Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz S PHEV – 100 elektrických km

Mercedes-Benz S PHEV. V roku 2021 zažije svoju premiéru už štvrtá generácia hybridného pohonu v Triede S. S výkonom elektromotora 110 kW/150 k a čisto elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov (WLTP) bude jazdiť v mnohých situáciách bez použitia spaľovacieho motora.

Elektrický dojazd sa tým pádom v porovnaní s predchodcom viac ako zdvojnásobí. Základom hybridného pohonu je radový šesťvalcový motor M 256 s výkonom 270 kW/367k aktuálnej generácie motorov spoločnosti Mercedes-Benz AG.

Vysokovoltový systém je kompaktnejší a výkonnejší. Počet vysokovoltových rozhraní sa výrazne znížil. Integráciou elektroniky do skrine prevodovky sa zredukoval priestor potrebný na inštaláciu a zjednodušili sa montážne procesy pri výrobe. Zvýšením systémového napätia vzrástol aj hnací výkon, pričom nevznikla potreba väčších priemerov káblov.

Veľký výkon hybridnej jednotky sa dosahuje pomocou permanentne budeného synchrónneho motora s vnútorným rotorom. Maximálny krútiaci moment elektromotora 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú mieru agilnosti pri rozjazde a dynamickom spôsobe jazdenia. Plný elektrický výkon je k dispozícii až do rýchlosti 140 km/h a následne je plynulo elektronicky obmedzený.
Vysokovoltový (HV) akumulátor vyvinula spoločnosť Mercedes-Benz AG. Patrí do rodiny akumulátorov štvrtej generácie a predstavuje ďalší vývoj predchádzajúcej generácie. Skladá sa zo 108 článkov. Celková kapacita akumulátora je 28,6 kWh. Tá vedie k výraznému zvýšeniu dojazdu na úrovni približne 100 kilometrov. Z dôvodu vysokej výkonovej hustoty disponuje vysokonapäťový akumulátor vnútorným chladením. Prevádzkovú teplotu tak možno regulovať prostredníctvom teplotného manažmentu nezávisle od klimatizovania interiéru. Okrem dlhodobej prevádzky v horúcich a studených krajinách sa tým umožňuje aj rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom. Dokonca aj prázdny akumulátor možno s voliteľnou jednosmernou nabíjačkou s výkonom 60 kW úplne nabiť približne za 30 minút. Na nabíjanie prostredníctvom domácej siete so striedavým prúdom je sériovo na palube nabíjačka s výkonom 3,7 kW, na želanie sa dodáva nabíjačka s výkonom 11 kW určená na trojfázové nabíjanie na nabíjacej skrinke.

Usporiadanie akumulátora vo vozidle prináša v porovnaní s predchodcom výhody do každodenného jazdenia: v batožinovom priestore sa už nenachádza žiaden schodík a po novom je v batožinovom priestore k dispozícii prepájací otvor na zväčšenie odkladacieho priestoru. K väčšiemu batožinovému priestoru prispieva aj zadná náprava, ktorá je v porovnaní s ostatnými modelmi Triedy S umiestnená o 27 milimetrov nižšie. Mimoriadne plochá nádrž (obsah: 67 litrov) pod zadnými sedadlami zabezpečuje vysoký komfort nastaviteľných zadných sedadiel.

V spojení s hydraulickými brzdami sa zlepšila aj rekuperácia. Jej výkon je až 120 kW. Inteligentná prevádzková stratégia na báze trasy sa snaží predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Okrem iného berie do úvahy aj kartografické dáta, topografiu, predpisy upravujúce rýchlosť jazdy a dopravnú situáciu na celej naplánovanej trase. Ak chce vodič sám ovplyvňovať rekuperačný výkon, môže ho meniť vo všetkých jazdných programoch okrem programu ŠPORT prostredníctvom radiacich páčok za volantom v troch rôznych stupňoch. V programe D zažije vodič napríklad tzv. One Pedal Feeling: keď zloží nohu z plynového pedálu, vozidlo začne spomaľovať čisto elektricky natoľko intenzívne, že často si vystačí úplne bez hydraulickej nožnej brzdy.
Keďže táto Trieda S disponuje elektrickým kúrením, ako aj elektrickým kompresorom na chladivo, ďalšou výhodou technológie dobíjania zo siete je možnosť predklimatizovania vnútorného priestoru vozidla, či už v lete alebo v zime.

Tour de Myjava 2020 a nielen nový Mercedes-Benz Triedy E

Charakteristickou vlastnosťou tejto verzie je maximálny systémový krútiaci moment na úrovni 750 Nm.
Trieda S s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete bude k dispozícii v rôznych výkonnostných stupňoch a rázvoroch, s náhonom na zadné kolesá alebo ako 4MATIC.

Zdroj: Mercedes-Benz

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov