podobe má byť MX-30-ka vyslovene mestský crossover, kde nepotrebujete veľký dojazd. Tých 200 km s veľkou rezervou postačuje prakticky každému. A tomu je podriadená aj veľkosť akumulátora – na cca 200 km a dosť. Väčší akumulátor by zbytočne zvyšoval hmotnosť auta, čo by sa negatívne odzrkadlilo vo zvýšení energetickej spotreby. Práve hmotnosť je v meste kľúčová, pretože tam musíte hmotnosť auta rozhýbavať častejšie a z menšej rýchlosti. A vyššia hmotnosť by zároveň negatívne vplývala aj na jazdné vlastnosti. Preto je auto postavené tak, ako je.

S úctou

Peter Varga, výkonný šéfredaktor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov