Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Moskva? Európsky líder v počte elektrobusov

Aktuálne v hlavnom meste Ruskej federácie premáva 577 elektrických autobusov.

Éto 500. elektrobus. Hlásila koncom minulého roka ruská metropola, ktorá síce „slzám neverí“, ale zato čoraz viac dôveruje autobusom do zásuvky. Inými slovami, v Moskve jazdí v súčasnosti najviac elektrobusov zo všetkých európskych miest!

Aktuálne v hlavnom meste Ruskej federácie funguje a premáva 577 elektrických autobusov. S veľkým náskokom sa jedná o najpočetnejšiu flotilu elektrobusov,v mestách na starom kontinente, pretože druhý Londýn využíva v súčasnosti „len“ tri stovky elektrických autobusov. V Moskve jazdí spomínaná flotila na 38 linkách a trasách. Od začiatku prevádzky prepravili spomínané elektrobusy viac ako 55 miliónov pasažierov po 22 miliónoch km na moskovských cestách.

Prvý elektrický autobus pritom začala premávať v moskovských uliciach koncom roka 2018. Podľa zmluvných podmienok dodali domáci výrobcovia GAZ a KamAZ v rokoch 2018 a 2019 do Moskvy 300 elektrických autobusov. Dodávka ďalších 300 elektrických autobusov bola naplánovaná na rok 2020. Moskovská flotila elektrických autobusov sa tak stala najväčšou v Európe.

Koncom minulého roka sa v ruskej metropole tešili už z jubilejného 500. elektrického exempláru, ktorý uviedli do života pre služby verejnosti. Elektrický autobus KAMAZ 6282 používa lítium-titanátové batérie a na jedno nabitie, pričom má dojazd 70 km. Elektrobus sa nabíja za 6-12 minút ultra-rýchlymi nabíjacími stanicami pomocou polovičného pantografu. Integrovaná nabíjačka navyše umožňuje nabíjanie frekvenčného meniča trojfázovým striedavým prúdom 380 V („nočné nabíjanie“).

Nabíjanie elektrobusu je možné pri teplotnom rozmedzí od +45 do -40 ° C. Elektrobus tak môže prepravovať cestujúcich po celý rok. Maximálna rýchlosť dopravného prostriedku je 75 km/h. Moskovská elektrická flotila je podľa informácii Mosgortrans – hlavného autobusového dopravcu v meste, najväčšou na starom kontinente. V októbri bolo totiž v Londýne 300 elektrických autobusov, 259 v Paríži, 200 v Berlíne a 164 v Amsterdame.

Používanie elektrických autobusov pomáha znižovať prevádzkové náklady a zjednodušiť technickú údržbu železničných koľajových vozidiel. Elektrické autobusy sú do mesta dodávané na základe zmlúv o životnom cykle so zárukou servisu výrobcu počas 15 rokov prevádzky. Tiež minimalizujú škodlivé emisie, zatiaľ čo úroveň hluku a vibrácií vo vnútri vozidla je o 30 percent nižšia ako v prípade naftového autobusu.

V Moskve jazdí najväčšia európska flotila na 38 linkách a trasách

Ešte v tomto roku má Moskva dostať ďalšie štyri stovky elektrických autobusov a do roku 2023 plánuje ruská vláda rozšíriť flotilu na 2300 kusov. V takom prípade by už išlo o celú tretinu z celkovej vozidlovej flotily hlavného mesta Ruska. Ak vezmeme do úvahy električky, asi 40 percent pozemných vozidiel v Moskve prejde na elektrickú trakciu. A do roku 2030 sa má celá flotila pozemnej dopravy mesta zazelenať.

-jj-, Zdroj a foto: cleantechnica, Greencarcongress, Traveldailynews a wikipedia

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov