Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz S – Na vrchol triedy

Mercedes-Benz triedy S sedan prichádza s obrovským množstvom technológií, ktoré posúvajú automobilový priemysel ďalej.

V triede veľkých reprezentatívnych limuzín už dávno nejde len o vodiča a posádku, tí obvykle ani netušia, čo všetko majú vo svojom aute, je to aj nekompromisný boj o to, kto prinesie viac nových technológií, kto ich viac „vyšperkuje“… Mercedes-Benz s novou triedou S hádže konkurentom rukavicu. Ani na bohapusté vymenovanie všetkých noviniek by nám priestor na webe nestačil. Vypichneme iba zopár.

 

Aktívne natáčanie kolies zadnej nápravy nie je žiadnou novinkou. Mali ho autá už aj v 80. – 90. rokoch minulého storočia. V ostatných rokoch zažívajú opätovný boom a používa ich čoraz viac automobiliek. Nová trieda S ho má v talóne tiež, pririaďovanie zadných kolies má za úlohu natočením zadných kolies do protismeru predných zlepšiť ovládateľnosť a agilitu vozidla v nízkych rýchlostiach a naopak, natočením zadných kolies v smere natočenia predných zvýšiť stabilitu v zákrutách a rýchlych zmenách smeru vo vyšších rýchlostiach – všeobecne nad 60 km/h. Výnimočný je rozsah natočenia kolies, trieda S dokáže totiž natočiť zadné kolesá do protismeru predných až o 10 stupňov. Takéto natočenie sa využíva, samozrejme, prioritne pri parkovacích manévroch. Vďaka takémuto obrovskému rozsahu je priemer otáčania menší až o 2 metre, dosahuje necelých 11 metrov. To je hodnota, akú majú kompaktné autá, nie veľké luxusné limuzíny. Ďalšou zaujímavosťou je režim Snowchain – teda snehové reťaze. Keď ho vodič aktivuje, elektronike zmenší rozsah natáčania zadných kolies  a stratégiu pririaďovania prispôsobí tak, aby nedošlo k nekontrolovateľnému vybočeniu zadnej časti auta. K tomu by mohlo dôjsť najmä pri zrýchľovaní.

Mercedes-Benz GLB – Priestor a variabilita

Výrazný podiel na kvalite jazdných vlastností má aj aktívny podvozok E-Active Body Control. Každý jeden „vankúš“ vzduchového pruženia je obohatený o podpornú hydropneumatickú jednotku. Tá prostredníctvom elektronického čerpadla vytvára dynamickú silu, ktorá vetuje, resp. „prekryje“ sily vzduchového pruženia a aktívne zlepšuje kvalitu odpruženia. Kvalitu odpruženia zlepšuje skenovanie povrchu vozovky stereokamerou. Riadiaca jednotka tak dokáže vopred upraviť tuhosť tlmiacich jednotiek. Systém je prepojený so systémom PRE-SAFE. V prípade nadchádzajúceho bočného nárazu sa auto ešte pred samotným nárazom zdvihne o 80 mm, aby sa najpevnejšia časť karosérie dostala na úroveň nárazovej štruktúry druhého auta. Výsledkom je lepšie rozloženie zaťaženia do podlahy a zníženie zaťaženia na štruktúru  dverí.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov