Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Range Rover Velar P400e: Plug-in hybrid a dojazd 53 km

Nový plug-in hybrid Range Rover Velar P400e s dvojlitrovým štvorvalcom je vybavený 105kW elektromotorom a 13,6kWh li-ion batériou. Rodina Range Rover je tak teraz plne elektrifikovaná.

Plug-in hybridný Range Rover Velar P400e ponúka zákazníkom pôsobivý dojazd až 53 km čisto na elektrinu. Naprieč modelovým radom sú v ponuke rovnako 48V mild-hybridy. Nový plug-in hybrid P400e disponuje jemnou a kultivovanou pohonnou jednotkou, ktorá v prípade zážihového motoru s výkonom 300 koní a 105kW elektromotoru ponúka kombinované parametre 404 koní a 640 Nm. Okrem toho je k dispozícii zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy! Batéria s kapacitou 13,6kWh je umiestnená pod podlahou batožinového priestoru.

Jednosmernou rýchlonabíjačkou je možné batériu nabiť na 80 % za 30 minút alebo za 1 hodinu a 40 minút pri použití štandardného 7kW wall boxu. V čisto elektrickom režime s nulovými emisiami z výfuku je dojazd v reálnych podmienkach 53 km. Po prvý raz bola do Range Roveru Velar uvedená aj nová rodina sériových šesťvalcov Ingenium s objemom 3,0 litra. Najnovšia generácia jemných a hospodárnych zážihových a vznetových motorov je kvôli zníženiu spotreby k dispozícii s 48V mild-hybridnou technológiou (MHEV).

Nový rad šesťvalcov, vyvinutých spoločnosťou Jaguar Land Rover, je k dispozícii vo variantoch D300 (diesel, 300 koní) a P400 (benzín, 400 koní) s pohonom všetkých kolies. Všetky vozidlá majú pneumatické odpruženie v štandardnej výbave. Nové agregáty sú dostupné ako mild-hybridy (MHEV), ako príspevok k najnovším technológiám motoru pre hospodárnosť a výkonnosť. Systém MHEV využíva remeňom poháňaný integrovaný štartér-generátor (BiSG) v motorovom priestore, ktorý získava energiu bežne stratenú pri spomaľovaní.

Bežne stratenú energiu potom ukladá ju do 48V lítium-iontovej batérie, umiestnenej pod podlahou batožinového priestoru. Tá je schopná znovu uvoľniť uloženú energiu a pomôcť tak spaľovaciemu motoru pri akcelerácii, pričom sa zároveň podieľa na vylepšenom stop/štart systéme s rýchlejšími reakciami a odozvami. Nový radový šesťvalec P400 dáva krútiaci moment 550 Nm a prináša pôsobivé zrýchlenie. Pre ešte jemnejšiu dodávku výkonu má motor elektrický kompresor podporovaný dvojkomorovým turbodmýchadlom a plynule premenný zdvih ventilov (CVVl).

Diesel D300 generuje krútiaci moment 650 Nm a ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy pri spotrebe paliva do 7,4 l/100 km a emisiách CO2 194 g/km. Sériovo usporiadané sekvenčné preplňovanie turbodmýchadlami a pokročilý systém čistenia výfukových plynov z neho robia jeden z najlepších čistých dieselových agregátov. Konštrukcia nových radových vznetových motorov s 48V mild-hybridnou technológiou (MHEV), ktorá zlepšuje reakcie motora a znižuje spotrebu paliva, spĺňa štandardy Real Driving Emissions Step 2 (RDE2) a Euro 6d-final v reálnej prevádzke.

Výsledkom je, že nový vznetový motor Ingenium – teraz tiež dostupný v modeloch Range Rover a Range Rover Sport – je jedným z najlepších čistých dieselov na svete. Range Rover Velar navyše predstavuje novú generáciu dieselového štvorvalca Ingenium D200, ktorý zákazníkom ponúka vyšší výkon, nižšie emisie CO2 a nižšiu spotrebu paliva. Tento motor je v ponuke s rovnakou 48-voltovou hybridnou technológiou, akú majú ostatné modely, s emisiami CO2 od 165 g/km a spotrebou paliva 6,3 litra na 100 km.

-jj-, zdroj a foto: Jaguar Land Rover, Range Rover

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov