Mototechna vlani predala 12-tisíc áut: Záujem napriek pandémii vzrástol
Hoci celý automobilový trh zaznamenal pokles, podiel zánovných automobilov na celkových predajoch v skupine AURES Holdings vzrástol.
Skupina AURES Holdings v minulom roku na Slovensku a v Českej republike predala pod značkou Mototechna 12 000 zánovných automobilov. Podiel zánovných áut na celkovom predaji v rámci skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa značiek AAA AUTO a Mototechna, tak vzrástol na viac ako 17 %. Stále rastúce zastúpenie zánovných vozidiel možno prisudzovať zhoršujúcej sa ekonomickej situácii, kedy ľudia preferujú cenovo výhodnejšie zánovné vozidlá pred novými. Najväčší záujem bol o model Škoda Fabia Combi.
“Predaj zánovných automobilov aj napriek nepriaznivej situácii na celom automotive trhu naďalej rástol. V roku 2020 sme predali takmer rovnaký počet zánovných áut, ako rok predtým, a to aj napriek celkovému poklesu v počte predaných automobilov. Pod značkou Mototechna sme tak predali takmer pätinu áut. Dôvod tohto nárastu je úplne logický a nadväzuje na nútené prestávky vo výrobe a ešte dlhšie čakacie doby v prípade nových automobilov. Veľkú úlohu hrá tiež zhoršujúca sa ekonomická situácia spôsobená pandémiou. Zánovné vozidlá sú totiž stále lacnejšie, ako tie nové, až o 40 %. Zákazníci si môžu vozidlo rovno odviezť, bez toho, aby na ich výrobu museli čakať. Aj v dnešnej dobe, keď sú naše prevádzky zatvorené, si zákazník vďaka on-line predaju môže zánovné auto zaobstarať ešte v ten istý deň, kedy si ho na internete vyberie,” uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, ktorý značku Mototechna prevádzkuje.
V minulom roku zažiarili vozidlá SUV, ktoré úplne prvý krát v kategórii zánovných áut z prvej priečky zosadili hatchbacky. Tie stratili na popularite naprieč celým segmentom ojazdených automobilov. Zánovných SUV sa predalo 38 % a svoje prvenstvo dosiahli nielen na slovenskom trhu, ale aj v susednom Česku. Zánovné automobily s benzínovým pohonom uprednostnilo 76 % slovenských zákazníkov. Pomaly rastie dopyt aj po elektromobiloch a hybridoch, ktorých sa vlani v slovenskej Mototechne predalo o 13 % viac, ako rok predtým.
Najpredávanejším automobilom v slovenskej ponuke Mototechny bola v roku 2020 Škoda Fabia (6 %). Ďalšími obľúbenými modelmi v poradí boli Kia Sportage a Kia Ceed. Modely značky Škoda celkovo tvoria viac ako tretinu dopytu v Mototechne. V Českej republike vedie taktiež Škoda Fabia, v Poľsku tradične Opel Astra.
Najpredávanejšie zánovné vozidlá v skupine AURES Holdings v roku 2020 | |||
Česká republika | Slovensko | Poľsko | |
1 | Škoda Fabia | Škoda Fabia | Opel Astra |
2 | Škoda Rapid | Kia Sportage | Dacia Duster |
3 | Škoda Octavia | Kia Ceed | Renault Clio |
4 | Hyundai i30 | Škoda Rapid | Renault Captur |
5 | Škoda Karoq | Dacia Duster | Kia Sportage |
6 | Škoda Kodiaq | Suzuki Vitara | Toyota Yaris |
7 | Dacia Duster | Renault Captur | Fiat Tipo |
8 | Hyundai Tucson | Hyundai Tucson | Kia Ceed |
9 | Kia Sportage | Hyundai i30 | Ford Focus |
10 | Kia Ceed | Renault Clio | Suzuki Baleno |
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov