Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai i30 1,5 DPi – Budúci bestseller

Hyundai i30 prešiel modernizáciou, ktorá so sebou priniesla aj nový základný motor. Bude ideálnou voľbou pre nenáročného klienta?

Pri testovaní väčšiny nových áut opakovane narážam na podobný problém. Často sa na testovaný model nedokážem pozrieť úplne objektívne, pretože väčšinou sedím za volantom vrcholnej verzie. Z pohľadu automobiliek ide o logický krok, každý chce predsa ukázať to najlepšie. Akurát, že takéto autá sú obvykle na míle vzdialené od ceny z reklamy a záujemcovia zostávajú pri konfrontácii so skutočnosťou mierne sklamaní.

Tentoraz k nám modernizovaný Hyundai i30 dorazil v cenovo dostupnej výbave Family a so základným motorom pod kapotou. Začnem tým, čo priniesol facelift. V prípade modelu i30 nemožno hovoriť o radikálnych zmenách, no tie najväčšie sú dobre viditeľné. Spomeniem vylepšenú prednú masku, dvojicu denných LED svetiel s novým dizajnom i noblesnejšie výduchy klimatizácie obohatené o chrómovú časť. Základnej pohonnej jednotke modernizácia naopak vzala viacprvkovú zadnú nápravu, ktorú konštruktéri nahradili jednoduchou s torznou priečkou. Nepríjemným prekvapením pre mňa bolo najmä odstránenie tlačidla na vypínanie asistenta udržiavania v pruhu, pretože vypínať systém zložito cez palubný počítač mi privoláva tiky do ľavého oka.

Poctivé štyri valce

Dosť bolo kritiky, teraz musím Hyundai pochváliť, pretože nový motor si zaslúži moje uznanie. Základnou pohonnou jednotkou modelu i30 je po novom 1,5-litrový atmosférický štvorvalec s dvojitým, nepriamym vstrekovaním paliva. Kritici maloobjemových preplňovaných trojvalcov môžu vedeniu kórejskej automobilky posielať ďakovné listy a ja sa ešte vrátim k motoru. Dvojité nepriame vstrekovanie znamená, že každý valec má dva vstrekovače. Tie rozprášia benzín na drobnejšie kvapky, ktoré sa ideálne miešajú so vzduchom, čo blahodarne vplýva na spotrebu i emisie. Vďaka tejto technológii Hyundai predchádza problémom s karbonizáciou a pohonnú jednotku mohli konštruktéri dokonca ušetriť od časticového filtra.

Základný motor s takýmito vlastnosťami je podľa môjho názoru skvelou voľbou pre nenáročného vodiča, pretože lepšie odoláva necitlivému zaobchádzaniu, je vhodný na krátke trasy a mal by mať dlhý život. Malým mínusom by teoreticky mohol byť jeho výkon. Na papieri má motor 81 kW (110 k) a najvyšší krútiaci moment 144 Nm je položený na hranicu 3 500 ot.min1. V praxi som s agilnosťou atmosférickej jedna-pätky nemal problém, dokonca sa mi páčil jej charakter najmä v strednom pásme otáčok. Preteky s týmto štvorvalcom síce nevyhráte, no každodenná jazda je vcelku príjemná. Pozitívnemu dojmu nahráva aj dobre odstupňovaná manuálna prevodovka, ktorá sa hodí k motoru. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h motor na šiestom prevodovom stupni točí 3 500 ot.min1.

Pokiaľ ste sklamaní z použitia jednoduchej zadnej nápravy, tak vás chcem upokojiť. Zadok neodskakuje ani pri rýchlejších prejazdoch slovenských zákrut a drvivá väčšina vodičov typ zadnej nápravy aj tak vôbec nerieši. Tí si radšej užijú komfortné naladenie podvozka, príkladne odhlučnenie kabíny a v neposlednom rade aj kombinovanú spotrebu paliva na úrovni 6 litrov.

Odporcovia kórejských áut mi zrejme budú vyčítať, že novinku takmer vôbec nekritizujem. Každý má, samozrejme, právo na svoj názor, no keď poviem, že slušne vybavený hatchback nižšej strednej triedy s benzínovým štvorvalcom stojí 15 890 eur, zaručene umlčím aj tých.

Čo treba uznať

  • Príjemne nastavený podvozok.

Čo nám chýbalo

  • Bezkľúčové otváranie dverí a štartovanie.

Čo nás prekvapilo

  • Mimoriadne priaznivá cena.

Hyundai i30 kombi N Line+ je atraktívne divergentný

Hyundai i30 1,5 DPi Family

  • Cena (základ / test) 13 690 / 16 480
  • 5 rokov bez obmedzenia km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3 , max. výkon 81 kW (110k) pri 6 000 ot.min-1 , max. krútiaci moment 144 Nm pri 3 500 ot.min-1 Emisie CO2 138 – 140 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 12,3 s, vmax= =187 km/h, spotreba výrobca/test 6,1 – 6,2/ 6,2 l/100 km.

Konektivita a objem kufra

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 395 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov