Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz Actros F – Na žiadosť zákazníkov

Mercedes-Benz Actros F rozširuje ponuku modelového radu smerom nadol. Nie však v oblasti techniky, elektroniky a komfortu.

Dopravné firmy čoraz citlivejšie vnímajú vstupné investície, čoraz viac sa snažia kupovať autá šité presne na mieru ich požiadavkám. A výrobcovia sa tomu musia prispôsobiť. Preto Mercedes-Benz Trucks predstavuje Actros F, ekonomickú verziu Actrosu, avšak s DNA značky Mercedes-Benz a ja som si ju mohol prezrieť priamo u dílera Mercedesu-Benz na Tuhovskej ceste v Bratislave.

Dve verzie kabíny

Novinka je určená pre klasickú aj regionálnu diaľkovú prepravu, ale aj ako vozidlo s výmennou nadstavbou, ťahač kontajnerov alebo cisternové vozidlo. Actros F má nižšiu kabínu so 120 mm vysokým tunelom uprostred. Práve nižšia kabína je jedným z kľúčových nástrojov zníženia ceny vozidla. Samotná kabína má pritom šírku 2,5 metra, takže poskytuje komfort veľkého Actrosu. Na doplnenie, aj Actros F môže mať vlastne dve kabíny – BigSpace s rovnou strechou a väčšími odkladacími priestormi nad čelným sklom alebo StreamSpace, ktorá je v prednej časti znížená, takže má menší objem odkladacích priestorov nad čelným sklom, ale zato lepšiu aerodynamiku. V oboch prípadoch výrobca udáva vnútornú výšku kabíny 1,85 metra. Vzadu môže mať Actros F jednu (to bol aj prípad predstavovaného modelu) alebo dva postele, preto je vhodný aj na diaľkovú prepravu. Kabína je štandardne vybavená prístrojovou doskou Classic Cocpit, ale k dispozícii je aj Multimedia Cocpit s dvoma digitálnymi displejmi – primárny pod volantom aj sekundárny napravo majú uhlopriečku 10 palcov. Aj model, ktorý som si mohol ohmatať u bratislavského predajcu značky na Tuhovskej ceste, ho mal, dojem z auta je preto veľmi dobrý. Do kabíny vedú tri schodíky, čo uľahčuje nastupovanie.

Takmer bez obmedzení

Druhým nástrojom toho, aby Actros F poskytoval výnimočný pomer ceny k hodnote, je mierne oklieštená výbava. Actros F nemôže mať napríklad MirrorCam, teda kamery namiesto zrkadiel. Zato všetky kľúčové bezpečnostné a asistenčné systémy má sériovo. Všetky modely dodávané na európske trhy sú vybavené aktívnym asistentom núdzového brzdenia piatej generácie ABA 5 či asistentom udržiavania jazdného pruhu. Na želanie si môžete objednať prediktívny tempomat PPC, asistenta odbočovania… Na výber sú dva motory – 10,7-litrový radový šesťvalec OM 470 s výkonom 240 kW (326 k), 265 kW (360 k), 290 kW (394 k), 315 kW (428 k), 335 kW (455 k) alebo 12,8-litrový agregát OM 471 vo výkonových verziách 310 kW (421 k), 330 kW (449 k), 350 kW (476 k), 375 kW (510 k), 390 kW (530 k). Avšak najväčší motor z ponuky Actrosu – 15,6-litrový agregát OM 473 – nemôžete mať. Pravda, tento motor tvorí z celkového objemu predaja Actrosu aj tak minimum a pre zákazníkov, na ktorých je Actros F zameraný, neprichádza do úvahy, pretože by bol drahý. Na výber sú podvozky 4×2, 6×2 aj 6×4. Čo sa týka hmotnosti, Actros F je dostupný vo verziách s celkovou hmotnosťou 18, 20, 25 a 26 ton. V Bratislave je vystavený model v bielej farbe s tmavými nelakovanými nárazníkom, no voľba farby je na vás.

Novinka je určená pre zákazníkov, ktorí mimoriadne citlivo vnímajú pomer ceny k hodnote auta, vyžadujú funkčné vozidlo, avšak nepotrpia si na najnovšie technológie. Actros F sa tak dostáva do konkurenčného boja so značkami MAN, DAF.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov