Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Opel Manta GSe ElektroMOD – Výrobca ohlasuje horúci restomod

Opel sa tiež ako takmer všetky automobilky sveta zameriava aj na rozvoj elektromobility. Je pravdepodobné, že sa k skupine súčasných ekologických modelov čoskoro pripojí jedinečný model inšpirovaný 70. rokmi. Hovoríme o modeli Manta, ktorý má mať podľa oficiálneho oznámenia elektrickú verziu GSe ElektroMOD.

Čo konkrétne čakať, výrobca neprezradil. Súdiac podľa oficiálnej správy však pôjde o elektrické vozidlo vychádzajúce z génov pôvodnej Manty – čo bolo športové kupé zo 70. rokov. Je to nepochybne jeden z najikonickejších modelov v histórii značky Opel. Určite sa nájdu ľudia, ktorí tiež potvrdia, že bol a stále je jeden z najkrajších.

Žltá a čierna karoséria sa na fotkách podobá na pôvodnú, avšak je vybavená modernými technologickými výdobytkami, medzi ktoré samozrejme patrí aj elektrický pohon. Aká silná bude nová Manta? To nie je známe, ale dá sa ľahko uhádnuť, že to bude pravdepodobne rovnaká mechanika ako v iných elektrických zariadeniach koncernu.

Hovoríme o motore s výkonom 136 koní, o ktorom sa vie, že sa používa vo väčšine modelov Stallantis poháňaných elektrinou. Na druhej strane, boli by sme radi, keby to bolo niečo silnejšie, čo by sekundovalo športovým krivkám karosérie. Všetko by malo byť jasné v nasledujúcich mesiacoch. Pri príležitosti oficiálnej premiéry pravdepodobne spoznáme podrobnejšie plány spoločnosti Opel pre tento celkom netypický horúci model.

Opel Oldtimer GP 2016

Opel Elektro-GT

Tiež na záver musíme pripomenúť, že nová Manta GSe ElektroMOD nebude prvým elektrickým kupé Opel. História si pamätá model Elektro-GT, ktorý predstavili žačiatkom 70.rokov minulého storočia. Bol to teda prvý elektromobil značky, ktorý debutoval v roku 1971 pohonom, ktorý bol pre tieto časy skutočne jedinečný. Dva elektromotory s výkonom 120 koní umožnili dosiahnuť stovku za zhruba 6 sekúnd. Dojazd nebol, bohužiaľ, veľmi pôsobivý – bol to 44 km a iba za podmienky, že sme jazdili konštantnou rýchlosťou. Elektro-GT tieto parametre však stačili na to, aby dosiahlo 6 rýchlostných rekordov pre vtedajšie elektromobily.

Zdroj: Opel

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov