Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Aspark Owl: Najlepšie zrýchlenie?!

Aspark Owl má batožinový priestor s veľkosťou 50 litrov

Automobilka Aspark vyvíja už viac ako tri roky štúdiu prvého japonského elektrického hyperšportového vozidla. Model s názvom Aspark Owl, z ktorého sa vyrobí len 50 kusov, stojí okolo 3 miliónov eur.

Po nedávnom uvedení funkčného prototypu sa Aspark Owl dostáva do predaja a to s pozoruhodným designom, luxusným interiérom a prívlastkom najrýchlejšie akcelerujúce auto na svete. Dvojdverové kupé zaujme svojim dizajnovým jazykom na prvý pohľad. Je prísne aerodynamický a v spojení s telom z uhlíkových vlákien a váhou 1900 kg dokáže na ceste robiť zázraky. Základom vozidla, ktoré je v podstate celé z karbónu, je superpevný monokok.

Tento monokok spoločne s dielmi podvozku však váži len 120 kg. Karoséria pridáva ďalších 180 kg, celkovo sú to spomínané dve tony bez 100 kg. To najťažšie na ňom sú totiž batérie. Jedná sa o lítium-iontové akumulátory s kapacitou 64 kWh, ktoré by mali pri rozumnej jazde vystačiť na 450 km. Nabitie pri výkone nabíjačky 44 kW by malo trvať 80 minút. Efektné sú výklopné dvere, ale aj interiér, ktorý odpovedá sedadlami, pásmi a volantom na prísnejšie pretekárske športové požiadavky.

O pohon sa stará kvarteto elektrických motorov s celkovým výkonom 1480 kW (2012 koní), pričom krútiaci moment je 2000 N.m. Podľa výrobcu to sú najvýkonnejšie elektromotory, ktoré boli doteraz použité v osobných automobiloch. Spomínané agregáty dopomáhajú ku zrýchleniu z pokoja na stovku za 1,69 s. Maximálna rýchlosť je stanovená na 400 km/h. Pokiaľ sa to potvrdí aj pri oficiálnych meraniach, stane sa Aspark Owl minimálne dočasne najrýchlejšie akcelerujúci automobil na svete!

Z nuly na 300 km/h auto zrýchli za 10,6 s. Pritom všetky spomínané údaje sú dosiahnuté v rámci štandardných cestných pneumatík. Zaujímavá je aj výška vozidla do zásuvky, ktorej chýba centimeter do jedného metra!! Aspark Owl je tak v podstate najnižší športový automobil na svete. V ostatných rozmeroch pritom auto nie je nijako malé, na dĺžku má 4791 mm, na šírku 1935 mm a rázvor kolies je 2750 mm. Pozoruhodný je tiež podvozok.

Zavesenie kolies obstarávajú dvojité lichobežníkové ramená na oboch nápravách a odpruženie má tri nastavenia svetlej výšky v rozsahu 80–160 mm. Je možné ho meniť ako manuálne, tak aj automaticky. Brzdový systém má karbón-keramické kotúče s viacpiestikovými strmeňmi. Automobil je síce pôvodom z Japonska, ale vyrábať sa bude v talianskom Turíne. Aj preto bude v ponuke len s ľavostranným riadením.

Aspark Owl, z ktorého sa vyrobí len 50 kusov, stojí okolo 3 miliónov eur.

Aktívna aerodynamika počíta napríklad s automaticky výsuvným zadným krídlom, ktoré sa vysúva v rýchlosti 150 km/h a späť sa zasúva v stovke. Samozrejme, že je možné ho ovládať aj manuálne. Zaujímavosťou je tiež použitie klasických spätných zrkadielok, ktoré pomáhajú usmerňovať tok vzduchu plynúceho okolo karosérie. A napokon, najdôležitejší údaj pre slovenského motoristu – Aspark Owl má batožinový priestor s veľkosťou 50 litrov.

-jj-, zdroj a foto: Aspark, Uncrate, Designmag, Motor1

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov