Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


DS 3 Crossback – Luxus od A po Z

DS 3 Crossback sa v ničom nevydal cestou znižovania latky luxusu vlajkovej lode DS 7 Crossback.

Samozrejme, model DS 3 Crossback je menší a stojí menej (no nie málo) peňazí, ale prináša takmer všetko to, čo vlajková loď značky DS, ktorá úspešne začína boj o zákazníkov aj na slovenskom trhu.

Deklarácia nezávislosti

Pozrite sa na nevšedné tvary a všetko je jasné na prvý pohľad. Model DS 3 je nevšedný už tým, že je proporčne svalnatejší, širší a nižší než väčšina konkurentov v tejto triede. No to je len základ odlišností. Tými sa môžu chváliť aj väčšie či menšie prvky vonkajšieho dizajnu. Začnime veľkou maskou s prepracovanou mriežkou, dominantným logom a najmä svetlometmi s nezvyčajnou optikou i tvarovanými pruhmi denného svietenia. Zboku zaujme na prvé pozretie vpred stúpajúca spodná hrana okna zadných dverí (žraločia plutva) aj agresívne kolesá. No povestnou čerešničkou do detailov prepracovaného dizajnu zostávajú zasúvateľné kľučky dverí. Šikovný mechanizmus umožňuje aj bezkľúčové ovládanie a dodáva autu naozaj luxusný charakter. Obočie však predsa len trocha zodvihneme nad „kľučkou“ piatych dverí umiestnenou na tabuľkou EČV v dosť znečistenej zóne. DS 3 Crossback ako celok je veľmi vydareným návratom (no nie kópiou!) k extravagantnému a individualistickému dizajnu svojich dávnych predchodcov. Vivat!

Originalita a jedinečnosť zaujmú aj tých, ktorých autá nezaujímajú.

Veľkorysý luxus

Azda ešte viac šokuje (pozitívne) tmavý interiér tohto len 4 118 mm dlhého Francúza. Nekompromisné využitie vysoko hodnotných materiálov a detailné prepracovanie ho stavajú nad väčšinu súčasných konkurentov aj prémiových značiek. Otázkou vkusu je tvarové poňatie interiéru. Dominantným tvarom je kosoštvorec, najmä na ovládačoch sústredených v piatich skupinách uprostred palubnej dosky. Výrazne kubistické poňatie majú aj tie na stredovom paneli. Opticky a esteticky pôsobia jedinečne. Na ich ovládanie si však po desiatkach rokov lineárneho usporiadania používaného v doterajších automobiloch treba chvíľu zvykať. Hliníkové spínače na stredovom paneli na prudšom slnku dosť taja symboly funkcií, ale funkčne sú bezchybné. To všetko vám už ani nenapadne po prvom dni jazdy. Luxusom dýchajú aj atraktívne sedadlá. Našťastie im nič neuberá na bezchybnej funkčnosti ani priestorovej ponuke, ktorou príjemne prekvapia aj tie zadné. Oveľa viac o interiéri povedia fotografie…

Jazda nezaostáva

Koncernová platforma prináša v DS 3 Crossback aj na naše cesty veľmi dobre naladené pruženie a odhlučnenie podvozka. Vyzdvihnúť treba až nečakane dobrú stabilitu v zákrutách. Pocit príjemnosti, predvídateľnosti a bezpečnosti ocení nielen vodič, ale aj jeho posádka. 96 kW a 230 Nm trojvalcového motora je dosť na akúkoľvek jazdu aj v rámci skrotiteľnej dynamiky, za čo vozidlo vďačí tiež výbornému 8-stupňovému automatu Aisin. Účinné sú aj asistenčné systémy, hoci udržiavanie v jazdnom pruhu pôsobí občas dosť nekompromisne a jeho vypínač je umiestnený trocha skryto. Oceňujem tiež skutočnosť, že vodič vidí prednú kapotu, čo zlepšuje ovládanie i pocit z robustnosti vozidla. Príjemný je tiež športový režim aj manuálne radenie prevodových stupňov.

Nájde si miesto

Model DS 3 vo výbave, ktorú sme testovali, nie je lacný. Avšak ani nemusí byť, veď túto úlohu spĺňajú iné modely koncernu PSA. Značka DS má byť prísľubom všestranného luxusu, kvality a nezvyčajnosti. DS 3 Crossback je dobrým dôkazom, že to myslí naozaj vážne a cieli na skupinu zákazníkov, ktorá „na to má“. Určite ich aj u nás nájde dosť.

Čo treba uznať

  • Atraktívny, originálny, luxusný crossover.

Čo nám chýbalo

  • Elektrické ovládanie piatych dverí.

Čo nás prekvapilo

  • Až nečakaná stabilita.

DS 3 Crossback PureTech 130k S&S EAT8 Performance Line        

Cena a záruka:

  • Základ / test: 20 990 / 32 740 €
  • 5 rokov / 100 000 km

Motor:

  • prepĺňaný, zážihový, R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon  96 kW (130 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 110 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 9,2 s, vmax = 200 km/h, spotreba výrobca / test 4,8 / 6,6 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov